De advertentie van de Huisdiersuper

wie helpt onze vragen te beandwoorden

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
Danny
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Nogmaals welkom.
mijn antwoord heb ik al op 2 andere topics gelezen. Wink
Bericht Donderdag 14 Juni 2007 11:00 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
OmaLisa
Vlieger

Reageer met quote  

Mijn kongo grijsje wordt in september 1 jaar, zij probeert te blaffen, maar verder behalve fluiten zegt ze nog niks.
Ik ben de hele dag thuis, praat er veel tegen, en onze parkiet praat de oren van je hoofd, ook tegen onze grijsje, nou ja, ik bedoel hij commandeert meer eigenlijk Confused

Maar vind je het echt heel belangrijk dat hij praat?

Ik zelf vind het allerbelangrijkste dat ze lief zijn Wink

Onze grijsje gaat overal mee naar toe, boodschappen doen, naar het voetvalveld, op visite, enz. enz.

Ze stap bij iedereen op, en is lief voor iedereen, dat is het belangrijkste, de rest komt later wel
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 5:32 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
alexandraatje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

ha koekiemonster. veel mensen verwachten teveel en te snel van hun vogel. als je een nieuwe vogel hebt, zoals jij, moet je hem de tijd geven zich aan zijn omgeving te wennen. het kan daarna nog best een half jaar tot een jaar duren eer er wat uit komt. heb geduld. het praten komt wel. laat de radio zachtjes spelen als jij weg bent, geeft ook gezelschap voor ze en je zal zien, op een dag begint het en praat en fluit hij als een tierelier. verwen hem maar goed, geef hem lekkere groenten en zo. maar dwing hem niet teveel om te praten. komt wel. geniet gewoon van zijn aanwezigheid en probeer hem te laten opstappen. eenmaal aan jou gewend komt hij ook om gekroeld te worden. praat maar gewoon met hem, laat het huis zien waar je woont en zo. allemaal kleine misschien onbenullige dingetjes maar voor hem hele grote stappen en avontuur. betrek hem zoveel mogelijk in je leven met je dingen en dan zie je vanzelf wel. als het vertrouwen er eenmaal is, gaat ie helemaal los.
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 7:41 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: wie helpt onze vragen te beandwoorden  Reageer met quote  

Hoi Koekiemonster..

Het kan zijn dat 'ie nog wat verlegen is hoor. Hier zegt Iago (mijn bonte boer) hele zinnen als ik boven zit. Als ik beneden zit zegt hij alleen z'n standaard dingen.

Vraag me, net als OmaLisa, af of het zo belangrijk is dat hij praat? Probeer er niet teveel nadruk op te leggen, maar gewoon tegen hem te praten alsof hij een 'mens' is. Dan gaan ze woorden (als ze gaan praten) het meest passend gebruiken. Dus 'welterusten' als ze naar bed gaan en 'doeg' als je weg gaat.
(Ze kunnen altijd hints geven, zoals een grijsje dat ik ken die 'doeg' begon te roepen om de buurman, die hij niet zo mocht, weg te krijgen.. Laughing )
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 7:43 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

ha ha, dat doet Jacob M ook als ik binnen kom. hij mag me nog steeds niet en heeft me deze week al 2 keer besprongen. gelukkig ben ik er goed vanaf gekomen.
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 7:59 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
koekkiemonster
Fladderaar

Reageer met quote  

nee hoor is niet het belangrijkste maar zal wel leuk zijn heb altijd een roodstaart gehad met de naam rocky en die was zo gek als een deur

maar baco gaat goed hoor heb gisteren 2 uur met hem zitten praten
en we hebben het ook over koekjes gehad en vanmorgen ben ik aan het werk en smst me vriendin dat ie aan het praten is over koekjes
dus hij vangt het best aardig snel op blijkt wel

hij is echt heel aardig en als ik hem los heb en ik roep hem dan steek ik me hand in de lucht en dan komt ie er aan vliegen an land op me hand

en nu is die steeds op me duim aan het zuigen... Laughing

nee het gaat goed na een dag zegt ie wat hem gisteren geleerd heb
dus beloofd nog wat
hij kreeg gewoon te weinig aandacht bij de vorige eigenaar dat blijkt wel
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 3:58 pm
Danny
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hey,wat super zeg.
Hopelijk toch wel over papegaaienkoekjes,want mensenkoekjes zijn niet zo goed voor ze. Wink
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 4:01 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
koekkiemonster
Fladderaar

Reageer met quote  

hahah lol....
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 4:03 pm
koekkiemonster
Fladderaar

Reageer met quote  

ik zal vanavond even foto's maken van baco:D
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 4:28 pm
coco&joyce
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

die voelt zn eigen al helemaal thuis bij jullie
echt leuk Razz
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 9:36 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ah wat leuk zeg, ben erg benieuwd naar de foto's van Bacio. Als het niet lukt, geef maar een gil!
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 9:42 pm
koekkiemonster
Fladderaar

Reageer met quote  

nou heb ff foto's gemaakt ik maak morgen ff nieuwe met de digi camera
heb ze nu even gemaakt met me telefoon
hebben jullie in elk geval een beeld bij baco

heb ook nog een nieuwtje ...baco had een hekel als je hem wou oppakken.. ben nu 2 dagen met hem bezig en elke x zei ik pootje en nu begint het al te werken ..diverse keren pak ik hem nu zo van ze kooi ik zeg pootje en hup ze poot gaat omhoog en ik pak hem op:DVery Happy
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 10:46 pm
Bert en Astrid
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by koekkiemonster
quote:
Originally posted by Wil
Wat voor gaai is het?? Very Happy
En van mij hartelijk welkom hier!

dank je

het is een congo grijze roodstaart met ring en 11 maanden oud volgens de vorige eigenaar

Welkom hier. Als hij een ring heeft kun je misschien zien of hij echt 11 maanden is. Bij onze Jelle staat het geboortejaar op de ring. Ik weet niet of dat bij alle gaaien zo is?
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 10:58 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Bert en Astrid
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by koekkiemonster
nou heb ff foto's gemaakt ik maak morgen ff nieuwe met de digi camera
heb ze nu even gemaakt met me telefoon
hebben jullie in elk geval een beeld bij baco

heb ook nog een nieuwtje ...baco had een hekel als je hem wou oppakken.. ben nu 2 dagen met hem bezig en elke x zei ik pootje en nu begint het al te werken ..diverse keren pak ik hem nu zo van ze kooi ik zeg pootje en hup ze poot gaat omhoog en ik pak hem op:DVery Happy

Wat een moppie zeg Hartje En wat goed van 'm dat hij z'n pootje al optilt op commando Razz
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 11:01 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
koekkiemonster
Fladderaar

Reageer met quote  

jah idd ik was er ook blij mee dat ie dat zo snel doorheeft..

heb vandaag ook weer een hele tijd met baco gepraat
ben benieuwd wat hij hiermee gaat doen
vanmorgen herhaalde die de woorden "lekker koekje" en die heb ik hem gisteren gezegd...
dus het ziet er goed uit qua leren en woorden oppikken en qua dingen leren ook
zogauw ik het opstappen volledig erin heb ga ik beginnen om hem te leren dat ie op ze kooi moet blijven tot ik zeg dat ie mag komen

want hij maakt er nu een spelletje van ik zet hem er weer op en ik zit nog niet of hij zit al weer bij me;)
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 11:12 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Vrijdag 21 November 2008 10:37 am
  Berichten van afgelopen: