Hier weer eens iets over Robbie.
Robbie was al gekortwiekt maar ik wilde eerst binnen testen of het echt goed gedaan was enzo. Nu zijn we een tijdje verder en heb ik Robbie voor het eerst buiten gehad!
Hij vond het echt super leuk!
Lekker spelen op het touw en de grote boze wolf (dorus) uitdagen blijft hij ook leuk vinden!
Hij moet nog behoorlijk wat kleuren krijgen maar stip voor stip komt er wat op zijn ruggetje!
Het schreeuwen waar iedereen het zo over heeft doet hij gelukkig niet echt! Alleen als hij nieuw water krijgt om te badderen laat hij even horen hoe blij hij ermee is! Maar voor de rest is het een super lieve rustige vogel!
Nu hij rustig buiten op het touw blijft zitten gaan we hem binnenkort ook lekker los meenemen naar de camping!
Ik voeg er ook een paar leuke foto`s van Robbie bij!
Idd een jendaya heeft groene vleugels en houdt deze ook, een zonparkiet heeft alleen als ze jong zijn groene vleugels en daarna kleuren ze geel/oranje. De jendaya kun je ook herkennen aan zijn rode borst de zonparkiet heeft hier geel/oranje. Aan de prijs kun je het verschil wel goed zien! Maar idd je kunt goed zien dat het familie is!
Goed ook dat je geen problemen hebt met het schreeuwen; met acht maanden is het nog steeds een kindje gaat dus de goede kant op, houden zo! Hij ziet er mooie uit
Maandag 9 Juni 2008 4:27 pm
Fluffy Sue Site Admin
Oh er zijn best veel verschillen als ik het zo lees. En de prijs ook. De zonparkiet is toch een stuk duurder?
Donderdag 12 Juni 2008 4:30 pm
ilse Net uit het ei
wow wat een prachtig beest !
hoe groot is hij ? beetje de grote van een pyrrhura ?
ik vind zijn kleuren erg mooi !
Bedankt voor de reacties allemaal!
Ja zonparkieten zijn bijna net zo groot als pyrrhura`s!
Je ziet zijn kleuren elke dag veranderen is wel grappig!
Ben benieuwd hoe hij er over een paar maandjes uitziet!