|
|
|
bodebull
Eitje
Hoi allemaal, bedankt voor alle reacties. Ik ben er inmiddels achter dat er bij de meeste kwekers een wachtlijst is van ongeveer een half jaar !
Nu heb ik een advertentie gevonden op MP zonder foto... Deze vraagt 475 voor een geringde gezonde vogel maar is niet getest. 12 weken oud en krijgt nog 3 x per dag pap, is de vogel dan niet te jong?
Verder heeft Dieca een popje voor 800 euro, en wat ik zo over Dieca lees lijkt me dat wel een goed adres. Heeft iemand hier ervaring mee?
Verder heb ik van verschillende kwekers te horen gekregen dat een popje inderdaad feller is dan een mannetje maar daardoor ook alles sneller bij te brengen is. Ik vind zowel het mannetje als de pop prachtige vogels dus ben nu aan t twijfelen  |
Dinsdag 15 Januari 2008 4:55 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vlieger
Vind in ieder geval een zelfstandig etende vogel. Een Edel van 12 weken kan oud genoeg zijn, als hij al zelf kan eten (de onze at helemaal zelfstandig toen hij 10 weken oud was) - als je zegt dat hij nog 3 voeding per dag krijgt, dan is hij nog te jong om naar zijn nieuw baasje te gaan.
Op een vogel die gezond verklaard is via de 'ala oog' methode zou ik niet al te veel vertrouwen. Probeer of je met die kweker kan afspreken dat je op je eigen kosten laat testen en de baby bij hem blijft tot je de uitslagen hebt; iedere een beetje toegankelijke kweker (die bovendien toch zo zeker is van de gezondheid van de baby ) zou dat geen probleem moeten vinden  |
Dinsdag 15 Januari 2008 5:01 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
|
|
|
Shi: De playtops zijn zeker mooi. Ze zijn wat vierkanter. En dat vind ik toevallig mooi.. Ik heb hier ook een mooie vierkante kooi.
Tas houdt zo te horen ook wel van echt mannenwerk.
Bodebull: Ik zou oppassen met kwekers die hun vogels niet getest hebben. Je kan het treffen maar ik vind het erg link! Iedereen kan wel zeggen dat z'n vogel gezond is, maar of dat echt zo is? Je kan het aan de buitenkant niet zien, da's het probleem!
Dieca is zeker een goede winkel maar.. Er komen toch mensen over de vloer. En volgens mij is de winkel niet afgesloten voor mensen met vogels. Ik vind het altijd erg link met winkels, hoe goed de winkel ook mag zijn. (Dieca en Lorre & Co) Je bent altijd afhankelijk van derden die de vogels kweken. Je kan niet goed checken of ze alle regels wel naleven. En als ze dat een keer niet doen.. Dan zit de winkel (en de kopers) met de gebakken peren... (Zoals Lorre & Co toen met een ara van een lid hier.. Die had toch kds.. Nu is dat verder netjes afgehandeld maar ik zou er niet aan moeten denken als {ik ben zijn naam even kwijt} nog meer vogels had gehad!!) Ik zou echt voor een kweker gaan.  |
Dinsdag 15 Januari 2008 6:15 pm |
|
|
|
|
Shi-NaYne
Vlieger
Ik heb het ook niet voor dome-tops of die gekke golfjes zoals de Dierenvilla maakt ... alleen heb ik nu 2dehands de Barcelona gekocht omdat het een superkoopje was en ik toch echt aan een upgrade toe was ... maar dat is voor de tussentijd; voor die RVS kooien wil ik zeker een platte bovenkant. |
Dinsdag 15 Januari 2008 6:19 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Het staat wel mooi, maar niet bij mij. Ik houd van recht. Jij ook zo te lezen? Is een rvs voliere niet wat voor je? Ik bedoel.. Je hebt ook rvs gaas! Dat is veel goedkoper! (Zeker handig met zo'n inka die zeker weten je kooi gaat slopen.. ) |
Dinsdag 15 Januari 2008 6:39 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vlieger
Ja, ik moet er eens goed werk van maken om in de mogelijkheden en prijzen te kijken.
Maar ja, nu komt er toch weinig van, want ik ben blut.
Ik durf het bijna niet te zeggen om het niet te verpesten maar ik heb misschien een bijbaantje gevonden, dus allemaal duimen; dat zou al enorm schelen.
|
Dinsdag 15 Januari 2008 6:46 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Wij duimen Shi. |
Dinsdag 15 Januari 2008 6:48 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Er zijn niet zoveel bedrijven die rvs gaas leveren, helaas. Misschien wel op aanvraag? Al willen sommige bedrijven er echt niet aan.
Een bijbaantje? Dat zou fijn zijn! Je wil zeker niet zeggen als wat enzo? |
Dinsdag 15 Januari 2008 6:55 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vlieger
Jawel. Achter de computer, online, lekker vanuit thuis dus. Als ik hem krijg, wordt het helemaal ideaal, want een van de redenen dat ik tot nu toe niet gewerkt heb is dat ik dan te weinig thuis zou zijn voor die twee, met school EN nog part-time ergens werken.
Morgen word ik ingewerkt over MSN dus dan krijg ik ook te horen of ik het werk krijg, want dan zien ze of het iets voor mij is. Moet niet al te moeilijk zijn, geloof ik, maar ja ik heb in het verleden al een bijzondere talent bewezen voor dingen vern$%^&*  |
Dinsdag 15 Januari 2008 7:07 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Nouuu niet zo negatief. Het gaat vast goed. Volgens mij ben je best handig met de computer, dus da's het probleem niet?
Het klinkt wel ideaal hoor. Succes morgen! |
Dinsdag 15 Januari 2008 7:36 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Het zou wel perfect zijn natuurlijk Shi. Het komt wel goed en zou natuurlijk ideaal zijn om een eurotje te verdienen en je schatjes niet achter te moeten laten. Je zal dat goed doen.
Hou ons op de hoogte hé. |
Dinsdag 15 Januari 2008 7:54 pm |
|
|
PeCe
Beginnende vlieger
quote:
Originally posted by Shi-NaYne
Ik zou ook geen kooi met playtop nemen ...
knip
...., maar omdat de kooi dan zo'n donkere grot wordt. Dat zou mij persoonlijk meer storen.
Dat ben ik helemaal met je eens, maar bij veel kooien kan je de bovenbak weghalen. Ik heb aan de bovenkant de "bak" verwijderd en het rooster laten zitten. Zo hebben ze een playtop waar ze kunnen spelen en ravotten, terwijl het de kooi niet donkerder maakt. Onder in de kooi, waar alles heen valt, daar heb ik het omgekeerde gedaan. Rooster verwijderd en "bak" laten zitten. Daar kunnen ze wandelen scheumen als ze voer hebben "weggegooid", speeltjes die door roosters vallen oppakken of allerlei takjes of stokjes e.d. opzoeken. |
Dinsdag 15 Januari 2008 11:39 pm |
|
|
|
|
Shi-NaYne
Vlieger
Maar gegarandeerd zouden bij mij alle 'cadeautjes' van boven net op de zitstokken en in de voerbakjes in de kooi landen; daar durf ik om te wedden
Ja, d'r zijn natuurlijk ook tussenstanden, als je een beetje creatief bent ... boven bak eruit rooster erin, als ze uit de kooi zijn, krant erop ... (of zelfs de bak er onder, maakt niet zo veel uit hoe donker de kooi is tenzij je er een in wil hebben en de ander uit tegelijkertijd) ... maar ja allemaal iets te veel gedoe voor mij, zeker als ik bedenk dat ze het naar alle waarschijnlijkheid toch niet zouden gebruiken
Ik gebruik trouwens ook geen roosters beneden in de kooien  |
Dinsdag 15 Januari 2008 11:49 pm |
|
|
PeCe
Beginnende vlieger
Ik heb geen ervaring met Dieca, maar wel diverse verhalen gehoord wat betreft het verkopen van te jonge = niet zelfstandige vogels. Die worden dan verkocht onder het mom van dat ze dan beter aan je hechten als je ze zelf nog papvoeding geeft. Buiten dat hoor je veel goede verhalen over ze, maar toch verkopen van te jonge papegaaien is en blijft fout.
Een edel die op 3xpap zit is nog lang niet zelfstandig genoeg. Het kan goed gaan als je die koopt, maar de kans op probleemgedrag of nog erger problemen met het voeden is erg groot.
Een popje is zeker feller, dat zal ik niet ontkennen. Maar dat is voornamelijk gericht op een andere papegaai, niet tegen de mens. Ik heb 4 edels en alle 4 (dus ook de 2 popjes) zijn zeer aanhankelijk richting mij en vertonen geen problemen. Maar als je een edelman en een edelpop bij elkaar zet, zie ik dus genoeg overdag, dan zie je zeker het verschil in karakter en begrijp je wat men met fel en dominant karakter bedoelt. |
Woensdag 16 Januari 2008 12:28 am |
|
|
Sarah
Moderator

Hallo,
Ik hoop dat dit berichtje hier nu niet mijn kop gaat kosten maar waarom al die grote kritiek op het zelf nog pap geven van je gaaitje? Wat is daar eigenlijk zo verkeerd aan? Wij hebben onze Jos ook nog pap gegeven en ik merk nu eigenlijk niet dat deze hier een trauma aan overgehouden heeft hoor. Als ik bijvoorbeeld lees dat de mama de jongen plukt of zelfs kan verminken dan zijn ze volgens mij toch nog niet zo slecht af bij het baasje die ze met alle liefde pap heeft en voor de rest met liefde verzorgt en ze geen kwaad doet. Ik hoop dat jullie ook dit standpunt even willen inzien en dan lees ik de reactie wel. Want ineens is het precies fout om je gaaitje met de pap groot te brengen of met het nieuwe baasje mee te geven zolang het gaaitje nog pap krijgt. Met alle respect voor jullie mening maar wou toch ook even mijn mening hierover kwijt. We kunnen het toch ook niet altijd eens zijn, nietwaar?  |
Woensdag 16 Januari 2008 10:37 am |
|
|

|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zaterdag 6 September 2008 7:17 pm
|
|
|
|
|