|
|
|
OmaLisa
Vlieger
|
| Princess of Wales parkiet |
|
|
Hoi, ik geloof dat ik nu hier thuis hoor.
Ik heb gisteren mij laten adviseren bij Papegaaien Plaza in Maassluis (een hele leuke winkel, niet duur, en ze nemen alle tijd voor je) dat de "Prinses of Wales" beter bij de valkparkieten past dan de Caique,BB of de Meyers, (ze hadden ze alle drie zitten)maar ik wist helemaal niks van dat soort, maar op hun advies heb ik hem toch gekocht
Ik kreeg een half jaar garantie, zwart op wit, en mocht er iets zijn met de vogel moest ik bellen, ik kreeg zelfs een 06 nummer mee van de eigenaar.
Ik had een grote standaard erbij gekocht dan kunnen ze alle 5 bijelkaar, het werd kosteloos thuis bezorgd, dat noem ik nog eens seurves
Ze had niks te veel gezegt, het klikte gelijk met de valkjes, maar deze vogel is nog een grotere kroeler dan de valkjes, en veel speelser.
Ze is 10 wkn. oud, net als de valkjes, ik ben er heel blij mee.
Het zat mij toch niet lekker om een van de drie eerder genoemde vogels te nemen. Nu kan ik dat leuk vinden, maar het is altijd opletten voor de valkjes, worden ze aangevallen dan ben ik altijd te laat, ook al zit ik met mijn neus er boven op, en dat risico wil ik liever niet nemen
Maar ik ben toch nog verliefd op de Caique, maar de valkjes gaan voor he
Ik probeer foto's te plaatsen, het is een prachtige en een hele rustige vogel, een echt aanrader.
Wie heeft er ook 1 hier op het forum?
Groetjes Lisa |
Zondag 1 Oktober 2006 3:44 am |
|
|
marleen
Kamikaze piloot
|
Oh Lisa....wat leuk!!!!!!
GEFELICITEERD!!!!!
Ik heb net gekeken naar de foto's......echt
heel mooi!!! En wat een lief koppetje
Leuk joh dat het zo goed klikt met je valkjes!!!!
Ben echt blij voor je  |
Zondag 1 Oktober 2006 8:23 am |
|
|
Danny
Moderator

Van harte gefeliciteerd,Lisa!!
Ik had er wel eens van gehoord,maar nog niet gezien. Nu dus wel
wat een leuk gaaitje!!!
Wat fijn dat ze meteen zo makkelijk met elkaar omgaan!! |
Zondag 1 Oktober 2006 9:14 am |
|
|
|
|
OmaLisa
Vlieger
|
Dank jullie wel!!!
Het is echt een gaaitje voor oude van dagen , heel rustig, slaap best wel veel, een echte allemans vriend, heel zachtaardig
Een echte aanrader ik denk, ook leuk voor beginners
Groetjes Lisa |
Zondag 1 Oktober 2006 9:35 am |
|
|
joze
Ervaren vlieger
wat mooie foto's.
en wat goed dat het meteen zo goed klikt met de valkjes. |
Zondag 1 Oktober 2006 9:48 am |
|
|
MarloesGetkate
Vliegende acrobaat
Gefeliciteerd!
Wat is ze mooi zeg!  |
Zondag 1 Oktober 2006 11:06 am |
|
|
|
|
Patricia
Kamikaze piloot
|
Wat een schoonheid. Ik heb nog nooit van deze soort gehoord. Wat ziet ze er lief uit en wat leuk dat het meteen zo goed gaat met de valkjes. Dus dit is een zachtaardig maar speels gaaitje? Hoop nog heel veel over deze prinses te horen Gefeliciteerd! |
Zondag 1 Oktober 2006 11:14 am |
|
|
marlies
Beginnende vlieger
Wat een mooie vogel ! |
Zondag 1 Oktober 2006 12:47 pm |
|
|
Ziya
Moderator

GEFELICITEERD OmaLisa!
Princess of Wales is echt een mooi vogel he?
Wist je ook dat er een kruising is?
Princess of Wales + neophama ofzo? (splendid parkiet?)
en is de eerste in de wereld, |
Zondag 1 Oktober 2006 1:22 pm |
|
|
|
|
Tommy
Moderator

Ohhh Wat een mooie vogel GEFELICITEERD!!!!  |
Zondag 1 Oktober 2006 2:39 pm |
|
|
OmaLisa
Vlieger
|
| Re: Prinses of Wales |
|
|
quote:
Originally posted by OmaLisa
Hoi, ik geloof dat ik nu hier thuis hoor.
Ik heb gisteren mij laten adviseren bij Papegaaien Plaza in Maassluis (een hele leuke winkel, niet duur, en ze nemen alle tijd voor je) dat de "Prinses of Wales" beter bij de valkparkieten past dan de Caique,BB of de Meyers, (ze hadden ze alle drie zitten)maar ik wist helemaal niks van dat soort, maar op hun advies heb ik hem toch gekocht
Ik kreeg een half jaar garantie, zwart op wit, en mocht er iets zijn met de vogel moest ik bellen, ik kreeg zelfs een 06 nummer mee van de eigenaar.
Ik had een grote standaard erbij gekocht dan kunnen ze alle 5 bijelkaar, het werd kosteloos thuis bezorgd, dat noem ik nog eens service's
Ze had niks te veel gezegt, het klikte gelijk met de valkjes, maar deze vogel is nog een grotere kroeler dan de valkjes, en veel speelser.
Ze is 10 wkn. oud, net als de valkjes, ik ben er heel blij mee.
Het zat mij toch niet lekker om een van de drie eerder genoemde vogels te nemen. Nu kan ik dat leuk vinden, maar het is altijd opletten voor de valkjes, worden ze aangevallen dan ben ik altijd te laat, ook al zit ik met mijn neus er boven op, en dat risico wil ik liever niet nemen
Maar ik ben toch nog verliefd op de Caique, maar de valkjes gaan voor he
Ik probeer foto's te plaatsen, het is een prachtige en een hele rustige vogel, een echt aanrader.
Wie heeft er ook 1 hier op het forum?
Groetjes Lisa
|
Zondag 1 Oktober 2006 3:29 pm |
|
|
mireille
Fladderaar
ze ziet er mooi en lief uit zeg!!  |
Maandag 2 Oktober 2006 5:56 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Hey wat leuk zeg! Gefeliciteerd!
Een Princess of Wales is toch net zoals de valkjes een Australische parkiet?
Ze hebben van die mooie pasteltinten, toch?
Ik heb ze trouwens zien zitten. Het waren dotjes! Foto's please!
] |
Maandag 2 Oktober 2006 8:51 pm |
|
|
tbonteboertje
Ervaren vlieger
Wat leuk!! ik heb zelf ook een Pr.Wales op mogen voedden! bij mij waren ze van het begin af aan wat schuw! anders dan de nana (mijn caique) maar eenmaal zelfstandig erg leuk! en altijd druk met dingen betastten met hun snaveltje!!  |
Woensdag 4 Oktober 2006 2:06 pm |
|
|
OmaLisa
Vlieger
|
Nou Sara is niet schuw hoor, als er visite is wil ze gelijk op hun schouders zitten, ze is verschrikkelijk nieuwsgierig
Ik kreeg wat pap mee, het is de bedoeling om de band wat te versterken met je vogel, ze eet alle vogelvoer goed, de pap is denk ik nog een lekkernij, 4 a 5 hapjes dan hoef ze niet meer
Nou, van mij mag ze hoor!
Ze gaat hard kwetteren als ze het schaaltje ziet waarin haar pap wordt klaar gemaakt, en dan springt ze op de aanrecht, ik geef ze 2x per dag wat, tussendoor vraagt ze er ook om, maar dan krijgt ze het niet, ze moet ook ander voer eten.
Nou, deze dame vertelt het wel wat ze wil, leuk hoor zo'n beestje met een eigen willetje, niet dat ze altijd haar zin krijgt he!
Ze is wat zachtaardiger dan de valkjes, maar dat komt doordat die in de meerderheid zijn. Leuk dat beesten spul bijelkaar, alsof ze hier altijd hebben gewoont.
En onze hondjes vinden het prima als er een vogel per ongeluk op hun kop land, gelukkig wel
Groetjes Lisa |
Woensdag 4 Oktober 2006 3:18 pm |
|
|

|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3 ... 17, 18, 19 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Vrijdag 29 Augustus 2008 4:14 am
|
|
|
|