|
|
|
tbonteboertje
Ervaren vlieger
| korte docu wizzy. |
|
|
hee !'
mooi weer, dus tijd voor wat klein geknutsel met de camera..en wel van mn pyrrhura die net gewiekt was, na 6 maanden vliegen binnenshuis.
http://www.youtube.com/watch?v=qc8Pxz73BLY
 |
Dinsdag 6 Mei 2008 7:30 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Re: korte docu wizzy. |
|
|
Hey, 'tbonteboertje! Leuk weer wat van je te horen!
Bijzonder filmpje! Ik dacht even, waar is Wizzy. Erg leuk gedaan maar kreeg wel kriebels bij het zie van het kevertje. |
Dinsdag 6 Mei 2008 8:54 am |
|
|
tbonteboertje
Ervaren vlieger
hee Sue'
haaa, ja zo'n geel lieveheersbeestje. alleen na het intro zwakt het enorm af.. denk dat ik hem ga verbeteren. Ze vind het niet erg.. een camera op haar snavel
Dit filmpje van vorigjaar.. is ook grappig (het intro met wizzy)
..dat is namelijk precies de weg die ze zelfstandig af kan leggen in huis naar mn leesplek/bed (al dan wel met oplettend oog) :
http://www.youtube.com/watch?v=4unfKXdvICI |
Dinsdag 6 Mei 2008 11:29 am |
|
|
|
|
esjo
Kamikaze piloot
Hoi tbonteboertje, wat leuk dat je even weer komt kijken. Hoe gaat ie?
Heel mooie filmpjes !!!!
Vooral nog veel meer linken en/of plaatsen  |
Dinsdag 6 Mei 2008 6:37 pm |
|
|
tbonteboertje
Ervaren vlieger
esjo! jaa, tijdje niet meer geweest. maar dankjewel, zodra er iets leuks nieuws is.. zal ik linken! vandaag druk geweest met fotografie,.. wat wil je met dit weer!
 |
Dinsdag 6 Mei 2008 8:01 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Na het intro zwakt het enorm af? Je bent ook niet snel tevreden he? Ik vond 'm erg leuk.
Hoop dat je vaker foto's en filmpjes hebt. Ook de minder goede in jouw ogen.  |
Dinsdag 27 Mei 2008 7:58 am |
|
|
|
|
tbonteboertje
Ervaren vlieger
|
|
|
Ja, op school zouden ze het nog beter willen zien, misschien dat ik daarom zo kritisch ben.
Wizzy plukt, haar hele buik is dons nu.. het probleem ligt echter bij het wieken, ik heb hulp gezocht, en kwam dit artikel tegen..
KORTWIEKEN:
Sommige vogels gaan juist verenpikken na het kortwieken. De restanten van de afgeknipte veren "prikken" in het vel van de oksels als de vleugels opgevouwen zitten. Door deze irritatie kan de vogel proberen deze veerstompen te verwijderen of in te korten. Waarna op een gegeven moment de vogel niet alleen de gekortwiekte veren kan gaan aanpakken maar ook in een kettingreactie de omringende veren gaat plukken. De beste oplossing is dan om óf de stompjes van de afgeknipte veren zo kort mogelijk te houden zodat ze onder de nog aanwezige dekveertjes verborgen blijven óf deze stoppels onder narcose te verwijderen. De nieuwe veren groeien dan binnen 3-4 weken weer in en vaak stopt de vogel ogenblikkelijk met plukken aan zijn vleugels. Tenzij dit gedrag al te lang heeft bestaan en verworden is tot gewoonte.
Nu ik de pennen nog korter heb gemaakt hoop ik dat het beter gaat... leuk is anders.
Met Wizzy is verder alles goed..gelukkig. heeft iemand dit ook meegemaakt,
Wanneer je je vogel (goed) gewiekt heb, daaruit plukgedrag ontstaat? (ze had 5 maanden weer gevlogen binnenshuis, en ik wiekte omdat ze dan weer naar buiten zou kunnen). |
Dinsdag 27 Mei 2008 8:34 am |
|
|
esjo
Kamikaze piloot
He bah, dat plukken. Ik had daar nog nooit eerder van gehoord. Hoop dat nu je de pennen korter hebt gemaakt het weer goed komt.
Gelukkig gaat het verder goed maar haar. Ik duim voor je dat ze snel weer een mooie buik vol veren heeft  |
Dinsdag 27 Mei 2008 9:36 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Nee, daar heb ik nog niet van gehoord.. Had je genoeg geknipt? Ik heb wel eens gelezen over 'progressief knippen'. (ofzo) Dan knip je de pennen héél kort. (En je knipt er minder) Hierdoor zouden ze minder gaan prikken.
Ik vind het vreemd dat Wizzy haar buik plukt. Je zou toch denken dat ze iets anders zou gaan plukken ipv haar buik? |
Woensdag 28 Mei 2008 8:22 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Beetje (veel) late reactie maar wat een knappe filmpjes. Precies een echte film waar je naar kijk. Wizzy is een echt schatje en is de hoofdrol helemaal gewend, dat zie je
Dat plukken na het wieken had ik eerlijk gezegd ook nog nooit van gehoord.  |
Zaterdag 7 Juni 2008 6:44 am |
|
|
tbonteboertje
Ervaren vlieger
|
|
|
heeej laat ik maar weer eens gaan fluffen.
bedankt voor de reacties,
Met Wizzy gaat het weer helemaal goed. haar buikveren groeien terug, en het lag inderdaad aan het wieken.
iets wat ik dus niet meer doe. het is A of het is B, en ik denk dat ik haar laat vliegen, al dan wel binnen. dan mag ze in een ruime kooi naar buiten.
dat artikel wat ik plaatse van wieken>plukken, gebeurt regelmatig, zo heb ik destijds heel google uitgespit naar meer gevallen. maar ikzelf vond wizzy prachtig gewiekt. niet te kort niet aan de lange kant. dus vandaar dat ik vermoed: dat het lag aan mijn bereikbaarheid. ze was net zo gewend me OVERAL achterna te vliegen, en opeens na een aantal maand wiekte ik haar, zodat ze mee naar buiten kon.
dit nam ze dan waarschijnlijk als iets negatiefs, zodoende ging ze direct na het weiken plukken.
Daarnaast was het meer knippen van haar buikveren, want kaal werd ze niet, slechts donzig en grijs.
haha voor zover mn info, ben blij dat ze der mee op is gehouden.
(wat betreft dat filmpje, misschien wel leuk te vertellen; ik heb vorige maand de landelijke finale kunstbende gewonnen met film. dus het gaat de goeie kant op! )
groetjes! |
Vrijdag 1 Augustus 2008 1:02 pm |
|
|
Sarah
Moderator

O, wat goed dat Wizzy niet meer plukt nu. Raar dat ze zich echt zo heeft gefocust op het niet meer kunnen navliegen van je. Gelukkig heb je de oorzaak kunnen vinden en is het nu terug opgelost.
Hé, van harte met de overwinning hoor. Knap zeg.  |
Vrijdag 1 Augustus 2008 1:58 pm |
|
|
|
|
tbonteboertje
Ervaren vlieger
Ja gelukkig happy ending. Dankjewel:D |
Vrijdag 1 Augustus 2008 2:08 pm |
|
|
ellenparrot
Vlieger
|
| Re: korte docu wizzy. |
|
|
geweldig filmpie zeg... heel mooi gemaakt! die gitaar muziek... erbij. Wat/wie is dat? het is prachtig.. ik heb járen geleden (klassiek) gitaar gespeeld.. en vind dit schitterend.
|
Zondag 3 Augustus 2008 12:13 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Hey wat goed dat Wizzy niet meer plukt zeg! Papegaaitjes kunnen soms gecompliceerd in elkaar zitten!
Gefeliciteerd met die prijs! Ik ga eens googlen, ben benieuwd! |
Zondag 3 Augustus 2008 8:25 am |
|
|

|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Dinsdag 14 Oktober 2008 1:21 am
|
|
|
|
|