grasparkiet en halsband parkiet

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grasparkieten forum, voor de grasparkiet

Auteur Onderwerp
Annika
Kuikentje

grasparkiet en halsband parkiet  Reageer met quote  

Hallo allemaal, een nieuweling hier.

Mijn naam is Annika, ik ben 28 en in bezig van 1 grasparkiet binnen, 6 in een voliere (nu nog binnenvoliere in garage, maar wordt buitenvoliere) en een zwarte labrador.

Ik ben een beetje rond aan het snuffelen om meer te weten te komen over de halsband parkiet, maar voor ik verder ga zoeken vroeg ik me af :

Is het mogelijk een grasparkiet en halsband parkiet samen te houden?

Zo ja, moeten ze dan in aparte kooien?

Op Youtube zag ik wel een filmpje van een grasparkiet en halsbandje samen, maar het verschil in grootte is natuurlijk enorm, vandaar dat ik het hier vraag. Wellicht dat jullie er ook ervaring mee hebben.

Groetjes Annika
Bericht Zondag 6 Juli 2008 11:33 am
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken  
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: grasparkiet en halsband parkiet  Reageer met quote  

Hoi Annika, welkom hier!

Hoe heten je grasparkieten? Heb je ook foto's van ze? Foto's kan je hier in je dagboek , op je gebruikerspagina of in je foto-album zetten. Voor meer info:
http://www.fluffies.org/nl/vra.....-vf26.html
Ook kan je een papegaaienprofiel aanmaken. Als je de geboortedatum en de datum waarop je vogeltje thuiskwam invult, krijg je op die data een kaartje. Vergeet ook niet een foto erbij te doen want die wordt gebruikt voor het kaartje! Voor meer info: http://www.fluffies.org/nl/viewtopic.php?t=6168

Ik zou er niet op rekenen dat je de halsband en grasparkiet samen in één kooi kan plaatsen. Ze kunnen wellicht wel met elkaar op de klimboom.
Het verschil in grootte is inderdaad behoorlijk. Echter, dit hoeft buiten de kooi geen probleem te zijn. Mijn kaketoe & pyrrhura kunnen ook vrij goed met elkaar overweg. (Merk op dat mijn kaketoe járen de meest asociale vogel die je je kan bedenken is geweest!)
http://www.fluffies.org/nl/dag.....p3923.html

Jolanda heeft twee halsbanden: Peppie en Kokkie. Ziya heeft één halsband.
Hier kan je nog meer halsbanden vinden: http://www.fluffies.org/nl/pro.....ies_id=269
Bericht Zondag 6 Juli 2008 11:46 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Jolanda
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ik heb zowel 2 halsbanden als (nu nog) 3 grasparkietjes. Ze zitten niet bij elkaar inde kooi.

eerlijk gezegd kijkenze niet of nauwelijks naar elkaar om. Ze negeren elkaar, ik heb nog nooit iets van agressie naar elkaar toe gemeerkt , eigenlijk lijkt het wel of ze niet eens door hebben van elkaar dat ze er zijn Shocked

De halsbandjes gaan wel weer goed om met de amazonepapegaai die we ook nog hebben, alhoewel dat ook meer van de kant van Gijsje afkomt dan van Peppie en Kokkie. Die zijn voornamelijk met elkaar bezig. Maar misschien is dat anders als je maar 1 halsbandje hebt. Peppie en kokkie zijn vanaf hun geboorte al samen geweest. Hartje
Bericht Zondag 6 Juli 2008 3:37 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Ziya
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Bob (pyrrhura) en Mavis (halsband) leven ook samen in 1 kooi,
gaat goed, ze kroelen of poetsen elkaar dan niet, maar vinden het niet erg om samen te wonen Cool
Bericht Woensdag 9 Juli 2008 1:01 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Donderdag 28 Augustus 2008 5:14 pm
  Berichten van afgelopen: