Is een oudere forpus tam te krijgen?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Forpus forum (muspapegaai)

Auteur Onderwerp
stokvis
Eitje

Is een oudere forpus tam te krijgen?  Reageer met quote  

Hallo,
ik heb sinds een week een forpus en het is de bedoeling dat er nog ééntje bij komt. Ik heb hem nu in een andere kooi als waar ze uiteindelijk alletwee in moeten ivm territorium etc. Ik zal binnenkort even foto's plaatsen. Mijn vraag is of deze forpus nog tam te maken is. Het is er een uit 2002 volgens mij, dus al een paar jaar oud. Mijn broer heeft hem voor me opgehaald en hij zei dat die mevrouw hem met een handschoen uit de kooi gehaald heeft en dat hij flink beet. Ik heb zelf nog niet het genoegen gehad, al heeft hij wel pogingen ondernomen Smile. Ik zeg trouwens hij, maar het is een zij. Is het handig om er nog een vrouwtje bij te plaatsen of gaat dat niet omdat die wat feller zijn? Ze mogen nl. geen jongen krijgen (van mij wel overigens Smile) want dan moet ik ze weg doen...
Als ik bij de kooi zit gaat hij zo ver mogelijk van me af zitten en zit hij me aan te staren alsof hij me niet vertrouwd, ook als ik hem niet recht aan kijk. Een hand in de kooi stoppen kan wel, maar hij probeert alle kanten op te vliegen omdat hij bang is en ik ben bang dat dit ook niet goed is, dus daar ben ik even mee gestopt. Wil hem (haar) sowieso (laten) kortwieken, omdat ik hem dan los kan laten.
Hoop dat jullie me kunnen helpen...
Oja, btw, hoe oud kunnen forpussen worden?
Bericht Zaterdag 29 Maart 2008 11:50 am
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: Is een oudere forpus tam te krijgen?  Reageer met quote  

Hoi Stokvis! Welkom hier.
Misschien is het een idee om de eitjes die ze eventueel krijgen te vervangen door nep-eitjes? Ik weet niet precies hoe vaak forpussen een nestje hebben.
Wil je er echt eentje bij? Waarom wil je er eentje bij als ik vragen mag?
Oudere vogels zijn best nog tam te maken hoor. Hier staat wat info: http://www.fluffies.org/nl/pap.....t4149.html

Ik meen dat forpussen met een goede verzorging en geluk de 20 zeker moeten kunnen halen.

PS Ben erg benieuwd naar foto's van je forpus. Hoe heet ze eigenlijk?
Bericht Zaterdag 29 Maart 2008 10:29 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
stokvis
Eitje

dus...  Reageer met quote  

Zo daar was ik weer, erg druk gehad. Heb ik een heel verhaal getypt en dan is het weg omdat ik geen onderwerp ingevuld had Sad. Nog even een korte samenvatting:
Beestje schuw, zit bij pappie en mammie, morgen misschien mannetje bijhalen, geen vrouwtje omdat die toch dominanter zijn, beheerders zien toch geen verschil man/pop, dan samen in nieuwe grote kooi, nu te druk bij mijn ouders, volgende week misschien hierheen verhuizen, zij mogen dan ook losvliegen, wel foto'sa gemaakt maar camera ligt bij ouders, nog geen naam omdat ik nog niet goed heb kunnen observeren, ik vernoem altijd naar mensen wat niet altijd even goed valt Smile. Kan iemand mij helpen met het instellen van het vogelmerk? Ik klik op forpus, maar ik weet dan niet waar ik daarna op moet klikken. Het was een geel split, maar wat voor merk dat precies is?
Bericht Donderdag 3 April 2008 10:16 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: dus...  Reageer met quote  

Jeetje dat is naar zeg. Misschien een idee om de volgende keer je tekst naar notepad te kopiëren? Dat doe ik ook bij grote verhalen of ik selecteer de tekst en druk dan op CTRL + C. Als ik dan de tekst kwijtraak kan ik met CTRL + V de tekst weer terughalen.
Veel plezier vandaag bij het uitzoeken van een vogeltje. (?)
Ik denk dat je een forpus coelestis hebt? (Blauwe muspapegaai) Dat zijn geloof ik de meest gangbare forpussen. Maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet zonder foto.
Bericht Vrijdag 4 April 2008 9:49 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
stokvis
Eitje

groen denk ik  Reageer met quote  

het is toch groene muspapagaai? Maar deze is geel dus dan wordt het groene muspapagaai geel split of zo iets Very Happy
Bericht Vrijdag 4 April 2008 1:20 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: groen denk ik  Reageer met quote  

Hmmm heb je geen foto? Very Happy Da's makkelijker bepalen!
Bericht Vrijdag 4 April 2008 7:11 pm
Whisper
Ervaren vlieger

Re: dus...  Reageer met quote  

quote:
Originally posted by stokvis
morgen misschien mannetje bijhalen, geen vrouwtje omdat die toch dominanter zijn, beheerders zien toch geen verschil man/pop, dan samen in nieuwe grote kooi

Zou ik nadrukkelijk niet doen. Wat als ze niet met elkaar overweg kunnen en elkaar aanvallen? Als je er een nieuwe bij wilt, geef ze dan ieder een eigen kooi om mee te beginnen. Als het goed gaat kun je ze bij elkaar laten. Maar er zomaar vanuit gaan dat ze overweg kunnen en ze meteen bij elkaar zetten, kan tot problemen leiden.
Bericht Vrijdag 4 April 2008 7:56 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 7 September 2008 9:53 pm
  Berichten van afgelopen: