|
|
|
| Klik hier om de gebruikerspagina van mikkie2905 te bekijken |
| Start datum: Maandag 10 September 2007 10:59 am |
| Laatste bewerking: Donderdag 4 Oktober 2007 12:59 pm |
| Gebruikerspagina en dit topic zijn 824 keer bekeken |
| Waardering |
|
(4 uit 2 waarderingen)
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
El Terror? Is het zo erg met Sparky? Ze ziet er lief uit!  |
Donderdag 4 Oktober 2007 10:07 pm |
|
|
|
|
mikkie2905
Net uit het ei
quote:
Originally posted by Fluffy Sue
El Terror? Is het zo erg met Sparky? Ze ziet er lief uit!
Naar mij toe gericht is het heel erg met Sparky, alleen de mannen in het gezin kunnen bij haar komen. Zeker mijn zoon kan alles van haar gedaan krijgen  |
Vrijdag 5 Oktober 2007 7:17 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Hmmm kan je niet proberen om je zoon wat minder met Sparky op te laten trekken? Wat minder aaien? Of doet hij dat al niet? |
Vrijdag 5 Oktober 2007 8:39 am |
|
|
|
|
mikkie2905
Net uit het ei
quote:
Hmmm kan je niet proberen om je zoon wat minder met Sparky op te laten trekken? Wat minder aaien? Of doet hij dat al niet?
Richard is de hele dag naar school, en heeft in de avond al weinig tijd ivm huiswerk. Maar Sparky wacht echt op hem voor wat aandacht. Dus overdreven aandacht heeft hij niet van Richard. Sparky mag me gewoon niet. Heb hem toch echt niets gedaan  |
Vrijdag 5 Oktober 2007 9:03 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Hmmm hoe gedraag je je naar Sparky toe? Beschrijf eens hoe je hem benadert.. ?
Ik ben geen gedragsdeskundige maar wellicht kunnen we je helpen. |
Dinsdag 9 Oktober 2007 10:40 am |
|
|
mikkie2905
Net uit het ei
quote:
Hmmm hoe gedraag je je naar Sparky toe? Beschrijf eens hoe je hem benadert.. ?
Ik ben geen gedragsdeskundige maar wellicht kunnen we je helpen.
ik ben een paar keer nogal flink gebeten door sparky, en ik ben daar wat angstig van geworden. Ik denk dan ook dat Sparky mijn angst voelt en dat uitbuit. Misschien moetik wel doorzetten, maar het is pittig pijnlijk.
Heb nu ook geprobeert om het met een handschoen te proberen, maar daar bijt hij dwars doorheen.  |
Dinsdag 9 Oktober 2007 10:59 am |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Tja daar word je ook niet minder angstig van. Benader je hem rechtstreeks? Probeer hem eens van opzij te benaderen terwijl je hem niet aankijkt. Kondig je eerst aan. Wordt hij daar niet minder agressief van?
Iago wil ook wel eens schrikken en 'aanvallen' als ik hem laat schrikken. |
Dinsdag 9 Oktober 2007 11:30 am |
|
|
mikkie2905
Net uit het ei
quote:
Tja daar word je ook niet minder angstig van. Benader je hem rechtstreeks? Probeer hem eens van opzij te benaderen terwijl je hem niet aankijkt. Kondig je eerst aan. Wordt hij daar niet minder agressief van?
Iago wil ook wel eens schrikken en 'aanvallen' als ik hem laat schrikken.
Hij valt weleens met een malle bui van de kooi af ( kan niet vliegen, maar fladdert vrolijk naar beneden), dan mag ik hem gewoon pakken, en ook als hij op tafel speelt en weer terug naar de kooi moet geen probleem. Het probleem doet zich alleen voor bij zijn kooi, als ik hem bv schoon maak of eten en fruit geef, en zelfs als ik langsloop. Hij weet dan zeker wel dat ik er ben of er aan kom.
Ik begrijp dat je hier geen oplossing voor hebt. Het is een lieve vogel voor Richard en laat ik het daar maar bij houden, maar had het zo graag ook leuk met Sparky willen hebben. maarja misschien komt er nog een beetje band tussen ons  |
Dinsdag 9 Oktober 2007 1:37 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Hmmm, als je hem oppakt, ga je dan meteen naar hem toe? Probeer hem eerst eens af te leiden door met iets te spelen en hem dan pas op te pakken? Of is het vallen niet zo'n probleem?
Probeer hem eens uit z'n kooi te laten als je 'm schoonmaakt. Of probeer hem eens op zijn stok te laten zitten voordat je hem eten geeft. (Je kan hem gemakkelijk aanleren om naar z'n stok te gaan door te zeggen: 'op je stok' of zoiets en iets heel lekkers bij z'n stok te houden zodat hij wel moet gaan. Pas geven als hij op z'n stok zit en dan uitgebreid belonen)
Ik denk als het aanvallen minder wordt als je eten geeft of schoonmaakt, het ook minder zal worden als je langs loopt? |
Dinsdag 9 Oktober 2007 1:53 pm |
|
|

|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Vrijdag 21 November 2008 12:43 am
|
|
|
|
|