Voeding e.d

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Ara forum, voor alle ara's

Auteur Onderwerp
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Alfabet?! Gaat het een beetje? En met de getallen? Hoe leer je dat? Filmpje? Very Happy
Bericht Zondag 13 Januari 2008 3:26 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Shi-NaYne
Vlieger

Reageer met quote  

Ja hoor, ze is een hele snelle leerling. Gewoon met een stuk of drie beginnen, bvb. haar laten kiezen en telkend hetgeen benoemen wat ze kiest, Als ze het laat vallen, nieuwe laten kiezen ... en dan kan je weer omdraaien; haar vragen om een bepaalde te pakken. Ik heb hier van die plastic letters, als kinderspeelgoed. En daarna uitbreiden.

Is heel leuk; ze wordt ook helemaal enthousiast als ze ziet hoe geweldig knap en slim je haar vindt Smile
Bericht Zondag 13 Januari 2008 4:08 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Wow! Vind het knap hoor! Shocked Heb je haar nog andere dingen geleerd dan dat?
Bericht Zondag 13 Januari 2008 4:11 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Shi-NaYne
Vlieger

Reageer met quote  

Links/rechts kan ze, en natuurlijk allerlei soorten voorwerpen en eten en dergelijke, maar dat hoort meer bij het praten; ze weet wat ze zegt dus dan krijg je dat een beetje automatisch. De namen van onze familie (inclusief de kat Laughing), en wie wie is, en dat we bij elkaar horen. Als ze een naam zegt om een andere reden dan om degene erbij te roepen, ratelt ze altijd de hele familie af, ook met de kat en haarzelf en Tas (vroeger Wru, die plaatst ze er ook soms tussen Crying or Very sad) erbij Smile
Bericht Zondag 13 Januari 2008 4:17 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Huh? Om een andere reden dan om degene erbij te roepen? Dus gewoon om het babbelen zeg maar? Da's inderdaad naar als ze Wru ertussen blijft plaatsen.. Crying or Very sad Zo word je er heel vaak mee geconfronteerd..
Het heeft hier wel een paar jaar geduurd voordat Iago geen 'Misty' meer riep.
Bericht Zondag 13 Januari 2008 4:48 pm
Shi-NaYne
Vlieger

Reageer met quote  

Ja, het blijft pijnlijk. Vooral omdat je ook duidelijk merkt hoe ze hem mist. Ze riep de eerste twee weken dat Tas hier was alleen maar 'Wru' (en ze is echt een hele snelle wat woordjes oppakken betreft; alleen als ze iets weigert te leren duurt het langer dan een paar dagen). Ze heeft nu ook dagen dat ze ineens de hele tijd om Wru roept, en ik geloof dat ze het dan meent, niet dat ze 'zomaar' beslist om even dat leuk woordje er tussen te gooien. Ze weet heel goed wat het betekent. Of bij speeltjes die van Wru waren roept ze zijn naam, en als er iets groens is Crying or Very sad
Bericht Zondag 13 Januari 2008 4:52 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ohhhh wat pijnlijk zeg.. Krijg hier rillingen over m'n rug. Crying or Very sad En dan beweren sommige mensen nóg dat papegaaien niet zo slim zijn en verbanden niet kunnen leggen. Rolling Eyes
Iago was ook heel verdrietig toen Flitje was overleden. Hij begon zichzelf te plukken (in z'n rug) en terwijl hij dat deed maakte hij het geluidje van Flitje. Crying or Very sad

Waren die twee hele dikke maatjes?
Bericht Zondag 13 Januari 2008 4:57 pm
Shi-NaYne
Vlieger

Reageer met quote  

Sinds we in de zomervakantie op bezoek gingen naar een vrienin in Belgie; daar waren ze heel erg close geworden, zoals ik verwacht en gehoopt had Smile

Ze konden samen in een kooi (had ze regelmatig betrapt op een stok naast elkaar slapend), aten uit hetzelfde eetbakje (moet je nagaan, een Edel die zijn eten deelt, dat is een enorme compliment), en de weken voor we Wru kwijt waren was Aswan bezig om hem te leren koppiekrauw te geven.

Het is allemal zo tragisch. Ik heb Aswan, en we hebben haar jonger broertje om voor te zorgen en mee te 'genezen', maar ik wee niet hoe ik hier ooit terug van kan komen. Ik zou mijn leven geven voor die van hem ...
Bericht Zondag 13 Januari 2008 5:15 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ohhh het waren echt maatjes! Zijn edels zo slecht in eten delen als ik vragen mag? Want hier wordt echt wel gedeeld. (Al is er wel duidelijk wie eerst eet, of het beste plekje krijgt)
Weet niet zo goed wat ik moet zeggen.. Embarassed Else than ontzettend veel sterkte met het verwerken met het verlies van Wru.. Troosten
Bericht Zondag 13 Januari 2008 8:15 pm
Shi-NaYne
Vlieger

Reageer met quote  

Dankjewel Troosten je bent lief Smile

Edels zijn heel erg gesteld op hun prakkie, om het minste te zeggen Laughing. Voor veel papegaaien geldt dat de liefde door de maag gaat, maar voor een Edel geldt het dubbel en dwars. Die leven om te eten, zo'n beetje. Niemand komt aan hun eten. Ik was een paar keer goed op mijn plek terecht gewezen door hem met een fikse beet omdat ik niet snel genoeg was met het eten 's ochtends, of toen ik zijn waterbakje naast het voedingsbakje wilde verwijderen.
Bericht Zondag 13 Januari 2008 8:31 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Merci..
Geldt voor de edel een beetje zelfde als voor de caique? Food possessive? Laughing Was
Bericht Zaterdag 19 Januari 2008 10:42 pm
Shi-NaYne
Vlieger

Reageer met quote  

Ik heb weer geen ervaring met Caiques, ken ook niemand die ze zou hebben goed genoeg om ooit over hun food possessiveness te horen Smile maar van Edels kan je zeker zeggen dat die nogal affiniteit hebben met eten Razz

(Eerste teken dat iets mis is met een Edel is meestal dat hij minder eet of stopt met eten. Als dat gebeurt, doe je beter als de bliksem naar de vogelarts gaan)
Bericht Zaterdag 19 Januari 2008 11:03 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Zijn het van zulke goede eters? Laughing Misschien zou een kraagje dan ook wat voor je zijn. --> Scut houdt van eten. Veel en netjes. Vooral veel.
Bericht Zondag 20 Januari 2008 12:04 am
Shi-NaYne
Vlieger

Reageer met quote  

Ik mag goede eters wel --- als ze goed eten, hebben ze veel energie, kunnen ze lekker lang en veel stout zijn Laughing
Bericht Zondag 20 Januari 2008 10:38 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Dat zeker! Shocked Scuttle at eerst trouwens nóg meer. Hij was dan echt 12 uur ECHT wakker. Springen, gek doen, alles! Daarna was het klik klak licht uit. (Slapen in de tent, 12 uur lang en denk maar niet dat hij er eerder uit kwam. Vaak kwam hij wel eventjes kijken welke gek er het licht aan had gedaan maar kroop dan snel weer terug)
Bericht Zondag 20 Januari 2008 11:19 am

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Donderdag 28 Augustus 2008 2:10 am
  Berichten van afgelopen: