De advertentie van de Huisdiersuper

Kiwi's snavel?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Conure forum (Zuid Amerikaanse parkieten oa Aratinga en Pyrrhura)

Auteur Onderwerp
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Laughing Het gaat hier best lekker hoor Joke. Volgens mij is dr niet echt aan de hand tussen ziya en danny Wink

Alleenn...bijknippen en bijknippen is wel een verschil toch? Smile . De manier waarop je iets bijknipt bepaald voor een deel hoe het verder ontwikkelt...en daarvoor waren wij dus naar een vogelarts gegaan.
Bericht Dinsdag 7 November 2006 12:56 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Danny
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Het gaat hier heftig lekker!!!! Wink Wink

We hebben alleen antwoord gegeven op een eerdere vraag van Ziya!!!
Aangezien wij ook geen deskundigen zijn,hebben we alleen maar het advies gegeven aan Ziya om een VA op te bezoeken.
Wat Ziya daar verder mee doet is zijn eigen keus!!! Wink Wink

Toen onze Coco hier kwam stond zijn snavel ook behoorlijk scheef.
Hij is nu twee keer bij geknipt. Ik heb echt niet de illussie dat de snavel helemaal recht wordt,maar er is duidelijk verbetering te zien!!!
Bericht Dinsdag 7 November 2006 8:09 am
joke
Vlieger

Reageer met quote  

En bij knippen is ook zo wat hahaha maar meestal vijlen ze eraf, maar bij de ene groeit het door en bij de andere is er nauwelijks doorgroei, dus is er wel een natuurlijk slijtage van de snavel, maar als de scheefstand inderdaad te ver is groeit de snavel meestal door en krijg je van die mooie krullen, dus dan is het beter om het te laten slijpen, en niet daarmee te lang laten wachten want het leven word ook langer en zo kan je steeds minder eraf laten halen Wink
Bericht Dinsdag 7 November 2006 9:08 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Lonneke
Kuikentje

Reageer met quote  

Nu lees ik dat een vogeltje een scheefstand kan oplopen door verkeerd voeren bij handopfok? Hoe krijg je zoiets voor elkaar dan?
Bericht Dinsdag 7 November 2006 2:22 pm
joke
Vlieger

Reageer met quote  

doordat de snavel nog zacht is kan je door er te hard tegen aan te duwen met bv een spuitje of lepel er een deuk in duwen Wink
Bericht Dinsdag 7 November 2006 3:14 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Lonneke
Kuikentje

Reageer met quote  

Okay....Hmmmm
Bericht Dinsdag 7 November 2006 3:20 pm
Lonneke
Kuikentje

Reageer met quote  

Ik was nog niet klaar, domme pc Shocked en floep, daar was mijn berichtje al geplaatst...
Ik zei dus: okay en hmmm....heb een agaatje, twee valkjes en een grasparkietje met de hand groot gebracht en DAT wist ik dus niet...
Dus net gelijk een rondgang gemaakt langs alle handgevoerden en alles staat recht voor zover ik kan zien! Pppfff....gelukkig maar!
Bericht Dinsdag 7 November 2006 3:22 pm
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by joke
En bij knippen is ook zo wat hahaha maar meestal vijlen ze eraf, maar bij de ene groeit het door en bij de andere is er nauwelijks doorgroei, dus is er wel een natuurlijk slijtage van de snavel, maar als de scheefstand inderdaad te ver is groeit de snavel meestal door en krijg je van die mooie krullen, dus dan is het beter om het te laten slijpen, en niet daarmee te lang laten wachten want het leven word ook langer en zo kan je steeds minder eraf laten halen Wink

Bij Kiwi is het BIJGEKNIPT...in een winkel. Ik zou persoonlijk naar een VA gaan...en die laten bepalen wat t beste is. Wij geven dus geen tips over hoe die snavel te behandelen, alleen over waar naartoe te gaan Wink

Ik blijf er wel bij dat Ziya beter eerder had kunnen gaan. Dit is niet gewoon even zo gegroeid...dit is gekomen door een beet van Pico. En het zou me niet verbazen als daar iets aan hadden kunnen doen. Maar daarmee val ik Ziya verder niet aan hoor Wink

@ Lonneke... Iedere keer t lepeltje op de zelfde plek houden bij een hongerig jong dat met volle kracht zn eten van die lepel hapt en hij kan een scheve snavel krijgen Confused . Dat is maar 1 van de vele dingen die mis kunnen gaan.Handopfok is gewoon niet zomaar iets dat je wel even doet Smile .
Bericht Dinsdag 7 November 2006 3:24 pm
Lonneke
Kuikentje

Reageer met quote  

Ik ben ook bijzonder blij dat wij met "3 out of 3" behoorlijk succes hebben gehad en geen "verliezen hebben geleden" als ik het zo mag zeggen. Maar ik heb nu toch wel bedenkingen gekregen tegen het zelf met de hand voeren door allerlei verhalen en ervaringen die ik heb gelezen op internet dus wij hebben idd ook bewust besloten om ons BBtje te laten voeren door mensen met veeeeeel meer ervaring hierin dan wij en hem pas op te halen als ie helemaal zelfstandig eet.
Bericht Dinsdag 7 November 2006 5:15 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Donderdag 4 December 2008 7:09 am
  Berichten van afgelopen: