Dorus aan het spelen krijgen?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Amazone papegaaien forum, voor de amazone papegaai

Auteur Onderwerp
cindy10
Net uit het ei

Dorus aan het spelen krijgen?  Reageer met quote  

We hebben gemerkt dat dorus heel weinig speelt...
We hebben een schommel,speciale stok met van die gekleurde blokken aan het eind,een trapje(wat hij wel gesloopt heeft,hihihi).en een soort gekleurd flostouw in de kooi.
Maar hij doet er vrij weinig mee?
Mn vorige amazone was ondanks haar leeftijd heel actief en deed zelfs schijngevechten met haar speeltjes.
dorus bekijkt alles amper....
Heb ook al wc rolletjes geprobeerd maar er is niet veel wat dorus kan bekoren.
hebben jullie een idee om dorus aan het spelen te krijgen?
Het gekrijs,is volgens mij gewoon grotendeels te wijten aan pure verveling?

groetjes cindy
Bericht Woensdag 13 Februari 2008 6:54 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina  
coco&joyce
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

heb je miss kleinere speeltjes?
bv ramelaar of een babysleutelbos?
dan zou je daar zelf mee kunnen gaan spelen,
(evt samen met iemand anders)
naast dorus en hm negeren vaak wint de nieuwschierigheid het en wilt ie het ook hebben.
ze hebben uiteraard dr voorkeuren de een vind acryl leuk de ander hout of touw.coco vind acryl bv niks aan dus dat hoef ik hm echt niet te geven maar babysleutels vind ie geweldig!!!
ik hoop dat je er wat aan hebt en er zullen vast nog wel andere leden zijn met adviezen Wink Very Happy
Bericht Woensdag 13 Februari 2008 9:18 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
cindy10
Net uit het ei

Reageer met quote  

ik heb wel wat kleinere dingen voor dorus,maar het gekke is...wat ik ook doe???
hij speelt niet!
klein of groot...hij ziet er blijkbaar geen plezier in?

groetjes cindy
Bericht Woensdag 13 Februari 2008 9:37 pm
coco&joyce
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

mmh zelfs niet als je er zelf mee speelt?
en wilgentakjes?die zijn er echt voor om te slopen miss vind ie dat wel wat!
Bericht Woensdag 13 Februari 2008 9:39 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: Dorus aan het spelen krijgen?  Reageer met quote  

Hmmm heb je al eens verse wilgentakken geprobeerd? Of hele dunne houten speeltjes? Of van die onderzetters van de xenos? (Makkelijk sloopbare dingen?)
Je kan ook iets dat hij heel erg lekker vindt in een wc rol wikkelen en hem dat dan aanbieden. (Wel laten zien dat je het lekkers erin stopt)
Bij Iago duurde het ook een tijd voordat hij echt begon te spelen. Embarassed
Bericht Woensdag 13 Februari 2008 10:07 pm
cindy10
Net uit het ei

Reageer met quote  

wilgentakken heb ik geprobeerd,zelfs in verschillende vormen maten,en soorten!
heb grote genomen,kleine etc...
maar dorus gaf ze geen blik waardig.... Sad
wc rolletjes en ander sloop materiaal,heb ik hem voorgedaan,maar neehoor!
enige wat hij driftig aan het slopen was,was zn nieuwe trapje. Laughing
vond dat prima,want alles wat hij aan actie onderneemd vind ik perfect!
helaas is hij gestopt na het slopen van 1 kant van de ladder?
ben dus echt op zoek naar uitdagend speelgoed,of materiaal!
of een manier om dorus te motiveren ! Cool

groetjes cindy
Bericht Donderdag 14 Februari 2008 1:25 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ook geen wilgentakken met gedroogde blaadjes? Raar maar waar, die zetten aan tot slopen. Ze kraken ook verschrikkelijk. Laughing
Kan je z'n ladder omwikkelen met wc-papier? Gewoon kleine stukjes? Of heb je iets van een touwklos? Sommige gaaitjes zijn heftige touwslopers..

Maar voerspeeltjes werken dus niet? Zelfs niet als alle lekkere dingen daarin gaan?
Bericht Donderdag 14 Februari 2008 11:02 am
esjo
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Noem ook maar iets. Herman is helemaal gek van kraaltjes. Ook heb ik zo'n speeltje van katoen met allemaal houten blokken eraan. (formaat voor amazone) en die vindt hij helemaal geweldig. Wel merk ik dat hij voorkeur heeft voor de vierkante blokjes hout die eraan zitten. Die verkiest hij boven de ronde. Ik wil er maar mee zeggen dat zelf de vorm van een blokje hout het verschil kan maken.

Wat je eventueel ook kan doen is een floss touw iets uit elkaar draaien en daar wat papier tussen stoppen of iets lekkers.

IJsco stokjes, die kun je tegenwoordig ook kopen om mee te knutselen. De meeste vogels vinden die ook leuk om te slopen.
En een bel is vaak ook wel een succes. Heb ana heel veel speeltjes een belletje hangen. Dat heeft ook op veel vogels een aantrekkings kracht.

Succes ermee.
Bericht Donderdag 14 Februari 2008 11:27 am
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Je hebt al heel wat tips gekregen! Blijf gewoon volhouden en verander de indeling van de kooi regelmatig, zodat hij op zoek moet naar zn voerbak en zn trapje! Als hij dat trapje leuk vindt, probeer daar dan wat mee, zoals Sue al voorstelt, of koop een vers nieuw trapje om te slopen?? Ook bij Cleo duurde het een poos voor het echte slopen van start ging, ik denk zeker een jaar! En nog iets, als hij dan speelt of sloopt, beloon m dan ook even om m aan te moedigen! Wink Laughing
Bericht Donderdag 14 Februari 2008 11:47 am
Cosch
Vlieger

Reageer met quote  

Ja inderdaad. Gewoon blijven volhouden. Stop die keukenrol maar es voor zijn neus door de tralies en laat em maar een tijdje erin steken.
Hier vinden ze bijvoorbeeld een volle wcrol geweldig. Maar dat maakt een hoop troep, dus ze krijgen het maar af en toe.

Vaak zijn de simpeltste dingen het leukst. Denk maar aan een lepel. Of een papegaaien bel. Doet het ook altijd goed.

Als je maar blijft proberen.. went hij er ook aan en zal het dan niet meer eng vinden ofzo.
Bericht Donderdag 14 Februari 2008 12:10 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk papegaai(en) 

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Vrijdag 22 Augustus 2008 1:32 am
  Berichten van afgelopen: