Klunsje
Slingertje woont met 3 soortgenootjes in een kamervoliere.
het is een vrolijk levendig parkietje. Ze is de kleinste van hets tel maar als ze wil eten als er toevallig een ander aan het eten is zet ze zo'n grote mond op dat de anderen meestal maar een stapje opzij doen. een dominant dametje dus
Slingertje klautert als de beste maar is een zeer onhandige vlieger. het is meer fladderen dan vliegen en landen doet ze meestal mis, zodat ze in plaats van op de zitstok op de bodem terecht komt, om vervolgens dan maar omhoog te klauteren.
Daarnaast is ze dol op schommelen maar dat doet ze dan zo wild dat dat 9 van de 10 keer gevolgd door een plof . Dan is ze weer van haar schommeltje gevallen.
Iemand wel eens zulk klunzig gedarg gezien? Dit is niet af en toemaar gebeurd met grote regelmatig, zeg maar bijna dagelijks. Al zolang als we haar hebben. Ze is een popje van januari 2008
Zaterdag 24 Mei 2008 10:09 am
Fluffy Sue Site Admin
Re: Klunsje
Hoi Jolanda.. Ik moest hard lachen om Slingetje, wat een portret is het zeg! Karakter heeft ze wel! Hebben je andere parkietjes dit ook gehad? Is ze zichtbaar wilder dan de andere parkietjes?
Als je je zorgen maakt kan je evt langs een vogelarts..
Zondag 25 Mei 2008 7:47 am
Jolanda Beginnende vlieger
Nee geen enkel parkietje van ons doet zoals zij.
Wilder kan ik haar niet noemen wel klunziger en misschien ogeduldiger. En altijd druk ergens mee...meestal om iemand weg te jagen bij een speeltje of eten omdat zij daar net mee wou spelen of eten
Echt zorgen maken niet want ik zie dat ze zich prima red en levendig en vrolijk is. Ik verbaas me eralleen elke keer weer over
Ze is trouwens altijd gezellig om naar te kijken...
Zondag 25 Mei 2008 3:12 pm
Fluffy Sue Site Admin
Jolanda.. Zou het door kalkgebrek kunnen komen? Ik weet dat grijsjes soms onhandig worden door kalkgebrek. (Tenminste, dat had ik ergens gelezen)
Misschien heeft Slingertje dat ook?
Dinsdag 27 Mei 2008 8:02 am
Fluffy Sue Site Admin
Re: Klunsje
Oh ik heb je topic eventjes verplaatst. Hopelijk krijg je hier meer reacties!
Dinsdag 27 Mei 2008 8:04 am
Jolanda Beginnende vlieger
Dan zou ze dat bij de kweker al opgelopen hebben want ze is al zo avanaf het begin. In mijn kooi hangt ook een mineralensteen waar ze regelmatig aan knabbelt
Misschien is ze gewoon onhandig en te druk in haar doen en laten waardoor ze zovaak valt. Het lijkt me wel een super gezellig beessie om te zien.
Ik heb vroeger ook parkietjes gehad. Die hebben op een gegeven moment zo'n ruzie gehad dat mijn ene parkiet een hersenbeschadiging had opgelopen. Daardoor viel hij ook regelmatig van zijn stok of speeltjes. Maar zoals jij het beschrijft lijkt het me meer een soort van ADHD parkiet
Ik heb eerlijk gezegd zo'n onhandig grijsje die nogal eens een "bommetje" immiteert. Hij is ook altijd superdruk in de weer en als hij ergens naartoe wil dan is het precies of hij zijn laatste trein gaat missen. Bij hem denk ik niet zozeer aan kalkgebrek omdat ik mij strikt aan zijn kalkgebruik houd die ik in zijn water doe maar eerder dus aan zijn gehaast en dan niet goed kijken wat hij doet. Soms wil hij ook zijn grenzen verleggen om ergens aan te kunnen en denkt hij dat hij zo groot is als een ara en ja hoor, boem, naar beneden. Aiai of oei zegt hij dan en klimt terug naar boven, niks aan de hand en nog maar eens proberen.
Vrijdag 30 Mei 2008 1:19 pm
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 8 September 2008 5:52 pm