|
|
|
| Titel: picou en zijn uitstapjes |
| Klik hier om het foto/film album van floranne te bekijken (29 foto(s)/filmpje(s)) |
| Start datum: Vrijdag 20 Juni 2008 7:01 am |
| Laatste bewerking: Zondag 10 Augustus 2008 1:58 pm |
| Foto/film album en dit topic zijn 344 keer bekeken |
| Waardering |
|
(5 met één waardering)
|
|
floranne
Eitje
In dit topic kan je een reactie plaatsen op mijn foto/film album.
Wil je een waardering aan mijn foto/film album geven? Beweeg dan je muis over 'Geef je waardering' en klik op de waardering die jij wil toekennen aan mijn foto/film album; Je waardering wordt dan meteen bewaard. (Vernieuwen van je pagina is niet nodig)
Merk wel op dat je ingelogd moet zijn om deze handeling te verrichten.
Waarschuwing: Dit bericht is automatisch aangemaakt door de Fluffies server!! |
Zondag 10 Augustus 2008 1:58 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Wow! Wat een gave kiekjes. Picou geniet zichtbaar van z'n uitjes. Was 'ie snel gewend aan zijn tuigje? |
Maandag 30 Juni 2008 9:10 pm |
|
|
floranne
Eitje
| picou en een tuigje |
|
|
Nee , we hebben een tuigje gekocht met een gebruiks-cd.Eerlijk gezegd hebben verschillende dagen moeten kijken ,en proberen .Er hoort nog steeds af en toe een kleine beloning bij voor het geduld dat Picou moet opbrengen alvorens we zijn kopje erdoor krijgen!
Maar soms lukt het héél snel (als hij moet kiezen de kooi in of meegaan! ) |
Maandag 30 Juni 2008 9:24 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Re: picou en een tuigje |
|
|
Wat goed zeg! En hij accepteert het verder ook gewoon? Vanaf welke leeftijd hebben jullie geoefend? |
Dinsdag 1 Juli 2008 8:00 am |
|
|
floranne
Eitje
| tuigje |
|
|
Hij was zo ongeveer 8 maanden oud .We hadden hem juist (bij Kea) voor de eerste (en enige keer misschien?) zijn vleugels laten knippen.Want hij vloog juist zo veel ,overdreven snel en te gevaarlijk voor hemzelf ,dat we dachten dat we hem best een keer zijn vleugels zouden laten knippen .Sindsdien is hij veel gaan leren en nog liever (want hij is vanaf het begin onze hartedief geweest!) geworden.
NB.Picou hadden we met lange vleugels NOOIT kunnen zijn tuigje leren aandoen ,want hij besliste alles zelf!
Een vraagje ,we zijn gisteren met ons uitstapje scenic pellets gaan halen en hij lust dit echt NIET!Andere pellets , die we al hadden (Harrison's en nutribird)eet hij ook niet meer...wel verse tomaten,maïs,ALLE fruit ,zaden mengeling voor Afrik.Papeg.,maar heeft hij dan wel het nodige ? |
Dinsdag 1 Juli 2008 8:55 am |
|
|
Egwene
Beginnende vlieger
Een gebruikerscd voor het tuigje om te laten wennen? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Ik heb nl voor mijn Gogo ook een tuigje en ik zit er nog mee ste stunten met hem. Meneertje vindt het wel goed als het eenmaal om is, maar het omdoen wil hij eigenlijk niet...
Ik geef mijn gaaien pellets van Happy Bird (Roudy Bush volgens mij) en die lusten ze allemaal erg graag, vanaf het eerste moment al. Misschien heb je er wat aan.... |
Vrijdag 25 Juli 2008 1:22 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Re: tuigje |
|
|
Hoeveel geef je van het andere voer als ik vragen mag? Als je de hoeveelheden afpast eten ze vaak wel gezondere dingen. Ik las laatst een artikel hierover. Eigenlijk ging het over food management als voorbereiding op freeflight.. |
Zondag 27 Juli 2008 10:41 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
quote:
Originally posted by Egwene
Een gebruikerscd voor het tuigje om te laten wennen? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Ik heb nl voor mijn Gogo ook een tuigje en ik zit er nog mee ste stunten met hem. Meneertje vindt het wel goed als het eenmaal om is, maar het omdoen wil hij eigenlijk niet...
Hoi Egwene.. Dat cd'tje krijg je bij de aviator harness.  |
Zondag 27 Juli 2008 10:42 am |
|
|
|
|
floranne
Eitje
| tuigje omdoen |
|
|
Bij ons tuigje ,dat we van een familielid kregen ,was een CD met beelden met een papegaai , die stapje voor stapje leert een tuigje omdoen.
(the aviator harness & leash 2005 the parrot university )
Maar het is toch wel echt stapje voor stapje geweest bij ons ,want het geduld en véél aanmoedigingen is nog steeds van de partij , behalve bij mijn echtgenoot en dochtertje , laat hij zich ONMIDDELLIJK het tuigje omdoen ( ze moedigen tijdens het aandoen voortdurend Picou aan met heel lieve , zachte woordjes , waar hij graag naar luistert en dan alles vergeet en zich laat doen.Ik heb die gaven niet, en slaag er nog altijd in om het tuigje achterste voren aan te doen met momenten ) |
Zondag 10 Augustus 2008 7:54 am |
|
|

|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Donderdag 28 Augustus 2008 9:05 pm
|
|
|
|
|
|