En nog meer...

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Caique forum, zwartkop caiques en witbuik caiques

Auteur Onderwerp
haicobeersen
Fladderaar

En nog meer...  Reageer met quote  

Mijn vrouw (onze vogelhater) vindt 1 vogel alleen wel heel erg zielig, daarom ga ik na de vakantie naar een 2e vogel kijken...

Twijfel tussen een extra pyrrhura of een bb/caique...

Wat zouden jullie doen ?

Haico
Bericht Donderdag 19 Juni 2008 2:42 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Shi-NaYne
Vlieger

Reageer met quote  

Als het jou om het even is, zou ik waarschijnlijk voor dezelfde soort kiezen. Daarmee doe je je vogeltje het grootste plezier Smile
Bericht Donderdag 19 Juni 2008 3:27 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: En nog meer...  Reageer met quote  

Misschien moet je ook naar je eigen hart luisteren. Wat wil je ZELF? Jij moet er namelijk voor zorgen, plaats voor hebben. Een caique is volgens mij wat moeilijker dan een pyrrhura, ze zijn ook wat groter. Een bonte boer is erg leuk, ze zijn wat rustiger dan een pyrrhura en een caique. (Iago in ieder geval)
Bericht Donderdag 19 Juni 2008 6:25 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
haicobeersen
Fladderaar

tja...  Reageer met quote  

Als ik naar mijn hart luister ga ik voor een witbuik caique...
Als ik naar mijn bankrkening kijk ga ik voor een zwartkop caique
Als ik naar piwi kijk lijkt me idd een pyrrhura het beste...

BB-tjes leken me vroeger erg leuk maar ik heb nu het gevoel dat het een beetje mopperpotjes zijn (komt waarschijnlijk omdzt ze zo rustig zijn en een zwarte kop hebben)

Binnenkort ga ik naar de kweker van piwi, hij heeft ondermeer valkjes, pyrrhura's jardines en bb-tjes...

Hij heeft het werkelijk perfect voor elkaar, zou je eigenlijk eens moeten gaan kijken.
Kweker is ook niet de juiste omschrijving, eerder ontzettende liefhebber.

Als ik er ben geweest zal ik verslag uitbrengen...

Haico
Bericht Donderdag 19 Juni 2008 8:08 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ja, dat is wel echt een moeilijke keuze Laughing

Ik zou eerlijk gezegd vooral kijken naar jezelf en naar Piwi. Maar ja, dan zit je natuurlijk nog altijd met 2 verschillende soorten. Confused

Niet makkelijk Laughing Laughing Laughing Laughing
Bericht Donderdag 19 Juni 2008 8:21 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: tja...  Reageer met quote  

Wil je ze echt bij elkaar in de kooi zetten? Of krijgen ze een aparte kooi? Als je ze bij elkaar zet, heb je misschien met een pyrrhura meer kans op jongen. (Mocht het een koppeltje zijn) Ik weet niet of je op jonge vogels zit te wachten?

Ik vind bonte boertjes verre van mopperpotjes. Ze zijn vrij rustig vergeleken met de Zuid Amerikaanse vogels (vind ik) maar echt geen mopperpotjes. Wheezy kan harder mopperen! Laughing
Bericht Donderdag 19 Juni 2008 8:45 pm
haicobeersen
Fladderaar

caique  Reageer met quote  

En een caique dan ?

Ik vind ze zoooo grappig, ben alleen bang dat het gillers zijn... maar dat heb je natuurlijk zelf in de hand.

Ik wil eind dit jaar de tinly opleiding gaan doen, lijkt me leuk. maar tot die tijd moet ik zelf uitvinden hoe je een vogelte moet opvoeden.

Piwi doet het goed, stapt op en af alleen wil hij de hele tijd op mijn schouder zitten, lekker knuffelen.
Als ik hem erafhaal doet ie niets anders dan proberen terug te komen....
Verder roept ie me als ie me ziet maar dat is wel normaal lijkt me, alleen lastig voor de buren...

haico
Bericht Donderdag 19 Juni 2008 9:46 pm
ellenparrot
Vlieger

Re: En nog meer...  Reageer met quote  

quote:
Originally posted by haicobeersen
Mijn vrouw (onze vogelhater) vindt 1 vogel alleen wel heel erg zielig, daarom ga ik na de vakantie naar een 2e vogel kijken...

Twijfel tussen een extra pyrrhura of een bb/caique...

Wat zouden jullie doen ?

Haico

Ik zou voor een bonte boertje gaan... ha ha ha.. Ik ben natuurlijk super bevooroordeeld maar mijn Mickey (alias Fluffy Girl) is zoooo'n lekker ding. Het zijn echt heel leuke vogels. Caiques ook en zien er ook prahctig uit, maar ik vind ze heeeeel druk
Bericht Donderdag 19 Juni 2008 9:55 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
ellenparrot
Vlieger

Re: tja...  Reageer met quote  

Mopperkontjes???? nou... echt niet hoor!!!
Bericht Donderdag 19 Juni 2008 9:55 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: caique  Reageer met quote  

Een caique kan denk ik ook prima met een pyrrhura, maar niet in dezelfde kooi. (Ik zou dat met geen één vogel meteen doen!)
Ik heb geen ervaring met caiques. Ik heb wel eens begrepen dat ze flink kunnen gillen, maar daar heb ik geen ervaring mee. Als je de tinley opleiding wil gaan doen denk ik dat een caique best mogelijk is. Je wil je al verdiepen in het vogeltje. Wink

Kan je Piwi niet leren om op je vinger te gaan zitten op commando? Pyrrhura's zijn vrij nieuwsgierig en beweeglijk. Eerst kan je 'm lokken naar je vinger, waarna je klikt. Het werkt perfect. Op het laatst blijven ze op je vinger. Laughing
Bericht Donderdag 19 Juni 2008 10:10 pm
Shi-NaYne
Vlieger

Reageer met quote  

Caiques zijn echt geweldige clowntjes. Dat gehuppel en spelen ... caique-wrestling Laughing. Ze zijn ontzettend actief (voordeel of nadeel, hangt er maar net van af), hebben een grote kooi nodig. Ik heb wel van meerdere mensen gehoord dat ze best territoriaal kunnen zijn, dus dat zou iets minder handig zijn als je hem/haar met Piwi wil houden.

http://www.youtube.com/watch?v.....20249.html

Awww Hartje
Bericht Donderdag 19 Juni 2008 10:26 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wel prachtig om te zien hoe gek ze kunnen spelen Hartje . Hmmm, ik smelt er toch ook iedere keer voor als ik zo'n filmpje zie. Laughing
Bericht Vrijdag 20 Juni 2008 6:55 am
haicobeersen
Fladderaar

Reageer met quote  

Mijn verstand zegt toch dat een caique niet de beste keuze is... maja ik ga eerst bij mijn kweker naar de bbtjes en pyrrhura's kijken.
Hij heeft er pineapple's zitten en die zijn heeeeel erg mooi, maar ook duur hij wil er € 175 voor hebben...terwijl mijn hypoxantha € 100 koste.

Als ik aan het werk ben (computers fixen) is een vogel op je vinger niet handig, maar als ik op de bank zit is het juist wel weer fijn als je hem wel op je vinger hebt.
Consequent handelen is vast het magische woord dus dat blijf ik wel doen.

Tinly lijkt me erg leuk en leerzaam....

Haico
Bericht Vrijdag 20 Juni 2008 7:05 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Waarom niet? (Geen verwijt, gewoon benieuwd!) Ben je bang voor het schreeuwen?
Ik ga even opzoeken hoe pineapples eruit zien, ik heb ze nog niet gezien.
Bericht Vrijdag 20 Juni 2008 11:10 am
haicobeersen
Fladderaar

Reageer met quote  

Ik ben bang dat ze allles bij elkaar schreuwen als ze in de tuin zitten en dat ik dan klagende buren krijg...
Ben waarschijnlijk bank om te valen en met een kleine vogel is dat minder erg (piwi doet het geweldig dus ik heb geen reden om te twijfelen, waarschijnlijk aard van het beestje)

Er is toch iemand hier die een pyrrhura en een zwartkop caique in een kast had zitten ?
Wie was dat ook al weer...

Haico
Bericht Vrijdag 20 Juni 2008 4:20 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Donderdag 28 Augustus 2008 7:48 am
  Berichten van afgelopen: