|
|
|
Kikoe
Eitje
| schreeuwen midden in de nacht!! |
|
|
Gisteren om 05:00 begon mijn edeltje ontzettend hard aan een stuk door te schreeuwen.
Zijn er mensen die dit ook wel eens meemaken, en wat zou de reden kunnen zijn heeft hij misschien een enge droom gehad hihi
En ik had nog een vraag want ik heb ergens gelezen dat ze veel slaap nodig hebben zo'n 10-12 uur per dag ongeveer.
maar ik slaap zelf zo ongeveer 7-8 uur per dag en als ik ga slapen dan gaat mijn edeltje ook slapen en als ik wakker ben en ga ontbijten dan is hij ook wakker en dan wil hij eten en spelen.
Heeft iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken.
ismail |
Woensdag 27 Februari 2008 7:05 pm |
|
|
|
|
Wil
Ervaren vlieger
Oeps daar ben je dan zeker niet blij mee midden in de nacht, misschien is hij wel ergens van geschrokken? Hij is toch pas bij jullie dus is alles ook nog niet zo vertrouwd.
Ik heb dat zelf nog nooit meegemaakt met onze edelman Shandor en zou dus zo ook geen andere verklaarbare reden op kunnen noemen.
Onze Shandor krijgt gemiddeld ook 8 uur slaap s' nachts hoor en ik merk verder weinig aan hem dat hij slaap tekort zou hebben. |
Woensdag 27 Februari 2008 11:37 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vlieger
|
|
|
Ons Edelmannetje had zeker minstens die 10 uur per nacht nodig en als hij er niet aan kwam, was het direct aan hem te merken; chagrijnig als wat, meer schreeuwen, meer bijten, nergens zin in. Maar het is ook wel individueel; aan onze Grijze merk je het niet en aan de Kaketoe al helemaal niet, maar van de Edeltjes lees je inderdaad vaker dat ze wat gevoeliger zijn voor slaaptekort,
Als hij niet aan zijn slaapuurtjes wil komen op de plek waar hij nu slaapt, wil je misschien overwegen of je de kooi niet kan verhuizen, of misschien een kleine slaapkooi wil aanschaffen om ergens in een andere kamer te plaatsen. Een ander mogelijk hulpmiddel is een doek over de kooi, maar dat is niet gegarandeerd - sommige vogels gaan toch opstaan en rondscharrelen, doek of geen doek, als ze horen dat je in de kamer iets aan het doen bent. Het is wel belangrijk dat hij genoeg slaapt, dus het is zeker goed dat je je hier mee bezighoudt
Dat schreeuwen 's ochtends; ik denk misschien gewoon ergens van geschrokken, dat gebeurt wel eens. |
Donderdag 28 Februari 2008 6:44 pm |
|
|
|
|
MissSol
Net uit het ei
onze man heeft ook wel eens geschreeuwt midden in de nacht. Wij lagen lekker te slapen en hij maar schreeuwen, MAM, MAMMA, KOM NOU!! Hij is dan net een klein kind, als ie aandacht wil schreeuwt ie dit altijd.
Wij dachten dat er brand was uitgebroken ofzo omdat ie altijd netjes slaapt snachts. Wat bleek nou, er stond nog een lampje aan in de huiskamer en blijkbaar kon meneer daar niet van slapen want daarna heeft ie geen kick meer gegeven. |
Woensdag 2 Juli 2008 9:59 am |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Re: schreeuwen midden in de nacht!! |
|
|
Het beste is om ze die 10 uur slaap te gunnen, vooral als ze last krijgen van de hormonen.
Het schreeuwen heb ik nog niet echt meegemaakt maar ik heb het wel hier op het forum gelezen. Lijkt het alsof hij van iets geschrokken is? |
Woensdag 2 Juli 2008 11:16 am |
|
|
Sarah
Moderator

Is het schreeuwen ondertussen voorbij of is het nog gebeurd?  |
Dinsdag 15 Juli 2008 3:39 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Ik ben ook wel benieuwd of het vaker is gebeurd of dat het misschien eenmalig was? |
Woensdag 16 Juli 2008 10:55 am |
|
|

|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Vrijdag 22 Augustus 2008 1:48 am
|
|
|
|
|
|