rossela tam maken

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Australische parkieten forum zoals de rosella

Auteur Onderwerp
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

He wat jammer Ziya! Sad
Bericht Zondag 20 Augustus 2006 3:14 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Ziya
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

ja, ik zou hem zo graag willen hebben,
had die hier een goed tehuis gekregen.. maarja ik hoop wel dat die nu een goed tehuis heeft bij zijn nieuwe baasje Wink
Bericht Zondag 20 Augustus 2006 3:29 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
tbonteboertje
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

en bull3t119?? lukt het een beetje met je parkiet?? hoe gaat het met zijn pootje??

trouwens als je vader het niet zo op dieren heeft waarom kweekt hij er dan mee?? Surprised

ik hoop dat je snel wat foto's kunt laten zien!
greets Very Happy
Bericht Woensdag 25 Oktober 2006 3:32 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

He ja Bull...hoe gaat t met je rosella en je amazone? Very Happy
Bericht Woensdag 25 Oktober 2006 4:42 pm
Ziya
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Komt die nog wel op het forum?
Bericht Woensdag 25 Oktober 2006 4:54 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
tbonteboertje
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Blijkbaar niet... Laughing Crying or Very sad
Bericht Zaterdag 28 Oktober 2006 2:57 pm
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Fluffy Sue
Rosella's zijn hartstikke goed tam te maken! Very Happy ER is hier nog een rosella op het forum: Jamy_nl heeft ook een rosella: Roosje. (Van Roseanna)
Over de leeftijd en het zelfstandig zijn weet ik niets..

Rosella´s en tam maken....
Roosje is vorig jaar zomer ´weggevlogen´ (gewiekt!! hè!!) met héééél veel moeite in mijn handpalm weer mee terug naar huis kunnen nemen en vanaf dat moment..... onhan(d)teerbaar! letterlijk!

Door de constante strijd tusen mijn 2 BB-tjes en de Amazone had ik een maatje in pocketformaat op het oog, maar Roosje bleek een maatje of wat te klein voor Daantje!
Nu zit ik met 4 afzonderlijke 'kampen' want ook O & T zijn geen echte 'maatjes' meer naar mate ze ouder worden......
pfffffffffff
Bericht Zondag 17 Juni 2007 2:38 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
Danny
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Heyyyyy,Jamy.
Leuk om weer wat van je te horen.
Alleen jammer dat het niet geheel botert tussen je gaaitjes. Sad
Ga ervan uit dat je praat over buiten de kooi.

Verder is alles goed???
Bericht Zondag 17 Juni 2007 8:10 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Hoi Jamy! Wat leuk weer wat van je te horen! Cool

Is Roosje weggevlogen?! Hoe lang is ze zoek geweest? Sad Wat raar dat ze vanaf dat moment gewoon niet hanteerbaar meer is. Zit er ook verder helemaal geen verbetering in?

Wat naar dat ze geen van allen meer goed met elkaar kunnen opschieten zeg.. Sad Kunnen ze elkaar nog wel een beetje luchten of zien? Of gaan ze meteen in de aanval? (Zoals ze eerst bij Daantje deden, de boeven!)
Bericht Zondag 17 Juni 2007 10:37 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Tsja.... kan jullie toch niet missen hè Very Happy Alleen was ik na Fitje een beetje (erg) aangeslagen, voelde me zo schuldig..... vandaar!

Roosje kreeg de wind onder haar vleugeltjes (de gewiekte Evil or Very Mad ) en werd zo mee'gedragen' gelukkig naar rechts en niet het water in!! Tuurlijk gelijk achter haar aan en ca. 50 meter verderop zat ze onder een struik, toen , met de schrik behoorlijk in mijn benen, heb ik haar in mijn handen mee terug genomen. Vanaf dat moment bijt ze (alleen in mijn handen!!) en stapt ze alleen nog op op een stok, gek genoeg is arm/schouder weer geen enkel probleem! Die 'reddende' handen hebben haar een soort trauma bezorgd vermoed ik, natuurlijk blijf ik heel rustig proberen maar forceer niets!

Okkie & Troy zijn meesters in het knikkeren geworden, met elkaar wel te verstaan...... zoals ook al in andere topics te lezen is, het is hier af en toe flink raak en het volgende moment kroelen en poetsen ze dat het een lieve lust is! Rare jongens.... die BB-tjes!
Bericht Zondag 17 Juni 2007 3:13 pm
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Flitje ..... ik bedoelde Flitje, stomme typfout!!
Bericht Zondag 17 Juni 2007 7:49 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Nee Jamy! Je hoeft je niet schuldig te voelen over Flitje. Je weet toch wat er aan de hand was? Metaalvergiftiging hoogst waarschijnlijk? Kan dat kleine stukje metaal op de foto aanwijzen. Het is bijna niet te zien, maar dat heeft 'm waarschijnlijk genekt. Mad Het lijkt me hoogst onwaarschijnlijk dat jij dat stukje metaal daar hebt geplant. Wink
Waarschijnlijk had ie het stukje metaal al in z'n lichaampje voordat we bij jou op visite kwamen!! Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat 'ie meteen de volgende dag zoveel last heeft van dat stukje, terwijl dat stukje er wel drie maanden over heeft gedaan om hem te verslaan.

Wat sneu dat Roosje juist de reddende handen als iets is gaan zien waarin je moet happen.. Ik denk dat je dat er vast nog wel uit krijgt hoor. Jullie hebben nog 25 jaar (of meer), dus dat gaat denk ik wel goedkomen.Wink

Dat knikkeren, bijten ze elkaar ook in de pootjes terwijl de ander het uitgilt?
Dat doet ze hier nl wel. Heb je Wheezy & Scuttle al gezien? Smile
Bericht Zondag 17 Juni 2007 9:42 pm
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Tuurlijk heb ik Wheezy en Scuttle al gezien!!!! Al je dagboekpaginaatjes e.d. verslonden hoor!! Wát een poepies zeg! en je hebt nu toch je zin hè, een kraagje!!

25 jaar??? Worden prachtrosella's zó oud dan?? hier waarschijnlijk wel met al dat vertroetel gedoe en verwennerij Rolling Eyes Laughing

Okkie is gek genoeg de grootste 'pest'kop!! Het lijkt wel een soort van: Ik was hier het eerst (3 maanden eerder guttegut!) en dus ben ik de baas, het scenario gaat als volgt: Okkie met strakgetrokken koppie doet 2 passen richting Troy of neemt gewoon een spurt,Troy laat zich dan van de boom vallen of vanuit het schommeldingsel vanaf het plafond..... doodeng!! enorm geschreeuw natuurlijk ook al wordt er zelden gebeten, als er al gebeten wordt is het inderdaad richting poten!

En nee, natuurlijk heb ik dat metaalfragment niet 'geplaatst' dat weet ik ook wel en ja Flitje was al wat 'rustiger' dan normaal toen jullie hier waren, maar dat heeft het schuldgevoel er niet minder om gemaakt, ik heb jou ook verder op geen enkele manier kunnen helpen!! Alleen een beetje luisteren af en toe ..... Sad
Bericht Zondag 17 Juni 2007 10:42 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Leuk zijn ze he, die twee Zuid Amerikaantjes. Ze hebben wel flink wat temperament. Misschien verwant aan Lady Bijtgraag? Wheezy zou Mr. Pinch-graag zijn. Hij kan echt zo gemeen pinchen.

25 jaar??? Worden prachtrosella's zó oud dan?? hier waarschijnlijk wel met al dat vertroetel gedoe en verwennerij Rolling Eyes Laughing

Denk je niet dat Roosje de 25 kan halen? Met jouw getroetel moet dat best lukken. Maar of jij...?? (Oh sorry, kon het niet laten.. Wink)

Okkie heeft groooot gelijk! Hij was er drie maanden eerder en het is dus heel logisch dat hij die losgeslagen Troy even op z'n plek zet hahaha!
Wat een heeeeerlijke aansteller is Troy. Maar gelukkig mag hij dat: Hij is de jongste van het stel en dus ook de grote baby hahaha!

Nou moe.. Als je weet hoeveel dat luisteren heeft geholpen! Veel meer dan je (zo te lezen) denkt. Ook je telefoontje naar die assistente van Verstappen.. Wink
Geen schuldgevoel meer hebben hoor, want anders komen de drie groentjes en het rose monster dat er even uitbijten. Laughing
Bericht Maandag 18 Juni 2007 11:33 am
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Met dat temperament hebben Wheezy en Scuttle koning/keizer Zazu toch mooi een beetje weten te 'temperen' las ik (met dank aan Harley natuurlijk Razz )
Hoe gaat Iago er mee om?? Is die niet jaloers dat hij nu niet de enige temperamentvolle meer is?? Alhoewel.... Iago heeft wél veel respect voor Zazu ...

Twisted Evil zul jij nog meemaken hoor die 25 jaar..... Twisted Evil

Troy is de enige die écht verongelijkt kan kijken als hij zijn zin niet krijgt!! En de baby is Roosje hè, Troy is een 'grote' jongen nu Laughing

Graag Exclamation Exclamation
Bericht Maandag 18 Juni 2007 11:49 am

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Dinsdag 14 Oktober 2008 1:17 am
  Berichten van afgelopen: