Dagboek van gebruiker: Shi-NaYne

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Dagboeken: updates & reacties

Klik hier om het dagboek van Shi-NaYne te bekijken (3 pagina's)
Start datum: Zondag 13 Januari 2008 11:21 pm
Laatste bewerking: Vrijdag 25 Juli 2008 4:55 am
Dagboek en dit topic zijn 982 keer bekeken
Waardering     (5 met één waardering)

Auteur Onderwerp
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Hmmm volgens mij heb ik het dan verkeerd onthouden, maar ik weet wel dat ze mooi zijn.
Grijsjes zijn ook niet 'gewoon', maar dat heb ik je al eens eerder horen zeggen..
Bericht Vrijdag 18 Juli 2008 8:24 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Shi-NaYne
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Ann
Je ziet ook heel duidelijk verschil in lengte van de vleugelveren tussen Aswan en Tas.

Vind je? Volgens mij is dat eerder omdat Tas direct in de camera vliegt (ja, echt direct ) terwijl Aswan onder een hoek is genomen; in die eerste foto helemaal en in die tweede is het ook niet bepaald recht. Ik kan zo niet echt een overduidelijk verschil zien hier... met Wru een ander verhaal, die had duidelijk veel langere vleugels, maar met Tas ben ik niet zo zeker. Ga eens goed opletten Smile aan wat voor een verschil dacht jij?

Bedankt, Esjo Smile ik heb besloten wat meer van mijn (honderden!) foto's in het dagboek te dumpen, dus jullie zijn gewaarschuwd Mr. Green

@ Sue, bedoel je de vleugels van de Edels? Anders volg ik het niet meer, ben ik bang Laughing. Die opmerking over Grijsjes is heel goed mogelijk; is hier een all-time favoriet Mr. Green
Bericht Vrijdag 18 Juli 2008 10:51 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Ann
Kuikentje

Reageer met quote  

Die van Aswan leken langer. Maar ik heb het nu opnieuw bekeken en het zou aan de foto kunnen liggen. Zal wel zo zijn ook als jij het zegt Smile, jij ziet ze daar in het echt.
Bericht Vrijdag 18 Juli 2008 11:00 am
Shi-NaYne
Vlieger

Reageer met quote  

Ik denk dat hij relatief gezien langere vleugels heeft. Want hij is veel lichter, en als je al die veren wegdenkt, ook een veel kleinere papegaai. Maar zijn vleugels zijn volgens mij ongeveer zo lang als die van haar... weet niet, ga het meten Mr. Green (oh de drama weer, let op).
Bericht Vrijdag 18 Juli 2008 11:12 am
Ann
Kuikentje

Reageer met quote  

Helemaal geweldig, je verslag, en nog veel meer het feit dat je beetjes helemaal in orde zijn (behalve die gistdingen dan maar dat komt zeker goed). Ik ben blij Smile . Ook vanwege het feit dat je goed zit met de voeding want dat betekent ook dat het hier zeker niet slecht is.

Ik ben wel hevig jaloers dat jullie daar zo'n vogelarts hebben. Bloedwaardes zijn meteen onderzocht en alles. Hier moet dat allemaal naar een labo en moet je eerst al ferm pushen om ze uberhaupt bloed te laten afnemen Stom! Stom! Jullie hebben tenminste een grondig onderzoek gehad Hulde!

(Pfff, ik wil dat ook voor mijn vijftal)
Bericht Donderdag 24 Juli 2008 7:25 pm
Shi-NaYne
Vlieger

Reageer met quote  

Pfff, je hebt geen idee hoe opgelucht ik ben.

Je kan altijd een tripje maken met Kaya, dat zou al een begin zijn Smile dan kun je ook eindelijk laten bevestigen dat hij een meisje is Mr. Green
Bericht Donderdag 24 Juli 2008 8:36 pm
PeCe
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Mooi verslag en leuke foto's (met commentaar) heb je weer toegevoegd aan je dagboek. Die vlieg(tuig)dat had ik nog gemist, dat soort foto's blijven altijd schitterend, lekker natuurlijk een vogel die kan en mag vliegen.
Bericht Donderdag 24 Juli 2008 11:11 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Shi-NaYne
Vlieger

Reageer met quote  

Dankje, Peter Smile ik vond jouw laatste dagboek entry geweldig Hartje
Bericht Vrijdag 25 Juli 2008 5:00 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Wat een verslag zeg.. Shocked Fijn dat Hedwig zo tevreden was over je vliegtuigjes. Hoe zwaar is Tas eigenlijk? Je hebt het wel eens gezegd meen ik.

Heeft Hedwig een labo in eigen praktijk? (Voor de calciumwaarden?)
Ik hoop dat de gistjes deze keer wel helemaal zullen verdwijnen. Hoe komen ze daar eigenlijk aan?
Bericht Zaterdag 26 Juli 2008 10:08 am
Shi-NaYne
Vlieger

Reageer met quote  

Hij is nu tussen de 370 en 380 gr, netjes voor een Inka, maar eigenlijk zou hij dus iets meer mogen wegen en dat wordt dan wel aan de grotere kant. Toendertijd zat hij net onder de 370, maar da's ook al een tijd en een heleboel lichamelijke inspanning terug Laughing

Ja, ze heeft er een microscoop, natuurlijk, maar ook zo'n apparaat waar ze het bloed in zet in een buisje en die de hele diagnostiek doet. Ik heb ook een rontgenkamertje gezien.

Ik denk dat het erin is geslopen na die antibioticakuur. Dat verzwakt het organisme vaak een beetje en dan krijgen dit soort lulligheidjes zoals schimmels en gisten een kans. Toen van Cornelissen kwam ze dus met kalktekort en een kleine infectie, kreeg antibiotica, in Maart gezond verklaart en de zomervakantie net erop had Hedwig de gist gevonden. En waarschijnlijk is het toch niet helemaal goed genezen. Maar anders denk ik gewoon net als bacteriele infecties? Je komt het overal tegen en soms is de weerstand even wat minder ofzo?

Bij die ellende met Tas is dus ook wat bloed op de veren daar omheen gekomen. Het was niet zo erg toen het droog was, maar ik heb hem gisteren onder de douche gezet om het een beetje eruit te proberen wassen, en toen kreeg hij er zo'n trieste wollige bobbel van vochtige veren aan elkaar gekoekt met opgedroogd bloed... ieugh. Hij is nog steeds een beetje aan het bijkomen, maar kwam gisteren wel heel liefjes de ellende aan mama showen, zo net dat plekje onder mijn handen geduwd met knuffelen zodat ik het wat kon schoonmaken en die veertjes uit elkaar moest halen Hartje dat was wel grappig, zo van 'mama kijk nou, help'.
Bericht Zaterdag 26 Juli 2008 11:56 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Oh dat is inderdaad netjes. Ik meen dat Zazu ook rond dat gewicht zweeft. Hij is wel vrij mager vind ik. Sad

Fijn dat ze zo'n apparaat heeft om de hele diagnostiek mee te doen. Wat was je kwijt voor het onderzoek, als ik vragen mag?

Misschien kan je op andere manieren haar weerstand tegen gist omhoog helpen? Het water aanzuren wil toch ook wel eens helpen?

Dat wassen had bij Tas dus geen goed effect. Laughing Die shampoo speciaal voor vogels zou ik ook niet echt aan willen raden. Ze zien er daarna uit alsof ze uit de droogtrommel komen. Rolling Eyes
Bericht Zondag 27 Juli 2008 10:27 am
Shi-NaYne
Vlieger

Reageer met quote  

Mogen allebei dus een nootjes/proteine dieet gebruiken Mr. Green om wat weefsel erbij te kweken.

Hoe veel het gekost heeft kan ik je precies vertellen; ik heb de factuur hier naast. In totaal 156.35, zonder btw ~ 137. Het duurste ervan was het flesje medicijnen, 50 ml voor 50.13 Euro Shocked. Verder 2x consult (ze is blijkbaar ook wat met de tijd meegegaan Smile vroeger rekende ze niet per vogel) 46.22, 2x bloedafname en verwerking 20, en 5 stuks diagnostische tests allemaal per 4/5 Euro.

Ik denk dat Aswan trouwens een prima weerstand heeft nu; ze hebben allebei volop vitamine A, zonlicht en verse lucht en zijn (buiten die gist, dus) gezond, dus geen reden voor een mindere weerstand. Bij mensen zie je ook dat ze soms last hebben van andere ellende na een antibioticakuur. Water aanzuren heeft geloof ik nix met weerstand te maken, maar met het verminderen van bacteriegroei in het water.

Die shampoo zou ik hem voor geen geld aandoen; heb hier een tijdje die HappyShower gehad en zowel Aswan als Wru hadden er een rothekel aan. De Eucalyptus reiniger zoals sommigen doen zou ik ook niet gebruiken. Het is trouwens ook al veel beter nadat het opgedroogd was en ik de veertjes uit elkaar had gehaald, dus ik denk dat we wel in orde zijn Smile
Bericht Zondag 27 Juli 2008 11:25 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Goede resultaten Shi, mag je helemaal fier op zijn Veertje
Je inzet heeft dus heel zeker zijn vruchten afgeworpen en de gaaitjes zijn er bij hun check-up met een knap rapport buiten gekomen.

Ik las net de kost van wat je betaald hebt. Ik dacht dat je meer kwijt zou zijn, vind ik nog heel menselijk. En ja, ik denk inderdaad dat ze ondertussen wel op de meeste plaatsen meegegaan zijn met hun tijd om het consult per vogel te gaan tellen, die tijd is zowat voorbij denk ik.
Maar ach, als de gaaitjes maar gezond zijn, kan jij ook weer rustig slapen nu.

Wel fijn dat de testen allemaal daar gedaan worden. (voor mij is Hedwig niet haalbaar voor als er iets is dus helaas want lijkt me ideaal daar)

Maar in elk geval, supergoed dat alles oké is en hopelijk zijn ze nu terug hun eigen terug. Wink
Bericht Zondag 27 Juli 2008 11:36 am
Shi-NaYne
Vlieger

Reageer met quote  

Ik vind het ook heel betaalbaar hoor, netjes. Geen schandalig bedrag ofzo, een keer in het jaar of twee jaar kun je het uithoesten; die geruststelling en oplossing van evt. kleinere probleempjes hier en dan is het meer dan waard.

Aswan is helemaal goed, Tas nadert normaal (dus mijn vakantie nadert zijn einde Mr. Green).
Bericht Zondag 27 Juli 2008 5:10 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wel goed nieuws dat het vooral over kleine probleempjes gaat die normaal gezien dan ook weer snel opgelost te krijgen zijn en geen verdere problemen geven. Nu Tas bijna helemaal normaal is ( als een Kaketoe al helemaal normaal kan zijn) dan ben je er helemaal.

Kaketoes blijven nu éénmaal wat specialekes nietwaar? Maar wel prachtspecialekes. Alleen, zoals ik al reeds heb gezegd, ik zou ze niet aandurven denk ik zo. Embarassed
Bericht Zondag 27 Juli 2008 9:18 pm

Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Dinsdag 7 Oktober 2008 5:22 am
  Berichten van afgelopen: