prachtig papegaaien en parkieten handboek

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Beoordeling van papegaaien artikelen & (web)winkels

Auteur Onderwerp
robdekker
Eitje

prachtig papegaaien en parkieten handboek  Reageer met quote  

Hallo, ik zou graag van de gelegenheid gebruik willen maken om een prachtig niet boek aan te kondigen waarop we in Nederland heel trots mogen zijn!

Papegaaien en parkieten handboek

door Adri van Kooten

Verschijnt februari 2008!!!

http://www.overdieren.nl/pics/.....007cov.gif

Dit boek, Papegaaien en parkieten, Handboek en naslagwerk beschrijft vrijwel alle in de avicultuur voorkomende soorten en ondersoorten van de leden van de subfamilie der Psittacinae, kort gezegd kromsnavels of wel papegaaien en parkieten.

Dit boek is samengesteld op basis van de allernieuwste inzichten van de taxonomie en kent daardoor enkele zeer verassende elementen: wist u bijvoorbeeld dat de Cacatua goffini niet meer wetenschappelijk erkend wordt en nu Cacatua goffiniana heet?

Dankzij de medewerking van vele experts en liefhebbers uit binnen- en buitenland hebben de samenstellers een standaardwerk kunnen maken met uitmuntende fotografie.

Dit boek slaat tevens een brug tussen wetenschappelijke ornithologie (bestuderen en beschrijven van vogels in de vrije wildbaan) en avicultuur (houden van vogels in gevangenschap). De geheel vernieuwde indeling, beschrijvingen van herkomst en leefgebied in combinatie met alle
informatie over het verantwoord houden van deze vogels maakt dit boek onmisbaar voor elke vogelliefhebber.

Beschrijvingen van:
232 soorten
242 ondersoorten

Foto's van:
302 soorten en ondersoorten
35 mutaties
779 foto's in totaal

392 pagina's
19 x 26 cm
Prijs slechts 39,90

Klik hier voor een aantal voorbeeld pagina´s. (2,2 mb, duurt dus even om te openen! ) http://www.overdieren.nl/PDF%B.....ebsite.pdf

Kom naar de stand van Vogelboekhandel J&J op:

Bondskampioen Zutphen

Vogel 2008

COM Hasselt

Hier kunt u het boek alvast bekijken (er is een inkijkexemplaar) en bestellen!
Bericht Vrijdag 4 Januari 2008 5:44 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
mirkip
Vlieger

Reageer met quote  

Na toch nog wat twijfelen, vanwege de redelijk prijzige aanschafprijs, heb ik 't boek toch besteld.
Ik zal laten weten wat ik er van vind.
(Ik houd van goede boeken)
Bericht Zaterdag 16 Februari 2008 1:50 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ik ben benieuwd Mirkip! Very Happy
Bericht Zondag 17 Februari 2008 2:26 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Diiana
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ziet er leuk uit dat boek, als hij volgende week te koop is in Zwolle op de beurs ga ik hem zeker kopen! Smile
Bericht Zondag 17 Februari 2008 6:36 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
mirkip
Vlieger

Reageer met quote  

Ik heb 'm binnen!!!
zo meteen ga ik beginnen met lezen.

Ik heb net het boek doorgebladerd:
Werkelijk een prachtige vormgeving!
Durf er heel wat om te verwedden dat dit boek het mooist (grafisch) ontworpen boek is (aan de binnenkant) wat ik ooit heb gezien!
Véél super heldere, grote en duidelijke foto's!

Alleen al voor de plaatjes zou ik 'm aanhouden Razz
Bericht Dinsdag 19 Februari 2008 9:55 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Staat er verder nog veel nieuwe info in? Of zijn het vooral de foto's die het boek de moeite waard maken?
Bericht Woensdag 20 Februari 2008 1:16 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
mirkip
Vlieger

Reageer met quote  

ik heb 't eerste hoofdstuk: huisvesting doorgelezen.
Daarin staat niet veel vernieuwends, maar ik weet niet wat de rest van het boek nog brengt!

Verder staan er wel álle papegaaien en parkietachtigen in beschreven met een uitgebreide rasbeschrijving. Ook de soorten die minder vaak voorkomen in NL. Dit stuk vond ik wel heel interessant en heb ik dus ook na het hoofdstuk huisvesting gelezen Embarassed

Het hoofdstuk voeding lijkt me ook leerzaam (snel doorheen gekeken), omdat daarin staat wat bijvoorbeeld bepaalde mineralen doet met een vogel.

(i keep you posted Razz )
Bericht Woensdag 20 Februari 2008 2:53 pm
Linde
Vlieger

Reageer met quote  

Heb je al wat meer gelezen? Ben wel benieuwd!
Bericht Zondag 20 April 2008 10:31 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Volgens mij is ze zo met het boek bezig dat ze ons vergeet op de hoogte te houden. Laughing
Bericht Vrijdag 25 April 2008 8:09 am
Linde
Vlieger

Reageer met quote  

Ik geloof het ook Razz Op zich wel een goed teken natuurlijk Razz ! Rocco zit nu ondertussen het touwte van de luxafex te slopen, en dan zo heel ondeugend kijken, haha Very Happy en als ik er dan wat van zeg doet is alsof ie zielig is, en dan gaat ie weer verder met slopen hahaha Laughing
Bericht Vrijdag 25 April 2008 5:48 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ojee, dus jij hebt binnenkort nieuwe luxaflex nodig? Laughing Kijk aub uit met metaal. Daar zijn ze toch van gemaakt?
Bericht Zondag 27 April 2008 6:59 am
fer
Vlieger

Reageer met quote  

Ben inmiddels in het bezit van verschillende boeken over papegaaien, maar mijn favoriet is toch wel het boek, Gek van mijn vogel.
Maar het beste boek al is het geen echt boek is dit forum hier alles wat ik tot nu toe gelezen heb in alle boeken zie ik ook hier weer terug, en ik hoef maar op zoeken te klikken en krijg precies het onderwerp waar ik iets over wilde weten, de "echte" boeken zijn heel leuk voor de foto's, maar voor alle leuke weetjes en raad prefereer ik dit hier. Hulde! Hulde!
Bericht Donderdag 1 Mei 2008 1:05 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

... Cool Wat grappig om te horen dat je hier het meeste vindt. Misschien omdat de boekjes erg basic zijn? Kan dat?
(Ennuh, foto's hebben we hier ook hoor! Mr. Green )
Bericht Woensdag 28 Mei 2008 8:38 am
fer
Vlieger

Reageer met quote  

Ja dat klopt dat de meeste boeken erg basic zijn en daar komt bij dat op een gegeven het boek uit is, ik bedoel dat ik het heb gelezen en dit boek hier krijg ik niet uitgelezen Laughing Laughing zoeken naar iets wat ik wil weten is hier ook makkelijker dan in een boek, en de foto's hier zijn ook leuker door de verhalen die erbij staan, dus daarom is dit mijn favoriete "Boek"
Bericht Vrijdag 30 Mei 2008 8:47 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Dit 'boek' is ook interactief. Dat vind ik een van de fijnste dingen aan dit boek. Laughing
Bericht Zondag 29 Juni 2008 11:55 am

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Donderdag 28 Augustus 2008 2:32 am
  Berichten van afgelopen: