|
|
|
Mariette
Eitje
| Stond er raar van te kijken... |
|
|
Toen ik Moos kreeg toen hij 16 weken oud was kwam ik een keer savonds de kamer binnen en toen hing hij in een speeltje met allemaal touwtjes. Ik schrok me rot omdat ik dacht dat hij zichzelf had opgehangen. Ik hem eruit gehaald en 2 tellen later kroop hij er weer in. En dit elke avond. Ik vond het zo schattig en dacht dat Moos dus gewoon raar was. En nu heb ik 3 dagen Rocky in huis en hij doet precies hetzelfde!!!
Het hoort dus kennelijk gewoon bij het soort. Doen die van jullie dit ook?
Ik heb bij Moos in de kooi nu even zijn touwklos vervangen voor een slaaptentje... Kijken of hij dat lekker vind. Lijkt me beter dan de hele nacht in die touwen te hangen.
Als hij het wat vind ga ik er voor Rocky ook maar eentje halen! |
Woensdag 30 April 2008 9:47 pm |
|
|
Mariette
Eitje
| Re: Stond er raar van te kijken... |
|
|
quote:
Originally posted by Fluffy Sue
Hmmmm dit heb ik nog niet meegemaakt. Zoeken ze een soort tentje?
Misschien is het een idee om ze een tentje te geven, zoiets als deze: http://www.fluffies.org/nl/flu.....ry_id=2348
http://www.fluffies.org/nl/flu.....ry_id=2991
Of zo'n tentje: http://www.fluffies.org/nl/flu.....ry_id=1457
Ik heb wel eens begrepen dat pyrrhura's altijd in het nestblok slapen. (Bij kwekers)
Wheezy en Scuttle (Scuttle is geen pyrrhura) slapen met z'n tweetjes in een tentje. (Ben die foto even kwijt) Wellicht zoeken Moos en Rocky ook een tentje?
Ja een slaaptentje heb ik nu gehaald en Moos lag er vanochtend om 8 uur nog in te slapen!!!! Lekker rustig haha  |
Donderdag 1 Mei 2008 10:01 am |
|
|
esjo
Fluffies bewoner
Pyrrhura's slapen altijd in hun nestblok, het liefst zo donker mogelijk. Als je ze in de huiskamer hebt, heb je logischerwijs niet zo'n groot blok aan je kooi hangen. Wel logisch is dat ze dus een beschut plekje zoeken om te gaan slapen. Je ziet al dat Moos het slaaptentje wel waardeerd  |
Donderdag 1 Mei 2008 10:25 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
|
|
Hoi Mariëtte, wat leuk dat Moos er zo snel gebruik van maakt! Heb je een tentje dat aan één kant dicht is? Of een soort 'rol'?
Die pyrrhura's slapen vaak een hele nacht door maar áls ze wakker zijn, dan zijn ze ook echt WAKKER!  |
Vrijdag 2 Mei 2008 8:12 am |
|
|
|
|
es
Eitje
|
OW, dat tentje is echt leuk!
Ik heb zelf een soort rol gemaakt, kijk maar even bij mijn foto's. Zo'n dichte lijkt me echter wel meer ideaal. Waar koop je die want ik heb ze nog nooit in de dierenwinkel zien liggen |
Vrijdag 2 Mei 2008 10:46 am |
|
|
Mariette
Eitje
|
|
quote:
Hoi Mariëtte, wat leuk dat Moos er zo snel gebruik van maakt! Heb je een tentje dat aan één kant dicht is? Of een soort 'rol'?
Die pyrrhura's slapen vaak een hele nacht door maar áls ze wakker zijn, dan zijn ze ook echt WAKKER!
Tis echt een tentje met een klein rond gaatje als ingang! Erg schattig gezicht!!!  |
Vrijdag 2 Mei 2008 7:36 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
|
|
quote:
Originally posted by Mariette
Tis echt een tentje met een klein rond gaatje als ingang! Erg schattig gezicht!!!
Heb je er ook een foto van?  |
Zaterdag 3 Mei 2008 8:26 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
quote:
Originally posted by es
Ik heb zelf een soort rol gemaakt, kijk maar even bij mijn foto's. Zo'n dichte lijkt me echter wel meer ideaal. Waar koop je die want ik heb ze nog nooit in de dierenwinkel zien liggen
Heb je die rol zelf gemaakt? Je kan de achterkant ook dichtnaaien.
Die tentjes (die indianententjes heb ik bij http://www.houseoffocker.com/ gekocht. |
Zaterdag 3 Mei 2008 8:27 am |
|
|
Tommy
Moderator

Haha jaaaa wat worden ze creatief bij gebrek aan holletje he? Hij zal je vast zeer dankbaar zijn voor zn luxe bedje  |
Zaterdag 3 Mei 2008 8:42 pm |
|
|
|
|
es
Eitje
|
quote:
quote:
Originally posted by es
Ik heb zelf een soort rol gemaakt, kijk maar even bij mijn foto's. Zo'n dichte lijkt me echter wel meer ideaal. Waar koop je die want ik heb ze nog nooit in de dierenwinkel zien liggen
Heb je die rol zelf gemaakt? Je kan de achterkant ook dichtnaaien.
Die tentjes (die indianententjes heb ik bij http://www.houseoffocker.com/ gekocht.
ja ik heb een stuk fleece dubbelgevouwen, met een washandje aan de onderkant erin. Dichtgenaaid en met paperclips opgehangen. Als ik hem dichtnaai aan de achterkant past de staart er niet meer in. Het grappige is dat hij ook vaak aan de top gaat zitten, dan hangt hij er echt wijdsbeens in  |
Dinsdag 6 Mei 2008 7:59 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Hahaha dat klinkt grappig! Zo komt hij ook aan z'n dagelijkse rek en strek oefening!  |
Dinsdag 6 Mei 2008 10:18 pm |
|
|

|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Donderdag 4 December 2008 7:49 am
|
|
|
|
|
|