|
|
|
kimmi
Kuikentje
| ara nobilis |
|
|
wij hebben sinds vandaag een ara nobilis die hier blijft logeren! het zou normaal voor 3 maanden zijn maar misschien blijft hij ook wel voorgoed hier. (als de kinderen er niet om vragen zou hij blijven)
ergens heb ik het vermoeden dat ze hem niet terug zullen nemen want er was sprake van een jonge gaai te nemen omdat niet het hele gezin er mee om kon gaan, hij durft nl bijten en heeft een heel sterk karaktertje voor zo'n klein vogeltje.
ongeveer een half jaar geleden wilden wij er zelf nog een halen maar toen vonden we er geen, dus als hij zou blijven zou wel super zijn! hebben we hem nog gratis ook!
hij staat nog niet bij onze vogels want we weten nog niet of hij wel getest is op ziektes, moeten we nog voor bellen want het ging wel heel erg snel daarstraks.
zijn er nog mensen op dit forum die een ara nobilis hebben?? |
Zaterdag 8 September 2007 6:38 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Re: ara nobilis |
|
|
Hoi Kimmi, wat leuk een logeetje.. Wel jammer dat z'n gezinnetje er niet mee aan de slag wilde. Het zijn inderdaad felle vogeltjes maar ze zijn best goed te trainen.
Hoe heet hij of zij? Heb je foto's? |
Zaterdag 8 September 2007 6:59 pm |
|
|
Ziya
Moderator

Rocco (Hanneke) heeft een nobilis maar die komt al een tijdje niet meer |
Zondag 9 September 2007 11:13 am |
|
|
|
|
kimmi
Kuikentje
ik heb snel een paar foto's geplaatst in mijn dagboek.
als het lukt probeer ik ook wel iets te filmen want man ik heb mezelf al doodgelachen met die kleine dondersteen!!
als je voor hem een liedje zingt van "kippensoep, kippensoep" (de rest ken ik nl niet!) dan begint hij te dansen!!!
als je lacht dan doet ie keihard mee!! waardoor je nog harder moet lachen en hij dus weer meedoet. (zie je ons al staan? eens hij begint is er geen houden aan!)
Hij praat ook maar ik versta hem meestal moeilijk omdat ik niet weet op wat ik moet letten, snap je? hij heeft ook een hele ander stem dan de grijsjes, veel luider en veel hogere toon.
dit heb ik al gehoord: soms roept hij opeens keihard 'kopke krabbe" of "lekker eh", hij kan ook "kom" en ik denk soms "houduwe kop na is" (is antwerps voor hou je kop nou eens)
schreeuwen heb ik hem nog niet horen doen. |
Maandag 10 September 2007 8:18 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Ohhhh jaaa! Ik zou graag een filmpje zien want volgens mij heeft die kleine een karakter! Kippensoep, hahaha! En dan gaan dansen! Weet hij wel wat dat betekent? (Hahaha!) |
Maandag 10 September 2007 8:57 am |
|
|
Danny
Moderator

Wat een prachtige gaaitjes hebben jullie zeg.
En die nobilis is echt prachtig.  |
Woensdag 19 September 2007 11:19 am |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Wat een mooierd! hopelijk gaat het met afleren van bijten goed, succes! |
Woensdag 19 September 2007 11:48 am |
|
|