Vóór de aanschaf

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Forpus forum (muspapegaai)

Auteur Onderwerp
Columba
Eitje

Vóór de aanschaf  Reageer met quote  

Hallo allemaal,
allereerst wil ik even kwijt dat ik dit wel een heel informatief forum vind, ik heb al mijn halve dag "verlezen" (terwijl ik andere dingen had moeten doen Smile ), maar ik wil meteen maar proberen hier een vraag te deponeren.
Ik zit al een tijdje te denken aan de aanschaf van een vogeltje voor in huis en ga langzaamaan de richting van de forpus op. Nu zou ik graag van jullie willen weten hoe jullie aan je vogels gekomen zijn (ik weet nu nog maar twee kwekers hier in de buurt (kop van Noord-Holland), zou er graag meer willen weten) en op welke leeftijd ze bij jullie gekomen zijn. Dit i.v.m. het "handopfok" enerzijds en "dus niet" anderzijds. Alle info is welkom. Alvast bedankt.
Bericht Dinsdag 27 November 2007 5:42 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: Vóór de aanschaf  Reageer met quote  

Hoi Columba, welkom hier! Leuk dat je ook lid bent geworden. (Hoewel je je al een halve dag hebt verlezen.. Laughing )
Wat heeft je voor de forpus laten vallen als ik vragen mag? Smile
Bericht Dinsdag 27 November 2007 10:06 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Columba
Eitje

Reageer met quote  

Wat mij voor de forpus heeft laten vallen? (Voorzover ik al gevallen ben, hoor Smile ) De maat vooral. Mijn voorkeur gaat uit naar een kleine vogel, maar wel één waar je iets mee kunt, waar je contact mee kan krijgen en die uit de kooi kan. Ja, het zou ook een parkiet kunnen worden, maar het minipapegaaierige vind ik juist zo leuk. Ook kan ik voor dit formaat vogel denk ik een redelijke kooi kwijt, tenminste, als "60x40xzo hoog als ik wil" ruim genoeg is.
Ik heb ook al een kweker bezocht en ik zou wel bij meerdere kwekers willen kijken, maar ze lijken wel dungezaaid (of ik weet niet waar ik moet zoeken Smile ) En ik vind het nóg leuker om verhalen van mensen te lezen die ze als huisdier hebben, want dat is toch wat ik ook wil. Vandaar dat ik ook op dit forum terechtgekomen ben.
Bericht Woensdag 28 November 2007 9:11 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Oh ja, ze zijn zeker leuk en vol karakter voor hun kleine formaat! Very Happy
Volgens mij vergeet je af en toe dat ze zo klein zijn. (Omdat ze zo groot in karakter zijn)

Ik denk dat veel kwekers ze voor tentoonstellingen kweken?
Ik zag er wel wat op birdarena.
Bericht Woensdag 28 November 2007 11:30 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Hallo welkom.

Waar in NH woon je ik weet een goede kweker van forpussen met op dit moment jongen die eventueel ook al tam gemaakt kunnen worden voor vetrek.
Bericht Woensdag 28 November 2007 12:13 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Columba
Eitje

Reageer met quote  

Medemblik
Bericht Woensdag 28 November 2007 12:20 pm
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

oo dat is dicht bij mij Very Happy die kweker is ongeveer 50 min rijden maar dan weet je wel dat je een goed hebt
Bericht Woensdag 28 November 2007 12:25 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Columba
Eitje

Reageer met quote  

Welke kweker is dat? Staat die ook ergens op internet? Kun je mij anders zijn gegevens geven? Ik weet niet of je ook een PM naar me kunt sturen op dit forum?
Bericht Woensdag 28 November 2007 1:09 pm
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Sue wil jij mij het mail adres van columba door sturen.

Columba: ik mail je zodra ik je mailadres heb ik zet zijn gegevens niet online omdat ik niet weet of dit gewenst is.

hij staat niet op internet hij kweek voor de hobby, dat zijn vaak ook de beste.
Bericht Woensdag 28 November 2007 1:30 pm
Tommy07
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Wij hebben ons forpusje gekocht toen hij +/- 9 weken oud was.
Wij hebben erg veel tijd aan hem besteed en dat werpt nu zijn vruchten af. Tommy is erg tam en houdt van knuffelen. hij vindt het heerlijk om bij ons in slaap te vallen en laat pas wat van zich horen wanneer hij merkt dat wij wakker zijn. Wij hebben het enorm getroffen met ons vogeltje.
Maar hebben er wel echt veel tijd aan besteed.
Kijk maar eens op onze gebruikers pagina.

Wij hebben Tommy trouwens gekocht bij "De Vogelkelder" in Den Haag.

Groetjes,
Nancy
Bericht Woensdag 28 November 2007 3:11 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Millie, ik heb je het emailadres gestuurd van Columba! Very Happy
Bericht Zaterdag 1 December 2007 11:58 am
Elroy
Eitje

Reageer met quote  

Hey,

Ik heb vandaag een koppeltje gekocht als je geintereseerd bent in de eerste dag kun je mijn dagboek lezen. Veel succes met zoeken!!!

groeten Elroy
Bericht Woensdag 30 Januari 2008 9:53 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zaterdag 6 September 2008 7:11 pm
  Berichten van afgelopen: