Help!! ik krijg ze niet tam

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Forpus forum (muspapegaai)

Auteur Onderwerp
Elroy
Eitje

Help!! ik krijg ze niet tam  Reageer met quote  

Mijn forpussen worden niet echt tam!!!! ik heb ze nu ong. 5 weken en ze zijn 4 en een halve maand oud.

telkens als ik met mijn hand in de kooi ga ( om ze aan mijn hand te laten wennen) dan vliegen ze weg. het mannetje wil nog wel eens met 1 pootje op je vinger gaan staan maar met zijn andere pootje houdt hij zich vast aan de kooi!! het vrouwtje wil er zeker niks van weten.

nu laat ik ze ook los vliegen door de kamer, maar op het moment dat ik bij ze in de buurt kom dan vliegen ze al weg. ook doen ze dit op het moment dat ik een stuk trosgierst voor ze hou!!

jullie begrijpen dan ook wel dat het hier een sport is om ze terug in hun kooi te krijgen!!! Confused Confused

wel heb ik het mannetje nu 2x te pakken gehad ( met een theedoek gelukkig want bijten doet ie graag op dat moment) en dan eet hij ook wel maar ondertussen wil hij er weer van door!! ondanks dat ik dus allemaal leuke dingen tegen hem zeg!!

is eriemand die weet wat ik het beste kan doen??????

alvast bedankt

groeten Elroy
Bericht Woensdag 20 Februari 2008 1:46 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: Help!! ik krijg ze niet tam  Reageer met quote  

Hoi Elroy.. Zou je willen overwegen om ze te kortwieken? (Tijdelijk? Later als ze tam zijn kan je ze weer laten vliegen) Je kan nl beter niet in de buurt v/d kooi oefenen.
Hier wat meer tips: http://www.fluffies.org/nl/pap.....t4149.html
Bericht Woensdag 20 Februari 2008 1:49 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Elroy
Eitje

Reageer met quote  

stel dat ik dat zou willen dan is het denk ik nog erg moeilijk om ze te pakken te krijgen!!!!!

ik kan niet een sin de buurt komen of ze zijn al weg!!!!!
Bericht Woensdag 20 Februari 2008 1:51 pm
esjo
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Je kan ook eens proberen om naast de kooi te gaan zitten, en door het gaas wat lekkers aanbiedden. Eerst eens kijken of ze het daar aan willen pakken. Als het daar zonder problemen gaat pas met je hand in de kooi.
Prpbeer in eerste instantie ze iet recht aan te kijken maar kijk gewoon vanuit je ooghoeken hoe ze reageren.
Ze moeten eerst leren dat je geen gevaar bent Wink Succes
Bericht Woensdag 20 Februari 2008 1:58 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Is het niet mogelijk ze uit de kooi te halen en dan mee te nemen naar een hele kleine kamer waar ze niet weg kunnen komen? Dan hoef je ook niet zo te jagen. Very Happy
Bericht Vrijdag 22 Februari 2008 12:22 am
Noor
Eitje

Reageer met quote  

Hoi!
Volgens mij moet je het tam maken op een andere manier doen. Je moet ze eerst laten wennen aan je. Als ze nu al vliegen als je alleen maar binnenkomt zijn ze zeker nog niet gewend. Dus ga eerst is gewoon voor de kooi staan. Praat wat tegen ze. Als ze dan niet meer wegvliegen kan je ze iets aanbieden met de kooi nog dicht. Ze gaan zeker niet gelijk uit je hand eten. Dus dat moet je gewoon blijven proberen. Als ze uit je hand eten terwijl de kooi nog dicht is, kan je de kooi open doen en ze dan iets lekkers aanbieden. Als ze dat doen zou je ze kunnen proberen te aaien. Dat is meestal een teken dat ze ook wel op je vinger willen gaan zitten. Dus laat ze eerst lekker wennen! Dan pas komt de rest.
Succes.. Groetjes Angelique
Bericht Maandag 16 Juni 2008 9:36 am
alexandraatje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

ik sluit me aan bij Noor. je gaat gewoon te snel en wilt teveel in een te korte tijd.
geef hen de tijd zich aan jou te wennen. je moet niets overhaast doen want je hebt ze PAS 5 weken. dat is een erg korte tijd, komt bij dat je een koppeltje hebt, dus vaak wat lastiger ze allebei tegelijk tam te krijgen.
ga idd naast de kooi zitten en lees bijv harop voor uit een leuk boek. bied ze wat lekkers door de tralies aan en pas als ze dat aan gaan nemen kun je het deurtje open doen en ze voorzichtig wat aanbieden met je hand in de kooi. het komt echt wel, maar je moet gewoon wat geduld hebben. hoe moeilijk dat ook is. Troosten
Bericht Maandag 16 Juni 2008 10:21 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Naast de kooi lijkt me inderdaad beter dan VOOR de kooi. Vogels die niet tam zijn vinden het niet zo heel erg leuk als ze aangestaard worden door ons. Wij zijn 'roofdieren' voor onze vogels, omdat onze ogen a/d voorkant zitten.
Bericht Maandag 16 Juni 2008 1:28 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Dinsdag 14 Oktober 2008 4:21 pm
  Berichten van afgelopen: