4-Animals te Rijswijk aan de galg!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Beoordeling van papegaaien artikelen & (web)winkels

Auteur Onderwerp
Whisper
Ervaren vlieger

Re: 4-animals papegaaienziekte  Reageer met quote  

Hoi Martien,

Welkom op het forum. Nare ervaring zeg Sad.

Is het mogelijk verhaal te halen bij 4 animals voor alle kosten die jullie gemaakt hebben? Ik krijg bij 4 Animals een beetje het idee dat ze alleen om hun portemonnee geven, dus als we ze willen laten stoppen met de kweek en verkoop van zieke vogels moeten we ze daar maar eens raken. Grrr. Sad
Bericht Vrijdag 4 Juli 2008 5:57 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Re: 4-animals papegaaienziekte  Reageer met quote  

Hallo Martien,

Van harte welkom hier op het forum. Wat vreselijk dat je dat hebt moeten meemaken zeg. Dat is toch eigenlijk gewoon niet te geloven zoiets. Troosten
Bericht Vrijdag 4 Juli 2008 7:15 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

4-animals papegaaienziekte psittacose ornithose  Reageer met quote  

Jeetje Martien, wat een verhaal! Shocked Papegaaienziekte is niet niks! Heb je 4-animals nog ingelicht over het feit dat er papegaaienziekte was geconstateerd?
Bericht Vrijdag 4 Juli 2008 7:33 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Martien
Eitje

Re: 4-animals papegaaienziekte psittacose ornithose  Reageer met quote  

Ik ga ze morgen bellen, maar ik mis de parkieten super veel.

De 2de valkparkiet was zo tam dat ik er mee kon rondfietsen terwijl hij op mijn hoofd zat. Ik kan zo wel door blijven praten maar ik hoop alleen dat 4-animals toch eens wat doet tegen de ziektes.

Als er al van die winkel "PBFD" is gemeld en van mijn valkparkiet al "CHLAMYDIA"
ben ik toch benieuwd of dat ze het in de doofpot stoppen.

Als dat 4-animals hun vogels goed gaan verzorgen en de medicijn of antibioticumkuur gaan geven.

De volgende gevleugelde vriend die ik ga halen wil ik eerst langs de dieren arts gaan voor controle, ook al heeft ie papieren dat ie gezond is.
Bericht Vrijdag 4 Juli 2008 8:23 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Wickingh
Fladderaar

Reageer met quote  

Tja zo werkt dat bij de 4-animalsen en Dennissen van deze wereld.
Er zijn iedere keer weer mensen die ze er in laten tuinen.
Doofpot nergens voor nodig, in de wereld is het van belang dat ze je kennen , de meeste mensen vergeten toch dat het een negatief bericht was.Er is al zoveel gezegd en geschreven over deze firma's en ook jij bent er weer ingetrapt toch?

Mvg Frank
Bericht Zaterdag 5 Juli 2008 8:58 am
 Gebruikers profiel bekijken  
PeCe
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Dat Martien of anderen er steeds weer intrappen vind ik iets te makkelijk gesteld.

De diverse winkels die regelmatig zieke vogels verkopen of anderzins negatief in het nieuws komen doen het zoals je zelf zegt omdat iedereen?!? ze kent. Het zijn helaas geen dierenliefhebbers in de zin zoals wij verwachten en zijn wel heel erg commercieel gewiekste en "slimme?" personen. Zo maken ze er gebruik van dat 90 procent (als het niet meer is) van de nederlanders weinig tot geen ervaring hebben met vogels. Zo komt het helaas ook nog veel voor dat mensen een vogel als versiering/ornament in huis hebben staan en er behalve zaad geven en schoon zand niet mee of voor doen.

Mensen die niet bekend zijn met forums en/of kwekers kopen vaak een vogel bij een winkel, waar het al dan niet goed is verzorgd. NA aankoop gaat men zich verdiepen in de vogel en komt op dit soort forums terecht. Helaas merken ze dan pas (zeker als de vogel ziek) wordt wat er allemaal fout kan gaan. Zoals je zelf weet kopen door deze zelfde onwetendheid veel mensen ook niet zelfstandige vogels. Iets waar we ze op kunnen aanvallen, maar dan is het leed al geschied. Zoals je zelf ook weet, juist dan hebben ze onze hulp nodig om de vogel goed te verzorgen of zelfs te redden.

Door de onbekendheid met vogels EN omdat die winkels zo bekend zijn verkopen ze nog regelmatig vogels. Ik ben bang dat Martien er op deze wijze ook in is getrapt.

Martien, je kunt wel protesteren, mogelijk kan je een klein succesje bereiken, maar deze zaken hebben al eerder rechtzaken verloren, zieke dieren gehad enz. Het zal niets veranderen. Pas wel op dat ze je niet als goedmaker tegen kleine bijbetaling een andere vogel "aansmeren".
Bericht Zaterdag 5 Juli 2008 2:23 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zaterdag 6 September 2008 7:49 pm
  Berichten van afgelopen: