|
|
|
Tinuske
Fladderaar
| Happybird.nl in het brabantse Mill |
|
|
Okay mensen net een bezoekje gebracht aan de showroom van www.happybird.nl in het brabantse Mill. Leuke winkel die alleen op zaterdag van 9.00 tot 17.15 geopend is maar zeker de moeite waard (vind ik dan he) Werd bij aankomst verwelkomd door hele aardige man die absoluut niet flauw is met zijn spulletjes en prijzen. Ik zag een heel leuk speeltje hangen voor mijn aga's maar dat was proef artikel dus hij had geen idee wat het eigenlijk moest kosten. hij deed niet moeilijk en zei voor 12 euro mag je het meenemen ik ben er van overtuigd dat het speeltje eigenlijk wel duurder had moeten zijn. Verder had hij nog een bak met wat incomplete of kapotte speeltjes (fabrieksfouten) waar ik ook voor een prikkie wat dingen uit heb gezocht. Dus mijn banksaldo is weer wat gedaald vandaag en mijn vogels hebben weer wat nieuwe spuleltjes. Aankomende week vakantie dus kan ik weer aan de knutsel voor mijn gaaitjes. |
Zaterdag 21 November 2009 2:22 pm |
|
|
Rocco
Vlieger
happybird heeft veel leuke dingen en ze verzenden ook heel snel..
ik heb echter ook wel minder goede ervaringen gehad, zoals een speeltje dat binnen een dag kapot was, terwijl ik op zijn advies de grootste en dus sterkste had genomen voor mn bonte boertje... het enige dat hij me kon aanbieden was wat korting op een volgende aankoop....
Daarnaast verkoopt hij voer dat over de datum is nog gewoon (zij het voor de helft van de prijs)
En hoort hij bij Ecobird... dat stelletje oplichters dat gewoon niet meer antwoord op mailtjes als je vraagt naar de analyse, calciumgehalte e.d....alleen als het hen uitkomt.
Bovendien verkopen die lui van ecobird allemaal onzin op de beurs en lopen ze andere merken zwart te maken...
Dus ik vind happybird een goede zaak qua verzenden en assortiment, je moet alleen heel goed opletten WAT je daar koopt...
In de winkel zelf ben ik nooit geweest  |
Zondag 22 November 2009 11:12 am |
|
|
Tinuske
Fladderaar
Ik heb verder niet gekeken naar het voer en dergelijke kwam puur voor de speeltjes, ideeen opdoen ook natuurlijk. En heb zo'n birdlight gekocht omdat ik denk dat mijn gaaitjes tekort aan daglicht hebben op die kamer hier. Maar in ieder geval bedankt voor de waarschuwing Rocco.  |
Zondag 22 November 2009 12:59 pm |
|
|
|
|
Rocco
Vlieger
hoi hoi
volgens mij is het voer ondertussen ook op / van de site af
Zo'n birdlight is zeker goed, ik heb hier zelf ook daglichtlampen hangen. Ik had ook de arcadia birdlamp ivm uv licht... hier bleek slechts uv af te komen tot 5 cm onder de lamp en daar betaal je dan 40 euro voor....
ik heb arcadia gemaild en ze netjes gevraagd hoe het zat met die uv, maar nooit antwoord gekregen
(hmmm misschien ben ik gewoon te kritisch op dingen )
Veel uv lampen geven te weinig uv of hebben een veel te klein bereik... hier zou eigenlijk wetgeving voor moeten komen want het is anders gewoon geldklopperij  |
Zondag 22 November 2009 1:27 pm |
|
|
Tinuske
Fladderaar
|
|
|
ik heb deze lamp gekocht http://happybird.nl/?artikel=99100 weet ook niet precies hoe dat zit met de hoeveelheid UV mijn huiskamer zit op het noorden dus daar is maar paar uurtjes per dag en zonlicht van achter glas is niet te vergelijken met ''echt'' zonlicht. En dan daarbij is de lamp niet alleen gezond voor mijn gaaien maar ook nog eens reuze handig voor het vrouwtje. Ik teken best veel en vind het ontzettend fijn licht om mee te tekenen en kleuren te bepalen dus zoiezo al goeie aankoop Maar inderdaad Rocco als dat zo is wat je zei dan is het echt geldklopperij ik heb zelf 2,5 jaar in een winkel gewerkt en weet ook dat heel veel dingen gewoon oplichterij zijn. Fabrikanten verkondigen precies dat gene wat de consument wil horen geven allerlei garanties en bla bla bla en de goed gelovige consumenten trappen erin. Slaat een product niet aan dan geven de fabrikanten het aan 1 of ander bekende persoon uit de betreffende sector (die daar vervolgens ook zijn slaatje uit slaat) die geeft een goede beoordeling over het product in een vakblad of op TV en de buit is binnen...,..
Ik weet dat je in nederland de Reclamecode hebt een wet die er voor zou moeten zorgen dat fabrikanten geen reclame uitingen doen die niet waar zijn maar of dat nou zo geweldig werkt  |
Zondag 22 November 2009 2:32 pm |
|
|
Rocco
Vlieger
er is weinig te vinden over UV waardes van lampen op internet, maar die vogellampen claimen vaak wel dat ze het hebben en zijn daarom ook zo duur. 'gewone' daglichtlampen zonder uv kosten vaak de helft of nog minder...
Maar blijkbaar als de lamp een minimale hoeveelheid afgeeft, met een bereik van enkele cm's is dat blijkbaar al voldoende om er MET UV op te mogen zetten....en dan ook nog te bedenken dat de hoeveelheid met de dag afneemt...
Vooral voor reptielen vind ik dit een hele kwalijke zaak omdat daar zoveel problemen voorkomen door uv tekorten/calcium gebrek  |
Zondag 22 November 2009 3:43 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Rocco, laatst hadden we daar ook een topic over hé, maar kon het nu niet direct vinden maar daar kwamen jullie toch tot de conclusie dat de philips TL950D ideaal was of heb ik dat verkeerd begrepen? |
Zondag 22 November 2009 4:01 pm |
|
|
Rocco
Vlieger
oeh sorry
kan wel ja, ik geloof alleen dat het daar puur om daglichtlampen ging en niet om uv? Want dat geven gewone philips lampen volgens mij niet af..
sorry voor het topic verpesten  |
Zondag 22 November 2009 4:13 pm |
|
|
Sarah
Moderator

O neenee, dat bedoelde ik niet hoor. Ik vroeg het me gewoon af omdat ik zelf ook niet meer weet nu welke ik moet kopen. Ik heb er dringend eentje nodig voor mijn 2 gaaitjes maar blijf het maar uitstellen omdat ik niet meer weet welke lamp ik nu het beste koop.  |
Zondag 22 November 2009 6:35 pm |
|
|
|
|
Rocco
Vlieger
ik heb gewoon daglicht TL's voor vogels, dus zonder UV. Het is niet bewezen dat vogels dat persé nodig hebben, en het zijn erg felle lampen die speciale uv lampen, en het bereik is vaak beperkt, dus dan moet ik ze vlak boven de kooien gaan hangen en er meerdere kopen, schiet dus niet erg op... (als ik dan al zou weten welke ik moet hebben, voor reptielen is het wel uitgezocht maar voor vogels niet voor zover ik weet)
je mag mijne overnemen, moet je je vogel er wel 5 cm vlak onder zetten  |
Zondag 22 November 2009 6:59 pm |
|
|
Sarah
Moderator

hihihi, nee dank je. Denk niet dat ze het hier leuk zouden vinden om de hele tijd zo dicht erbij te moeten zitten, whahahhaa.
Maar, die philips wat ik opgaf, haalde ik een tijd geleden uit dat andere topic, die was dan toch als daglichtlamp goed dacht ik hé. Als die ideaal zou zijn dan koop ik me die. Het is hier namelijk vrij donker in de woonkamer, ongeacht de vele ramen wat ik heb, stom huis  |
Zondag 22 November 2009 7:36 pm |
|
|
esjo
Moderator

http://www.fluffies.org/nl/koo.....25-45.html
Inderdaad Sarah Ik heb hem verleden week besteld en hij hangt hier nu boven de voliere van Aurora en Jacko. Geeft mooi helder en rustig licht. Ik heb de 35 watt (is 1.20) maar je hebt ze ook korter |
Maandag 23 November 2009 6:50 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

O thanks Esjo, dus jij bent ook voor de philips gegaan?
Ik zou inderdaad de kortere moeten hebben, ik zit met een hoek zeg maar waar de gaaitjes zitten en daar zou ik dus voor elk een kortere moeten hebben om goed te zijn. |
Dinsdag 24 November 2009 10:36 am |
|
|
esjo
Moderator

Ik heb hem bij .lampen.nl bestelt. Ik kon hem in de winkels nergens krijgen, of ik kwam weer in speciale vogel lampen met het daarbij behorende prijskaartje.
In dit geval waren de verzendkosten hoger dan dat de lamp kostte maar al met al minder duur dan een speciale vogel tl
jij zou dan op 18 watt komen : http://www.lampen.nl/contents/nl/d364.html
Watt is bij deze lampen de lengte en niet het wattage  |
Dinsdag 24 November 2009 10:51 am |
|
|
Sarah
Moderator

Gek, dat de wattage op de lengte wijst en niet op de wattage maar ik ga ze hier in België ff zoeken, van Nederland laten kopen geeft mijn nog meer verzendingskosten als voor jou dus dat ga ik maar niet doen. Ik ken enkele mensen uit electrozaken die me misschien kunnen helpen bij ze te bestellen.
Nu nog een vraag. Wat voor lampen-houder (of hoe moet ik het noemen) kies je dan best voor zo'n lamp die boven je gaaitjes zal hangen? |
Dinsdag 24 November 2009 11:27 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 1 Augustus 2010 1:38 am
|
|
|
|
|