wat is er mis met me rosella

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Australische parkieten forum zoals de rosella

Auteur Onderwerp
cindel
Fladderaar

wat is er mis met me rosella  Reageer met quote  

goede dag vogelliefhebbers

ik heb een vraagje en hoop deze beantwoord te kunnen krijgen.

mijn rosella (pop) zit met de ogen dicht of met de kop naar achter gedraaid in haar veren.
er is wat aan de hand maar wat . ik kan haar ook zo aanraken ls ze op de stok zit.

nu wil ik eerst wat uitsluiten. en dat is is de grove den giftig voor rosella
Bericht Woensdag 26 September 2007 4:33 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: wat is er mis met me rosella  Reageer met quote  

Ik weet niet of grove den giftig is, maar dit klinkt niet goed! Was ze voorheen wel schrikachtiger? Als het antwoord op deze vraag ja is, ga dan aub zo snel mogelijk naar een vogelarts!!
Bericht Woensdag 26 September 2007 7:18 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ja, de grove den is giftig
Hij staat hier in dit rijtje:
http://home.12move.nl/~sh373848/plantbody.html

Maar sowieso wat Sue al zegt als hij normaal schrikt of niet toelaat dat je haar aanraakt is het zeker zaak om zo snel mogelijk naar een vogelarts te gaan
Bericht Woensdag 26 September 2007 10:17 pm
cindel
Fladderaar

Reageer met quote  

oke het is te laat voor mijn rosella pop.

ik ben even bij de dierenarts langs geweest en heb een medicijn gekregen.
dit helpt tegen alle infecties.

ik twijfel nog of het wel een grove den is . zal eens proberen een foto te maken en hier te plaatsen.

ik plaats de foto in mijn dagboek het lukt me hier niet[/img]
Bericht Donderdag 27 September 2007 3:22 pm
alexandraatje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

als ik zo lees, kan het ook zijn dat ze slaapt en zich niet stoort aan het feit dat je haar aanraakt. goed dat je bij de da bent geweest. altijd beter dan afwachten.
ik hoop dat je rosella er snel weer bovenop komt.
Bericht Donderdag 27 September 2007 3:24 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
cindel
Fladderaar

Reageer met quote  

dan heeft hij /zij toch niet haar/hem veren opgeblazn zeg maar.
het lijkt wel dat hij/zij slaapt met de kop naar achter gedraaid onder de vleugel.het is ook een probleem in mijn nachthok dat het veel te licht is staat precies een lantaarnpaal boven het dak. dat gaat vandaag veranderd worden. en een deel wordt dicht gemaakt voor de wind.

alle bedankt voor jullie reacties.
Bericht Donderdag 27 September 2007 3:33 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Hmmm is er een diagnose gesteld of heeft de dierenarts gewoon een medicijn gegeven onder het mom van: Baat het niet dan schaadt het niet?
Probeer je rosella warm te zetten. Smile Heb je een ziektekooi?
Bericht Donderdag 27 September 2007 4:08 pm
cindel
Fladderaar

Reageer met quote  

niet echt een diagnose.

het zou waarschijnlijk komen omdat hij op de tocht zat/zit.

ennee helaas geen ziektekooi.

en nog even een antwoordt op je vorige vraag hij was eerst ook niet echt schrikkerig maar kon hem niet aanraken.
Bericht Donderdag 27 September 2007 4:34 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Heb je geen warmtelamp? If not dan zou ik er snel een aanschaffen voor als er een zieke is. Ik heb er hier ook één en hij is erg handig!!

Van tocht worden ze niet ziek. (Niet alleen in ieder geval) Ze kunnen er wel wat van verzwakken omdat het lichaam iets meer energie nodig heeft om warm te blijven. (Weet niet of ik het zo goed uitleg, ben best moe nu)
Bericht Donderdag 27 September 2007 10:32 pm
cindel
Fladderaar

Reageer met quote  

dat zijn van die dingen die ik moet aanschaffen. is een nadeel als je er net ee begint he. kom je van de dingen tegen waar je niet aan denkt vor de tijd.

maar een lamp ga ik vandaag even aanschaffen. en van de week even een ziekte kooi in de schuur bouwen.

wil niet meer vogels verliezen.
Bericht Vrijdag 28 September 2007 7:09 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ja, dat zijn echt van die dingen waarvan je denkt: Oh ja.. En dan telkens weer vergeet. Had ik ook en toen er eenmaal een ziek was heb ik 'm gekocht. Grappig dat de ziekte meteen over was. Rolling Eyes Ik heb 'm daarna nog gebruikt en da's erg handig!!

Ik heb geloof ik iets niet helemaal goed begrepen. Is je rosella pop nu overleden?? Sad
Bericht Vrijdag 28 September 2007 9:17 am
cindel
Fladderaar

Reageer met quote  

ja deze is helaas overleden.
Bericht Vrijdag 28 September 2007 11:23 am
Danny
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Oohh,wat sneu. Crying or Very sad
Heel veel sterkte met dit verlies.
Bericht Vrijdag 28 September 2007 12:19 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Ziya
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Veel sterkte! Sad
Bericht Vrijdag 28 September 2007 9:41 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ohhh nee he.. Sad Heel veel sterkte met het verlies.. Hoe gaat het met haar mannetje?
Bericht Zaterdag 29 September 2007 8:28 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Vrijdag 29 Augustus 2008 11:34 pm
  Berichten van afgelopen: