|
|
|
MissSol
Net uit het ei
| vandaag met onze gaai bij da geweest. |
|
|
Ik ben vandaag met onze edelman bij een vogelarts geweest omdat ik me toch een beetje zorgen om hem maak. Hij heeft namelijk regelmatig last van niesbuien en hij komt niet door ze rui heen zoals ik dat wil. Hij is verder niet ziek maar dit hoort ook niet.
Ik heb de laatste tijd veel gelezen over al die enge ziektes en helaas kunnen ze niet uitsluiten dat ie een een of ander virus heeft. Gelukkig hebben me andere vogels(grasparkieten) nergens last van. We gaan nu eerst kijken of het over gaat met een antibiotica kuur en ze hebben zijn neusje doorgespoeld en een shot vit. A gegeven. Ik wil hem nog wel laten testen maar eerst eens dit afwachten.
Ik ben wel trots dat hij alles heel braaf over zich heen heeft laten komen, hij heeft geen kick gegeven en zit nu alweer vrolijk te lachen en te zingen in zijn hok. Maar ik maak me toch wel zorgen hoor... |
Maandag 30 Juni 2008 11:05 am |
|
|
Sarah
Moderator

Hoi, ik kan me heel goed voorstellen dat je je zorgen maakt, lijkt me heel normaal ook omdat je hem natuurlijk doodgraag ziet. Hopelijk is het met de antibiotica opgelost en kunnen ze je dan na het testen ook uitsluitsel geven over andere eventuele enge dingen maar maak je daar nog niet teveel zorgen over. Mocht je twijfelen over iets neem dan beter een keer teveel dan te weinig contact op met je vogelarts, die begrijpen dat heel goed hoor dat je je ongerust maakt. Lijkt me in elk geval het veiligste om hem hoe dan ook toch te laten testen.
Sterkte en hopelijk is het snel achter de rug en geneest hij vlot.  |
Maandag 30 Juni 2008 11:10 am |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Re: vandaag met onze gaai bij da geweest. |
|
|
Hoi MissSol, wat goed dat je met je gaaitje naar de va bent gegaan. Was er reden om aan te nemen dat hij antibiotica nodig had? Vaak wordt er te pas en onpas met antibiotica gesmeten terwijl ze eigenlijk geen flauw benul hebben wat er eigenlijk aan de hand is. Antibiotica maken ook veel goede bacteriën kapot.
Hoe zit het met de voeding? Vogels kunnen ook ruiproblemen krijgen door de voeding.. |
Dinsdag 1 Juli 2008 5:16 pm |
|
|
MissSol
Net uit het ei
Hij bleef de laatste weken maar niezen waarbij het vocht uit zijn neusje liep. De arts had ook in zijn neusje gekeken en vond dat het wat geirriteerd en opgezet was. Dus vandaar dat ie nu antibiotica krijgt. Moet zeggen dat ie alleen smiddags nog geniest heeft en daarna niet meer, hij lijkt er dus goed op te reageren. Terwijl ie van het weekend alleen nog maar zat te niezen.
Kwa voeding zou ie niks tekort mogen hebben, ik heb zijn hele voeding doorgenomen met de arts. Maar het zou best zo kunnen zijn dat voordat ie bij ons kwam tekorten heeft gehad, hij woont pas sinds oktober bij ons. Om er toch nog zeker van te zijn dat ie niks te kort komt in zijn voeding hebben we een schema gekregen om hem over te zetten op pellets. We hebben dit eerder wel geprobeerd maar het is erg lastig omdat ie nooit eerder pellets heeft gehad. Zodra ie klaar is met zijn kur moet ie er echt aan gaan geloven, vanmiddag ga ik een weegschaaltje halen zodat we hem nauwlettend in de gaten kunnen houden  |
Woensdag 2 Juli 2008 9:47 am |
|
|
Sarah
Moderator

Welke pellets zou je dan gaan voeren? Wel goed nieuws dat het niezen zowat achter de rug is. Het is inderdaad doorbijten hoor dat op pellets zetten maar het brengt ze ook wel veel vitaminen bij in combinatie natuurlijk met fruit en groenten.  |
Woensdag 2 Juli 2008 1:37 pm |
|
|
|
|
MissSol
Net uit het ei
Nou ik heb voor morgen een afspraak staan voor een bloedtest. Ik hoop maar zou dat de uitslag goed is. Ben gister een beetje geschrokken omdat tijdens een duikvlucht van hem een hele rare veer van zijn lijf af is gekomen. Ik ga op van de zenuwen ik hoop zo dat hij gewoon gezond is. Eind van de maand krijgen we ook een loge, de amazone van mijn oma dus daarom wilde ik niet langer wachten met testen.
Nou duimen dat het allemaal meevalt. |
Donderdag 3 Juli 2008 9:49 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Wat bedoel je met een rare veer? We duimen in elk geval de de bloedtest in orde is.  |
Vrijdag 4 Juli 2008 8:42 am |
|
|
MissSol
Net uit het ei
het leek wel een nieuwe veer die door de oude is heen gegroeit. De dierenarts heeft gister zijn hele verenkleed nagekeken en kon gelukkig geen gekke dingen vinden.Wat betrefd het kale plekje op zijn kop denkt zij dat het van schuren of krabben komt, ik zie hem dit alleen nooit doen. Misschien toch de rui, want er komen nu rond zijn snavel allemaal nieuwe veertjes.
Helaas niest ie wel weer afentoe maar niet met een nat neusje. Verder is hij heel vrolijk, hij kletst de oren van je kop en kan ook uren spelen.
Hij word nu op zo'n beetje alles getest, PBFD, Polyoma en papegaaienziekte geloof ik Eind volgende week krijg ik de uitslag. |
Zaterdag 5 Juli 2008 11:19 am |
|
|
|
|
Whisper
Ervaren vlieger
Hopelijk is alles in orde. |
Zaterdag 5 Juli 2008 12:48 pm |
|
|
MissSol
Net uit het ei
jippie hij is overal negatief op getest!! Wat een opluchting, ik kan wel een gat in de lucht springen! |
Maandag 14 Juli 2008 11:20 am |
|
|
Sarah
Moderator

Gefeliciteerd met de uitslag. Ben je helemaal gerust.  |
Maandag 14 Juli 2008 4:05 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue