Wazoos

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Beoordeling van papegaaien artikelen & (web)winkels

Auteur Onderwerp
weeone
Eitje

Wazoos  Reageer met quote  

Heeft er iemand ervaringen met de dierenspeciaalzaak Wazoos in Hechtel?
De papegaaien daar worden verkocht met medische attesten van de test op ziektes waaronder PBFD, psittacose en paratyfus. Is dit genoeg garantie dat de diertjes gezond zijn? Waar moe tik nog op letten?
Bericht Donderdag 24 Juli 2008 9:22 am
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken  
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik heb er nog nooit van gehoord?? Wat is trouwens paratyfus??
Bericht Donderdag 24 Juli 2008 11:45 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
weeone
Eitje

Reageer met quote  

Als ik goed geinformeerd ben dan wordt paratyfus veroorzaakt door een salmonella bacterie.
Bericht Donderdag 24 Juli 2008 12:21 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken  
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hé, dan woon je ook ergens in mijn buurt. Ik kom heel dikwijls bij Wazoos.
Soms een beetje teveel volgens mijn bankrekening maar goed.

Wat betreft de gaaitjes weet ik het eerlijk gezegd niet want ik heb onze Jos van een hobby-kweker en toen bestond Wazoos volgens mij nog niet of in elk geval kende ik Wazoos nog niet. Wink
Bericht Donderdag 24 Juli 2008 12:37 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit van Wazoos gehoord. Embarassed Verkopen ze daar ook leuke speeltjes?
Bericht Vrijdag 25 Juli 2008 9:46 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Jaja, daar komen de meeste speeltjes van Jos vandaan. Ook de reserve stokjes van zijn tiki take out en zo kan ik daar halen, handig is dat.
Je kent de meeste speeltjes van Jos, wel die komen voor 95% van Wazoos. Laughing Laughing Laughing
Bericht Vrijdag 25 Juli 2008 9:54 am
ellenparrot
Beginnende vlieger

Re: Wazoos  Reageer met quote  

quote:
Originally posted by weeone
Heeft er iemand ervaringen met de dierenspeciaalzaak Wazoos in Hechtel?
De papegaaien daar worden verkocht met medische attesten van de test op ziektes waaronder PBFD, psittacose en paratyfus. Is dit genoeg garantie dat de diertjes gezond zijn? Waar moe tik nog op letten?

Ik ken de zaak niet, maar... je kunt wel een verklaring hebben, dat ze gezond zijn, maar wie zegt dat de vogels allemaal stuk voor stuk in quarantaine hebben gezeten.Met dierenzaken geloof ik daar dus niet in, want daar hebben ze gewoonweg de mogelijkheid niet toe. Ik nooit meer een gaai in een winkel kopen. De ene keer dat ik dat ook vol vertrouwen deed had mijn grijsje (mijn eerste grijsje) dus wel mooi pbfd en polyoma en stierf met 13 weken..
Bericht Vrijdag 25 Juli 2008 11:46 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sarah
Jaja, daar komen de meeste speeltjes van Jos vandaan. Ook de reserve stokjes van zijn tiki take out en zo kan ik daar halen, handig is dat.
Je kent de meeste speeltjes van Jos, wel die komen voor 95% van Wazoos. Laughing Laughing Laughing

Ohhh dat is dus de bewuste winkel waar jij iedere keer met een lege portomonnee vandaan komt? Laughing (En waar Joske zo blij mee is!)
Bericht Zaterdag 26 Juli 2008 10:48 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

quote:
Originally posted by ellenparrot
Ik ken de zaak niet, maar... je kunt wel een verklaring hebben, dat ze gezond zijn, maar wie zegt dat de vogels allemaal stuk voor stuk in quarantaine hebben gezeten.Met dierenzaken geloof ik daar dus niet in, want daar hebben ze gewoonweg de mogelijkheid niet toe. Ik nooit meer een gaai in een winkel kopen. De ene keer dat ik dat ook vol vertrouwen deed had mijn grijsje (mijn eerste grijsje) dus wel mooi pbfd en polyoma en stierf met 13 weken..

Winkels, handelaren.. Allemaal een groot risico omdat ze onmogelijk in kunnen staan voor de 'kwaliteit' van hun vogels. (Er hoeft maar één kweker het niet zo nauw te nemen met de regels)
Kijk naar Lorre & Co. Hoewel hij alles netjes afhandelt kon ook hij niet voorkomen dat er een zieke vogel door de mazen van het net glipte. Sad
Bericht Zaterdag 26 Juli 2008 10:50 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Fluffy Sue
quote:
Originally posted by Sarah

Ohhh dat is dus de bewuste winkel waar jij iedere keer met een lege portomonnee vandaan komt? Laughing (En waar Joske zo blij mee is!)

Yep, that's the one Embarassed Laughing Laughing Laughing
Bericht Zaterdag 26 Juli 2008 11:20 am
ellenparrot
Beginnende vlieger

quote:
Originally posted by Fluffy Sue
quote:
Originally posted by ellenparrot

Winkels, handelaren.. Allemaal een groot risico omdat ze onmogelijk in kunnen staan voor de 'kwaliteit' van hun vogels. (Er hoeft maar één kweker het niet zo nauw te nemen met de regels)
Kijk naar Lorre & Co. Hoewel hij alles netjes afhandelt kon ook hij niet voorkomen dat er een zieke vogel door de mazen van het net glipte. Sad

Nou moet ik wel zeggen dat daar maar weinig kwekers 100% van bespaard blijven. Een (klein) risico blijft er altijd, je moet gewoon ZELF de vogel in quarantaine plaatsen en zelf p.o. laten testen. Als een kweker zegt dat ie getest is en dat de vogel gezond is verklaard, dan nog weet je nooit zeker waar de vogel al die tijd heeft gezeten, wel of niet bij andere gaaien. Ik heb trouwens een redelijke hoge pet op hoor, van Bert! Dat er dan eentje doorheen glipt, ja, das goed klut. Maar je kunt hem niet over één kam scheren met gasten als Dennis e.a.
Bericht Zaterdag 26 Juli 2008 11:29 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Daar heb je gelijk in, altijd vogels zélf laten testen, vooral als je al vogeltjes in huis hebt. Dat heb ik destijds ook gedaan met Scuttle, die al getest was. (Door een dierenarts notabene) Je wil toch het zekere voor het onzekere nemen.

Ik scheer hem trouwens niet over één kam met Dennis. Ik bedoelde alleen dat je beter voor een goede (!) kweker kan gaan dan een handelaar of winkel. Daar blijft het toch lastig. Buiten de schuld van de winkelier of handelaar om kán er toch een keer een vogel doorheen glippen. En da's best heel erg triest voor het baasje van 'die ene vogel'. Rolling Eyes
Bericht Dinsdag 29 Juli 2008 1:17 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Donderdag 21 Augustus 2008 9:57 pm
  Berichten van afgelopen: