Roodoor ara

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Ara forum, voor alle ara's

Auteur Onderwerp
swanny
Beginnende vlieger

Roodoor ara  Reageer met quote  

Hallo
Ik heb een vraagje. Wie heeft er een roodoor ara? Mag een tamme zijn of een natuurbroed. Ik zou graag weten hoe die vogels zijn in omgang en vooral in geluid.
Ik denk na over aanschaf van deze soort, alle info is dus welkom. Als je iets weet van een kennis hoor ik die ervaring ook graag.
Bericht Woensdag 6 Februari 2008 1:29 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: Roodoor ara  Reageer met quote  

Oh wow, bedoel je de rubrogenys? Denk je daar echt over? Wat gaaf zeg!!!
Bericht Woensdag 6 Februari 2008 6:20 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
swanny
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ja dat is hem, daar denk ik over na. Ik ben daar al een paar jaar gek op. De zoektocht leidt me ook een beetje af. Als ik tot aanschaf over zou gaan komen ze in de plaats van mijn roseetjes. Niet dat ik hun zomaar weg wil doen, maar het gaat slecht met mijn popje. De tranen schieten alweer in mijn ogen nu ik erover schrijf. Mijn poje heeft zich aan de zijkant ergens aan open gehaald, ik denk een schroef bij een zitstok. Het is een flinke wond en ik heb haar laten opereren en hechten. Nu zat ze met haar vleugel vastgeplakt aan haar staart, omdat ze 11 dagen niet mocht vliegen om geen spanning op de wond te zetten. ik heb pas dat plakband verwijdert, maar het gaat niet goed met haar, ze vliegt niet en is heel mager en zwak geworden. Ik heb haar pas ontwormt voor de zekerheid, omdat ze tijdens het opereren ook al een beetje mager was. Ik ben bang dat ze van binnen een infectie heeft gekregen. Ze moet nu aansterken, maar ik vrees het ergste. Mocht ze overlijden dan doe ik het mannetje weg, want een nieuw popje zie ik niet zitten. Die kan nooit zo mooi zijn als zij is.
Bericht Donderdag 7 Februari 2008 8:23 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ohhh wat erg van je popje zeg. Kan je haar eventueel niet uitvangen en onder een warmtelamp zetten? Of is ze daar niet 'tam' genoeg voor? En nog een keer naar de va? Om de ontlasting evt te laten onderzoeken?
Heel veel sterkte en beterschap.. Ik hoop dat ze er bovenop komt!!!
Bericht Donderdag 7 Februari 2008 10:17 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
swanny
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ik heb van een kweker begrepen dat roodoor ara's niets voor mij zijn, gezien mijn woon omstandigheden. Ze maken teveel herrie als ze broedrijp zijn.
Ik had mijn rose popje al binnen gehaald en lekker warm gezet. De wond was weer open gegaan. Ze heeft een paar dagen bij de VA gelogeerd en is maandag weer geopereerd. Ze is helaas na de operatie gestorven. Ik had ze "cadeau" gekregen van mijn vrouw, toen mijn schoonvader overleden was. Wat doet dat pijn om dat beestje te moeten missen. Het koppeltje stond als achtergrond op onze computer en ik heb daar maar een andere foto gezet, want om ze elke keer te zien doet pijn. Helaas hebben alle goede pogingen niet meer mogen helpen en dat door zo'n stomme schroef die een stukje uit een stok steekt.
Bericht Dinsdag 12 Februari 2008 10:40 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Oh wat erg dat je popje is overleden.. Ze had zo te horen een speciaal plekje bij je. Had zo gehoopt dat ze het zou halen. Sad Je hebt al het mogelijke gedaan.. Sterkte met het verlies Swanny.
Bericht Dinsdag 12 Februari 2008 10:52 am
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Oh Swanny wat erg van je roseetje!!! Crying or Very sad
Heel veel sterkte!!!
Bericht Dinsdag 12 Februari 2008 3:43 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zaterdag 6 September 2008 7:59 pm
  Berichten van afgelopen: