Bijten bij opstappen

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Amazone papegaaien forum, voor de amazone papegaai

Auteur Onderwerp
Egwene
Beginnende vlieger

Bijten bij opstappen  Reageer met quote  

Met Gogo gaat het best goed. Hij begint steeds beter te wennen en als dat zo doorgaat, is het zondag alsof hij er altijd al was.
Nu heeft meneertje bedacht dat als hij op de standaard zit, hij geen zin meer heeft om eraf te komen. Dan heeft hij ook bedacht dat bijten wel leuk is. Gisteren was dit nog vrij zacht, ik heb daar niet op gereageerd en heb gewoon doorgedaan wat ik van hem verwachtte. Vervolgens ben ik met hem gaan oefenen met elke keer opstappen (zonder bijten dus). Dat ging best snel weer helemaal goed. Vandaag bedacht hij echter dat het meer effect zou hebben als hij wat harder bijt. Dit probeert hij nu uit. Is dus wat minder prettig, alhoewel hij nog niet heeft doorgebeten (maar ja, waar is het einde van zijn uitproberen??) Iemand tips???
Bericht Vrijdag 28 Maart 2008 11:09 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

hij probeert je grenzen uit. blijf dus ook heel streng en zeg hem dat dat niet mag. als hij door blijft gaan zet je hem voor straf in de kooi 10 minuten waarna je het weer probeert op een gegeven moment begrijpt Gogo dat en houdt het bijten ook op.
succes
Bericht Vrijdag 28 Maart 2008 11:46 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Whisper
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Ik sluit me bij Alexandraatje aan. Probeer er een einde aan te maken voor hij straks wel eens doorbijt.
Bericht Vrijdag 28 Maart 2008 6:55 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: Bijten bij opstappen  Reageer met quote  

Hoihoi.. Ik zou proberen de pijn van het bijten te vermijden. Dus voorlopig op je mouw op laten stappen. Of op een opstaptouw. Iets waar bijten geen effect heeft. Very Happy
Bericht Vrijdag 28 Maart 2008 9:30 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Egwene
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ik had inderdaad al een dikker vest aan gedaan (gelukkig is het nog geen zomer...) Vandaag is meneer alleen meer bijterig. Één keer heeft hij nu al iets doorgebeten, maar in verhouding tot het bijten van Otto (BB'tje) valt het nog wel mee. Ik heb gemerkt dat als ik dan zachtjes tegen hem begon te praten, dat hij dan minder ging bijten en ook zachter.
Ik weet eigenlijk niet of het echt veel zin heeft om hem in zijn kooi teug te zetten, want hij vermaakt zich daar erg goed. Ik zit er eerder aan te denken om een soort van strafkooitje te nemen. Ik denk nl dat hij het helemaal niét erg vindt om in zijn kooi te zitten. Zeker nu nog niet nu hij nog zo aan ons en aan handen moet wennen en hij zijn kooi geweldig vindt omdat er eindelijk speeltjes in hangen en hij eindelijk kan spelen.
Bericht Zondag 30 Maart 2008 3:46 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Hmmm ik vraag me af of een strafkooitje echt werkt? Het kan zijn dat hij dan nog meer gaat bijten als hij daarin moet. Sad
Hoe gaat het inmiddels?
Bericht Zaterdag 12 April 2008 8:37 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Egwene
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Gogo wordt steeds liever en went ook steeds beter aan het bij je zitten en spelen. Hij speelt graag op de trap, maar dan wel met mij. Als hij bijt, ga ik even weg (10 sec. uit zijn zicht) en kom dan weer terug. Ik zeg van te voren dan ook wel dat ik bijten niet leuk vind. Daardoor wordt dit wel steeds minder. In principe bijt hij niet door, maar hij bijt soms op dezelfde plaats waardoor er een blauwe plek ontstaat. Das minder fijn. Maar het gaat de goede kant op, maar het is nog niet naar wens zeg maar.
Bericht Zaterdag 12 April 2008 4:05 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Fijn dat het de goede kant opgaat! Veertje Krijg je echt een blauwe plek van z'n gebijt?
Bericht Zondag 27 April 2008 7:06 am
Egwene
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ja, vooral als hij een paar keer op dezelfde plaats beet.
Nu is het bijten afgelopen. Dat doet hij helemaal niet meer, hooguit een keer per ongeluk, maar dan is het niet hard...als het schreeuwen dan ook nog eens ophoudt, dan is hij helemaal perfect!
Bericht Maandag 28 April 2008 9:54 am
alexandraatje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

ha ha ha, ik ken dat. ik heb er een die echt doorbijt en mijn bloed wel kan drinken. daar moet ik ook altijd erg voor oppassen.
wel goed van je dat hij nu niet meer bijt. geef hem de tijd alles wordt vanzelf minder maar dat kan niet van de een op de andere dag.
Bericht Maandag 28 April 2008 12:16 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Au, dat klinkt pijnlijk zeg. Fijn dat het bijten is opgehouden!
Hoe gaat het met het schreeuwen?
Bericht Woensdag 28 Mei 2008 8:36 am
Egwene
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Het schreewen is nog zeer vervelend en veel aanwezig. Daar heb ik nog niets op gevonden. HIj doet het volgens mij ook wel uit blijdschap en sowieso bij elk geluid wat hij hoort (tv, muziek, drukker praten...)
Negeren helpt niet, want hij houdt dat gerust een paar uur vol, een ander geluid maken om hem af te leiden, helpt heel kort en moet je steeds weer een ander geluid voor verzinnen anders werkt dat niet (en het is wel erg lastig als ik piano moet studeren en ondertussen nog een ander geluid moet maken om hem af te leiden)... Straf geven werkt ook niet...dat lijkt hij bijna prettig te vinden.
Hij schreeuwt ook vaak als hij gewoon bij me zit of ik met hem speel, gewoon uit het niets en daarom denk ik dat het ook wel blijdschap is. Maar ik wil het hem wel graag afleren, want dit werkt niet echt zo.
Bericht Woensdag 28 Mei 2008 12:52 pm
alexandraatje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

misschien moet je hem een maatje geven zodat hij afleiding heeft met een ander en niet meer schreeuwt
Bericht Vrijdag 30 Mei 2008 9:24 am
Egwene
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Er zitten nog 3 bonte boeren en een meijer bij... maatjes genoeg lijkt me...
Bericht Vrijdag 30 Mei 2008 9:37 am
Shi-NaYne
Vlieger

Reageer met quote  

Ik heb tot nu toe wel de ervaring dat 2 vogels meer herrie maken dan een Laughing gewoon omdat ze elkaar aanmoedigen en soms van die buien hebben dat ze heen en weer roepen. Dat hoeft niet eens echt schreeuwen te zijn, maar wel, logisch, x2 Laughing

Trouwens, hoe hoog is de standaard ? Als hij hoger uitkomt dan jij zelf als je hem wil pakken, zou het kunnen helpen om een stoel of opstapje erbij te nemen, zodat hij niet op je neerkijkt. Vaak helpt dat ook Smile
Bericht Dinsdag 3 Juni 2008 7:36 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Dinsdag 14 Oktober 2008 1:18 am
  Berichten van afgelopen: