|
|
|
picootje
Eitje
| Dingens leren op een leeftijd van 1 jaar |
|
|
Hallo, wij hebben van gisteren pas een caique gekocht en hij is 1 jaar. Hij kan een beetje fluiten(zoals fluiten op een meisje ).En ik mag ook soms op zijn kopje vrijwen. Nu is mijn vraag kan ik hem nog wat bijleren of is hij al te oud?
dank u bij voorraad
groetjes |
Zondag 7 Juni 2009 8:45 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Je kan je gaaitje met een leeftijd van 1 jaar hoe dan ook nog echt enorm veel leren. Het is gewoon een kwestie van simpel beginnen en vooral niet te snel willen zijn met het opbouwen. Zeker zijn dat je gaaitje het snapt en dan pas de volgende stap nemen.
Geduld en positief belonen is de kunst  |
Zondag 7 Juni 2009 9:04 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Dingens leren op een leeftijd van 1 jaar |
|
|
Een papegaai van 1 jaar kan nog enorm veel leren! Ze zijn zeker niet uitgeleerd. Ik meen dat papegaaien hun hele leven kunnen blijven leren.
Hun hersenen werken niet zoals de hersenen van bijvoorbeeld apen.  |
Maandag 8 Juni 2009 6:48 am |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
wat leuk een jonkie. hij is zeker niet te oud om te leren hoor. wij hebben een amazone van over de 40 jaar en ook die leert elke dag nog nieuwe dingen. neem er gewoon de tijd voor dan lukt het altijd. |
Maandag 8 Juni 2009 8:17 am |
|
|
picootje
Eitje
| soorten oefeningen |
|
|
Er zijn er misschien oefeningen die ik het eerste kan doen en die te moeilijk zijn om hem aan te leren. Ik bedoel daarmee wat is het beste wat ik hem het eerst leer?
Dank u
groetjes
ps je mag ook een lijst met oefeningen volgens categorie(makkelijk,normaal,moeilijk) geven
nogmaals eens dank u |
Maandag 8 Juni 2009 9:34 am |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
een high five is een goede manier. hou je vinger voor het pootje en als hij op wil stappen trek je hem weg en zwaai je in de lucht en zeg je hi. na een paar keer hebben ze dat door.
een rondje draaien doe je met een zonnepitje in je hand dat je iedere keer achter zijn kopje houdt zodat hij een rondje moet draaien om het pitje te zien en te pakken. na een paar rondjes wel het pitje geven. geef dan het commando draai erbij en uiteraard enthousiast prijzen. |
Maandag 8 Juni 2009 10:30 am |
|
|
picootje
Eitje
Dank u wel al voor de eerste reactie op kunstjes ik hoop dat er nog zijn die mij kunnen kunstjes geven zodat ik hem dat kan leren
nogmaals dank u
groetjes |
Maandag 8 Juni 2009 11:41 am |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
je kan ook leren in een potje te kijken of kleuren herkennen. eerst 1 kleur. luid en duidelijk vertellen over de groene dop. wat een mooie groene dop etc. dan pak je er een andere kleur bij waar je hetzelfde doet. allemaal voor de neus van de gaai. daarna vraag je hem een kleur aan te wijzen. en belonen natuurlijk. |
Maandag 8 Juni 2009 11:58 am |
|
|
picootje
Eitje
Als je de vogel iets wilt leren waar is dan het beste om dat te doen?
dank u
groetjes |
Maandag 8 Juni 2009 4:21 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Vaak is de beste plaats een slaapkamer of een andere kamer waar ze weinig komen maar probeer ook dat er zo weinig mogelijk afleiding is in die kamer. Dan zijn ze veelal geconcentreerd op jou en niet op wat er allemaal in die "vreemde" kamer is.  |
Maandag 8 Juni 2009 8:50 pm |
|
|
|
|
Remco
Vlieger
Er zijn zoveel leuke dingen die je je gaai kan leren.
Zelf ben ik begonnen met het leren van de target stick (een pen), daarna kan je hiermee leren rondje draaien. pootje geven is ook niet zo moeilijk, daarna zijn de mogelijkheden eindeloos bijv blokjes opruimen, puzzels maken, skateboarden en heel veel meer. Het is maar net wat jij leuk vind om te leren en er voldoende tijd insteken. |
Dinsdag 9 Juni 2009 4:21 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Hier laat ik ons grijsje ook eerst 1 vleugeltje hoog doen, dan het andere vleugeltje hoog doen en dan beide tegelijk. Het is een oefening maar ondertussen zie je ook of alles goed is daar onder de vleugeltjes.
Onze BB ben ik bezig met "pootje neus"hahaha, vindt hij zalig om te doen. Als ik dat zeg dan gaat zijn pootje al omhoog en grijpt hij met zijn pootje mijn neus.
Ons grijsje geeft pootje, high-five, rondje draaien, vleugeltjes hoog, kusjes, kusje neus, niest op commando, zegt auw op commando en kent enkele kleurtjes. (groen, geel, blauw en rood) |
Dinsdag 9 Juni 2009 4:32 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 1 Augustus 2010 1:37 am
|
|
|
|
|
|