|
|
|
lien
Kuikentje
| wie heeft er een bont boertje en een caique |
|
|
hoi,
wij gaan binnenkort een mannetje zoeken voor Bea. wij wilden eerst een tijdje wachten maar aangezien dat het beter is dat ze samen opgroeien.
nu wilden we op het eerste gezicht een bont boertje.
maar van die familie zijn er nog meer soorten
caiques!!
en daar is ons oog een beetje op gevallen.
daar heb je ook weer twee soorten in de zwartkop en de witbuik.
welke het gaat worden---> we zijn er nog niet helemaal uit.
er hangt natuurlijk ook wel een aardig prijskaartje aan?
heeft iemand ook 2 verschillende gaaitjes van wel 1 familie. dan zou ik graag horen of dat goed gaat samen.??..
groetjes.  |
Donderdag 17 Juli 2008 12:44 pm |
|
|
Egwene
Beginnende vlieger
Je wil dus weten of een bb en een caique zouden kunnen
Wij hebben een meyer en een bb'tje (Sterre en Luna bedoel ik hier) en die twee gaan heel goed samen. Otto en Weekamp (2 bb'tjes) gaan helemaal niet samen.
Ik denk dat het vooral aan het karakter ligt en niet zo zeer aan de soort...
Ik hoop dat je wat aan mn antwoord hebt.
De roestkop caique is inderdaad behoorlijk prijzig en bijna niet aan te komen. ... |
Donderdag 17 Juli 2008 1:16 pm |
|
|
lien
Kuikentje
| hoi |
|
|
ik kan een roestkop caique krijgen van 7wk oud
hoeveel denkt jij dat ik kwijt ben als ik hem koop.? ik bedoel wat voor prijs heb jij in gedachten voor een roestkop?
een meyer is toch ook één van de senegal familie. die zijn weer iets duurder dan de bonte boer dacht ik.
maar die zijn best donker van kleur... |
Donderdag 17 Juli 2008 1:32 pm |
|
|
|
|
Egwene
Beginnende vlieger
Hier in de buurt zit er een kweker en die wil er 1250 euro voor hebben... Maar wie weet is die andere goedkoper..
Een meyertje is wat donkerder ja, maar heeft wel super mooie veren, beetje blauwgroen op zijn ruggetje, bijna fluoricerend. In mijn foto/film album zijn foto´s van Luna te zien, onze meyer.
Qua karakter zijn het scheetjes, echt super lief en aanhankelijk en niet eenkennig. Ze hebben hele zachte veertjes, echt knuffeltjes. |
Donderdag 17 Juli 2008 1:35 pm |
|
|
lien
Kuikentje
| hoi |
|
|
hoi
je zit wel aardig in de buurt.
ja toch zijn die meyertjes ook wel aardige beestjes om te zien
(kheb effe gekeke)
je hebt dan een mannetje van de bonte boer en een vrouwtje van de meyer. heb je daar een aparte kooi voor of zitten ze samen? en zijn die ook van kleins af al samen?
het word nog moeilijk om te kiezen er zijn ook zoveel verschillende vogeltjes te vinden....! maar ja net wat je al daarnet al zei ieder heeft toch zijn/haar eigen karakter.. |
Donderdag 17 Juli 2008 1:45 pm |
|
|
Egwene
Beginnende vlieger
Die van ons hebben een aparte kooi. Dit op aanraden van Dieca meende ik. Zij zeiden nl dat het hetzelfde was als met kinderen: samen spelen is goed, maar in dezelfde kamer/kooi slapen kan problemen opleveren. Soms wil de een wel spelen en de ander slapen of andersom en dat kan vervelend zijn voor ze.
Wij hadden ze al apart zitten dus hebben dat zo gelaten. Buiten de kooi spelen ze wel samen.
Luna is nu 1 jaar en hadden we van jongs af aan en Sterre is nu een half jaar en hadden we vanaf 8 weken (dus nog 2 weekjes ongeveer zelf met de hand gevoerd). In het begin waren ze niet samen, maar sinds een paar weken spelen ze samen buiten de kooi en dat gaat prima. |
Donderdag 17 Juli 2008 1:53 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Re: wie heeft er een bont boertje en een caique |
|
|
Ohhh caiques zijn echt super.. Jammergenoeg heb ik geen ervaring met caiques, wel met bonte boertjes.
Wat bedoel je met
heeft iemand ook 2 verschillende gaaitjes van wel 1 familie. dan zou ik graag horen of dat goed gaat samen.??..
|
Vrijdag 18 Juli 2008 9:04 am |
|
|
lien
Kuikentje
| hoi |
|
|
hoi Fluffy Sue
nou ik bedoelde eigenlijk:
wij willen graag strakjes over een paar jaar proberen een nestje met hen te maken. en of dat mogelijk was met twee verschillende gaaitjes dat niet van hetzelfde soort is maar wel van dezelfde familie!!
(sorry kwas niet erg duidelijk geloof ik)
heb jij daar weleens van gehoord of dat misschien zou kunnen lukken. |
Vrijdag 18 Juli 2008 7:04 pm |
|
|
Egwene
Beginnende vlieger
O, dan ook even voor de duidelijkheid van mijn kant: het is niet de bedoeling dat Luna en Sterre kleintjes krijgen. Wij kweken niet, maar puur voor de tamme huisvogel en vriendje e.d. |
Vrijdag 18 Juli 2008 7:40 pm |
|
|
|
|
lien
Kuikentje
| hoi |
|
|
hoi egwene
bij ons is het ook niet echt de bedoeling hoor, maar stel dat we na een paar jaar zeggen van het zou toch wel leuk zijn om een nestje te krijgen.
dan kunnen we dat gewoon met een bonte boer en een caiques proberen.
kijk nemen we bijvoorbeeld een ander soort een amazone ofzo dan is dat niet echt mogelijk denk ik. en ik ben zo weg van die witbuikjes
op dit moment vinden we het gewoon leuk om er sowieso eentje bij te nemen ook voor Bea zelf. hopelijk worden ze maatjes en dat zou al erg leuk voor haar zijn.
ik ben veel thuis en dan is ze vaak buiten de kooi te vinden maar op de dagen dat ik werk mag ze niet los en dan zit ze wel de hele dag alleen, ze is dan ook geweldig blij als ik thuiskom, dan weet ze al dat ze er gelijk uit mag.  |
Vrijdag 18 Juli 2008 7:56 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vlieger
Eh, ik betwijfel dat je een nest zou krijgen van een Caique en een Senegal. In de natuur komen ze elkaar nooit tegen (Caiques = zuid Amerika, Senegal papegaai = Afrika), en ik heb ook nog nooit van een bastaard van deze twee soorten gehoord.
Eigen mening over dit soort kruisingsexperimenten laat ik achterwege  |
Zaterdag 19 Juli 2008 4:04 pm |
|
|
lien
Kuikentje
| hoi |
|
|
hoi
wij gaan ook niet experimiteren ermee ofzo hoor!
het is wel van dezelfde familie dus zou het e.v. wel kunnen voorkomen.
gr |
Zaterdag 19 Juli 2008 4:38 pm |
|
|
|
|
Shi-NaYne
Vlieger
Ja, beide sorten horen in de Psittacidae familie, net zoals Grijsjes, Amazonen, Forpussen, Edelpapegaaien... (met andere woorden, alles met uitzondering van Lori's en Kaketoes) theoretisch zou het misschien kunnen, maar praktisch gezien zijn ze in de meeste gevallen toch net iets te ver van elkaar  |
Zaterdag 19 Juli 2008 4:55 pm |
|
|
lien
Kuikentje
| hoi |
|
|
hoi,
bedankt voor de gegeven informatie!! |
Zaterdag 19 Juli 2008 9:16 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Sommige soorten kunnen wel met elkaar gekruist worden maar of bonte boeren en caiques ook te kruisen zijn? Ik zou het iig niet doen. Mocht het een keer gebeuren, per ongeluk, dan lijkt het me geen wereldramp maar ga aub niet doelbewust proberen om soorten te kruisen.  |
Zaterdag 19 Juli 2008 9:53 pm |
|
|

|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 7 September 2008 9:21 pm
|
|
|
|
|