Kunnen Pyrrhura's samen met valkparkieten?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Conure forum (Zuid Amerikaanse parkieten oa Aratinga en Pyrrhura)

Auteur Onderwerp
Lois
Eitje

Kunnen Pyrrhura's samen met valkparkieten?  Reageer met quote  

De titel zegt 't al! Kan je een pyrrhura samen houden met een valkparkiet? In een kamervolière? Smile

Groetjes Lois
Bericht Zaterdag 19 Juli 2008 5:21 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: Kunnen Pyrrhura's samen met valkparkieten?  Reageer met quote  

Er kunnen veel rare combi's maar ik zou er in eerste instantie niet van uit gaan. Wink Geef ze eerst een aparte kooi, en kijk dan hoe het gaat. Het kan héél goed dat ze samen perfect op de klimboom kunnen zitten maar dat het in de kooi toch wat minder goed gaat.
Bericht Zaterdag 19 Juli 2008 9:15 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Whisper
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Valkjes zijn normaal gesproken heel zachtaardig, terwijl Pyrrhura juist erg territoriaal zijn. Dus op papier is het geen goede combinatie (felle pyrrhura + valkje die niet voor zichzelf opkomt = zielig valkje).
Hoe het in praktijk gaat hangt van de individuele vogels af. ALS je het wilt proberen, geef ze dan eerst beiden een eigen kooi en laat ze samen buiten de kooi spelen. Als dat goed gaat kun je ze na verloop van tijd samen zetten, maar hou er rekening mee dat er een kans is dat ze altijd een aparte kooi moeten houden. Als je daar geen plaats of zin voor hebt, zou ik het niet proberen.
Bericht Zondag 20 Juli 2008 7:04 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Lois
Eitje

Reageer met quote  

Oke dankjewel voor de racties!
Ik heb nog geen pyrrhura en misschien komt die er ook niet. Maar als hij er komt dan heb ik een aparte kooi! Smile
Bericht Zondag 20 Juli 2008 8:58 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Het kan altijd later nog zó goed gaan dat je besluit om ze tóch samen te laten wonen. Mr. Green
Maarre, ben je gevallen voor de pyrrhura's? Twisted Evil
Bericht Zondag 20 Juli 2008 9:31 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Lois
Eitje

Reageer met quote  

Ja, ik ben stapelverliefd.. Embarassed Haha!
Ilse (ook op dit forum) heeft een pyrrhura, Rico. En die vind ik zo ontzettend leuk! Laughing En misschien neem ik een andere vogel. Ik wilde iets van een meyerpapegaaitej o.i.d. Maar toen zag ik de pyrrhura, Hartje . Vandaar!
Bericht Maandag 21 Juli 2008 10:27 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Dat kan ik me goed voorstellen, het zijn zulke schitterende vogeltjes! Ik vind ze qua gedrag (Wheezy dan!) veel weghebben van een ara.
Bericht Vrijdag 1 Augustus 2008 10:27 am
Lois
Eitje

Reageer met quote  

Ja ze lijken mij erg leuk! Smile Maar ik wil eerst een goed huisje voor Luna vinden Wink
Bericht Vrijdag 1 Augustus 2008 11:02 am

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Donderdag 28 Augustus 2008 9:08 pm
  Berichten van afgelopen: