De advertentie van de Huisdiersuper

wie helpt onze vragen te beandwoorden

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
koekkiemonster
Fladderaar

wie helpt onze vragen te beandwoorden  Reageer met quote  

hoi ik ben nieuw hier en heb ook een vraag

ik heb een gaaitje gekocht van mensen die hem kwijt wouden door omstandigheden
hij/zij is 11 maanden zoals zei zeggen

hij fluit en is vrolijk en maakt rare geluiden maar kan er nog geen woorden uit krijgen soms heb ik wel dat ie ff iets brabbeld maar das dan ook maar heel ff
kan dit nog veranderen ik praat veel tegen hem
zegt dit iets over het spreken van hem / haar of kan dat nog alle kanten opgaan
ik weet namelijk niet hoeveel die mensen tegen hem praatten
Bericht Donderdag 14 Juni 2007 5:33 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Python1
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Dat kan nog alle kanten op gaan hoor je gaai kan heel zijn leven bijleren.
En dit kan gaan van woordjes leren tot hele zinnen tot trukjes enzo.

Hangt ook allemaal beetje van jouw af hoeveel tijd en moeite je er wilt insteken he. Wink
Bericht Donderdag 14 Juni 2007 5:46 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
koekkiemonster
Fladderaar

Reageer met quote  

het is dus wel normaal dat ze nog niet veel praten nu die al 11 maand is het komt dus vaak genoeg voor neem ik aan dat ze na een jaar als nog gaan brabbelen en uiteindelijk de oren van je kop kletsen of zie ik dat verkeerd
Bericht Donderdag 14 Juni 2007 6:04 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Wil
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Wat voor gaai is het?? Very Happy
En van mij hartelijk welkom hier!
Bericht Donderdag 14 Juni 2007 6:20 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
koekkiemonster
Fladderaar

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Wil
Wat voor gaai is het?? Very Happy
En van mij hartelijk welkom hier!

dank je

het is een congo grijze roodstaart met ring en 11 maanden oud volgens de vorige eigenaar
Bericht Donderdag 14 Juni 2007 6:26 pm
coco&joyce
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

welkom op het forum!!!
als je er veel mee bezig bent dan leert ie het wel hoor Wink
ik ken een grijsje van 35 jaar en die kan ik nog nieuwe woorden bij leren
en jou grijsje is nog best jong dus dat gaat wel goed komen hoor Very Happy
Bericht Donderdag 14 Juni 2007 7:08 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Wil
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Dan komt dat vast wel goed hoor Very Happy al is het per vogel ook nog wel verschillend hoeveel ze praten, zingen of fluiten, maar klessebessen doen ze allemaal Laughing
Bericht Donderdag 14 Juni 2007 7:24 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
koekkiemonster
Fladderaar

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Wil
Dan komt dat vast wel goed hoor Very Happy al is het per vogel ook nog wel verschillend hoeveel ze praten, zingen of fluiten, maar klessebessen doen ze allemaal Laughing

laten we het hopen dat het allemaal goed komt

hoor het idd van meer dat er best wel veel zijn die pas met een jaar beginnen te kwebbelen heb ook een computer progamma die steeds op interval woorden zegt met mijn stem is dat ook goed of is dit onzin
Bericht Donderdag 14 Juni 2007 8:21 pm
Wil
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Ik heb geen idee of dat nu onzin is of zou helpen Laughing ik ben daar helemaal niet bekend mee en persoonlijk zou ik zoiets ook niet afspelen. Ik vind het spontane veel leuker wat ze aan woorden etc van je op pikken maar goed dat is voor iedereen weer persoonlijk natuurlijk Wink
Bericht Donderdag 14 Juni 2007 8:34 pm
koekkiemonster
Fladderaar

Reageer met quote  

ben ik met je eens en dat is ook de bedoeling ditr was om hem een zetje te geven om te praten aangezien hij dit nog niet echt doet
heel af en toe brabbelt ie er een woord uit
maar nu moet ik zeggen hij staat hier nog maar sinds dinsdag
Bericht Donderdag 14 Juni 2007 8:59 pm
Wil
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Dan komt dat echt wel goed hoor , dus je weet wat je te doen staat dan haha heeeeel veeeeel praaaaten Laughing
Bericht Donderdag 14 Juni 2007 9:11 pm
koekkiemonster
Fladderaar

Reageer met quote  

inmiddels heb ik al wel vernomen dat de vorige eigenaar niet veel tegen hem praatte heb haar gevraagd en zij zegt dat ie een aantal woordjes kent

vroeg ook of ze hem wel eens pakte van de kooi

dat deed ze dus niet ze deed wel de kooi af en toe open en wachte dan gewoon tot ie bij haar kwam en dan kreeg die dus aandacht

dus veel praatten tegen hem dat kent ie niet
maar dat gaat hier wel gebeuren iedere dag na het werk lul ik hem de oren eraf Laughing Laughing
Bericht Donderdag 14 Juni 2007 9:32 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: wie helpt onze vragen te beandwoorden  Reageer met quote  

Hoi Koekiemonster. Welkom hier! Gefeliciteerd met je gaaitje. Wat voor soort is het? Very Happy
Het brabbelen kan duiden op het leren van woordjes maar dat hoeft niet. Sommige gaaien gaan heel goed praten, sommige zullen nooit praten. Het hangt ook van de soort af. Wink
Bericht Donderdag 14 Juni 2007 9:47 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
koekkiemonster
Fladderaar

Re: wie helpt onze vragen te beandwoorden  Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Fluffy Sue
Hoi Koekiemonster. Welkom hier! Gefeliciteerd met je gaaitje. Wat voor soort is het? Very Happy
Het brabbelen kan duiden op het leren van woordjes maar dat hoeft niet. Sommige gaaien gaan heel goed praten, sommige zullen nooit praten. Het hangt ook van de soort af. Wink

hoi
het is een congo roodstaart van 11 maanden

de vorige eigenaar had er noet veel aandacht voor hij kan een paar woorden zei ze maar ik heb hem nog maar 2 dagen dus ik heb ze nog niet gehoord wel fluiten en rare geluiden en heb hem eventjes iets horen zeggen maar kon niet zo gauw horen wat het was maar hij brabbelde wat
Bericht Donderdag 14 Juni 2007 9:50 pm
Wil
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by koekkiemonster
inmiddels heb ik al wel vernomen dat de vorige eigenaar niet veel tegen hem praatte heb haar gevraagd en zij zegt dat ie een aantal woordjes kent

vroeg ook of ze hem wel eens pakte van de kooi

dat deed ze dus niet ze deed wel de kooi af en toe open en wachte dan gewoon tot ie bij haar kwam en dan kreeg die dus aandacht

dus veel praatten tegen hem dat kent ie niet
maar dat gaat hier wel gebeuren iedere dag na het werk lul ik hem de oren eraf Laughing Laughing

Laughing Vooral het laatste Laughing pas maar op dat je op een gegeven moment ook al niet tegen jezelf gaat lullen Laughing
Ah zie, als zij al niet veel tegen hem praatte, tja ....nou binnenkort koop jij vast oordopjes Razz
Bericht Donderdag 14 Juni 2007 9:50 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Vrijdag 21 November 2008 2:07 pm
  Berichten van afgelopen: