De advertentie van de Huisdiersuper

Robbie toch gekortwiekt!!!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Conure forum (Zuid Amerikaanse parkieten oa Aratinga en Pyrrhura)

Auteur Onderwerp
Debbuzzz
Net uit het ei

Robbie toch gekortwiekt!!!  Reageer met quote  

Hallo allemaal!

Vorige week had ik Robbie mee naar beneden genomen was hij heerlijk aan het spelen met zijn speeltjes en zo opeens schrok hij ergens van en vloog tegen het raam aan, waar ook nog eens een cactus naast stond... Sad
Robbie was een half uur lang passief niets aan het doen, hij klom zelfs alweer tegen zijn knuffeltje aan... Zelf was ik hier natuurlijk behoorlijk van geschrokken en heb besloten hem de dag erna meteen te kortwieken! Ik heb al veel positieve punten gezien! Hij kan nog wel een klein beetje vliegen maar niet zulke grote afstanden meer! Ik heb de 2 grote pennen laten zitten! Ik ben erg blij dat ik het heb gedaan!

Nog een 2 foto`s van Robbie:
http://s78.photobucket.com/alb.....C_0319.jpg
http://s78.photobucket.com/alb.....0322-1.jpg

Groetjes Robbie en Debbie.
Bericht Dinsdag 19 Februari 2008 10:43 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: Robbie toch gekortwiekt!!!  Reageer met quote  

Arme Robbie! Sad Wat moeten jullie alletwee geschrokken zijn. Mocht je hem weer willen laten vliegen, loop dan even met hem langs alle ramen, en tik er tegenaan. Very Happy
Ik zou trouwens nu de buitenste pennen ook knippen. Hoewel het minder mooi is, is het wel veiliger?? Ze kunnen die buitenste pennen eruit slaan als ze een wilde bui hebben en de nieuwe veren die ervoor in de plaats groeien slaan ze er ook vaak uit. Sad Soms resulterend in een bloedbad.

Wat is Robbie trouwens een mooie zonparkiet! Very Happy
Bericht Dinsdag 19 Februari 2008 10:53 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Dat is schrikken geweest Sad Gelukkig is het goed afgelopen.

Hoe is Robbie onder het feit dat ie gewiekt is?

mooie foto's van hem Very Happy
Bericht Dinsdag 19 Februari 2008 8:18 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
coco&joyce
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

dat is echt schrikken!gelukkig heeft ie niks Very Happy
heb de zelfde vraag als esjo hoe vind ie het?
Bericht Dinsdag 19 Februari 2008 9:08 pm
Debbuzzz
Net uit het ei

Reageer met quote  

Zodra ik merk dat hij last heeft van die 2 pennen of als ik schade zie haal ik ze er meteen af maar de andere vogeltjes hier hebben er ook nog geen last van gehad dus vandaar dat ik Robbie hetzelfde heb geknipt!
Nu Robbie gewiekt is kan ik hem beter knuffelen en nog een voordeel hij speelt nu meer alleen! Very Happy Hij komt nog wel van zijn kooi afvliegen maar hij kan nu ook een tijdje zichzelf vermaken!
En ik dacht gewiekt dus een nieuwe kans voor het tuigje! Maar nee hoor hij vindt hem nog steeds helemaal niks!!! Crying or Very sad
Bericht Woensdag 20 Februari 2008 3:04 pm
any-itch
Fladderaar

Reageer met quote  

Gelukkig is het nog allemaal goed afgelopen,
een aga van mij heeft ook een keer tegen het raam gevlogen,
en is daaraan overleden,
dus al mijn gaaien zijn gekortwiekt!
quote:
Originally posted by Debbuzzz
Zodra ik merk dat hij last heeft van die 2 pennen of als ik schade zie haal ik ze er meteen af maar de andere vogeltjes hier hebben er ook nog geen last van gehad dus vandaar dat ik Robbie hetzelfde heb geknipt!

als je merk dat hij er last van heeft, is het al te laat.
ik ben het met Fluffy Sue eens, ik zou ze ook nu gelijk wieken.

quote:
En ik dacht gewiekt dus een nieuwe kans voor het tuigje! Maar nee hoor hij vindt hem nog steeds helemaal niks!!! Crying or Very sad

nu hij gewiekt is, heb je het tuigje helemaal niet nodig.
als je hem leert dat hij op je arm moet blijven, kan je zo ook lekker naar buiten
Bericht Donderdag 21 Februari 2008 10:49 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Debbuzzz
Net uit het ei

Reageer met quote  

Dat durf ik juist niet! Hoor nog veel te vaak dat er een gekortwiekte vogel weggevlogen is... Ik zou het mezelf echt niet kunnen vergeven! Dorus (grijze roodstaart) hebben we ook gekortwiekt en een tuigje dus als tuigje knapt ofzo is hij toch nog beschermd. Ik blijf gewoon het tuigje proberen en anders geniet ik gewoon van Robbie binnen en in de zomer zet ik dan Robbie met kooi buiten.

Het is wel vreemd want we hebben altijd de kaketoe overal los mee naartoe genomen. Zelfs bij winkels hadden we hem in de boom gezet en gingen we zelf boodschappen doen. Maarja Robbie is echt van mij dus misschien ligt het daaraan. Shocked
Bericht Vrijdag 22 Februari 2008 10:21 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Jeetje Any-itch.. Een vogeltje verloren. Sad Wat erg zeg.. Kan me voorstellen dat de schrik er goed in zit dan!
Bericht Vrijdag 22 Februari 2008 9:44 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Donderdag 4 December 2008 7:53 am
  Berichten van afgelopen: