|
|
|
Kikoe
Eitje
| even wat vragen |
|
|
Hallo allemaal,
Ik heb nu sinds vorige week een edelmannetje in huis van 1,5, zijn naam is kikoe, maar ik heb toch nog wat vragen misschien dat jullie me kunnen adviezeren of helpen.
Ik zit toch nog even met de voeding, ik geef hem heel afwissellende eten zoals; groente,fruit,zaden,eivoer/krachtvoer etc etc.
En kikoe is een echte eter en geniet heel erg van zijn eten.
Maar nou zit ik och nog met de vraag over de hoeveelheid en de tijden wanneer je hem het beste eten kan geven, het zou mooi zijn als er mensen zijn hier op het forum die hun dagelijkse voedingschema van hun edeltje kunnen posten en graag ook de hoeveelheid in grams zo ongeveer.
groeten
ismail |
Woensdag 27 Februari 2008 6:56 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Re: even wat vragen |
|
|
Ik heb helaas geen edeltje, maar ik denk dat de meeste mensen hun vogel hun vogel 's ochtends en 's avonds voorzien van vers zaad/pellets. (De dingen die niet kunnen bederven)
's Avonds of 's ochtends eventueel wat versvoer, afhankelijk van de tijd die je zelf hebt. Ik meen dat papegaaien niet de hele dag door eten.  |
Vrijdag 7 Maart 2008 7:16 pm |
|
|
Wil
Ervaren vlieger
|
|
|
Hallo Ismail,
onze edel Shandor krijgt eco pellets speciaal voor edels en daar zit een maatschepje in en hij mag daar volgens voorschrift 25 gram per dag van en dat is 1 vol maatschepje per dag. Dat geef ik meteen s'morgens mits de pellets van de vorige dag op zijn
S'morgens rond een uurtje of 11 geef ik hem meestal zijn bakje met vers fruit en groentes, bv een stuk appel, schijfje mandarijn, 1 tomaatje, stukje paprika.
Ik meet dat eigenlijk nooit zo af, de ene keer is het meer als de andere keer maar ik doe altijd wel 2 verschillende fruit en groente soorten per keer geven. Afgewisseld met gekookte groentes of ongekookt.
Shandor is niet zo dol op eivoer, ik doe dat wel eens door het fruit/ groente hapje heen maar dat eivoer laat ie meestal staan.
Dan krijgt hij tussendoor zijn beloningen nog ( stukjes pijnboompitten) als ik ff oefen met Shandor.
En om een uurtje of 16.00 doe ik altijd een klein beetje premium zaad in zijn bakje erbij voor de afwisseling.
Zijn ook wel dagen dat hij ietsjes meer van iets anders erbij krijgt bv iets van gekookte pasta of rijst ( naturel) als wij dat ook s'avonds eten maar hij regelt zelf heel goed wat ie dan op kan.
Ik volg niet zo'n strak schema, ik weet nu precies hoeveel hij zo'n beetje eet op een dag zodat hij van alles voldoende binnen krijgt.
Laatst aangepast door Wil op Zondag 9 Maart 2008 2:17 am, in totaal 1 keer bewerkt |
Zondag 9 Maart 2008 2:14 am |
|
|
Wil
Ervaren vlieger
Sueeeeee oeps er ging iets mis nu staat het er dubbel  |
Zondag 9 Maart 2008 2:18 am |
|
|
|
|
Fluffy Sue