Wie heeft er ervaring met het gebruik van een tuigje??
Ik wil voor Cleo zo'n tuigje kopen om met haar naar buiten te gaan...Heeft iemand hier ervaring mee?? Ik zou jullie verhalen graag horen...Gaat het omdoen goed? Ondervinden de gaaitjes er last van?
Zondag 26 Maart 2006 7:25 pm
Bas Schurink Vlieger
ik denk als je dit wil je Cleo er zo snel mogelijk aan moet laten wennen.
Dan zal het straks alleen maar makkelijk gaan als ze wat ouder is
ik zal het je weten te zeggen, binnenkort heb ik er één voor wiske, ik wel gehoord dat je het zo jong mogelijk moet beginnen te gebruiken zodat ze er goed aan beginnen te wennen.
Ik heb er een paar weken geleden eentje gekocht. We gaan hem binnenkort uitproberen, als het zonnetje lekker doorkomt .
Dus ik kan je nu eigenlijk nog niet meer vertellen dan dat
ik heb een heel klein beetje ervaring.
catootje vond het helemaal niets. ik kreeg het met veel moeite om.
ik had het idee dat het niet stevig genoeg zat.
dus tuigje af en catootje laten wieken.
het zal in het begin wat passen en meten zijn. wij hebben hem goed om kunnen doen. daarna is het voor de vogel een vreemd gevoel dus moet hji er echt aan wennen. elke dag een kwartiertje proberen en weer afhalen. eenmaal gewend kun je het lijntje er aan vast maken en in de kamer laten vliegen aan het lijntje. voor je het weet zijn ze er aan gewend en gaat het goed. ons tuigje was te groot en heb ik moeten ruilen, maar als ik hem eenmaal binnen heb, dan ga ik meteen met de vogel oefenen. hoewel, gisteren werd hier de vogelgriep geconstateerd dus zal ik heel voorzichtig moeten zijn.
Kwiebus is vorig jaar veel naar buiten geweest met zijn tuigje.. Het omdoen vind die niet fijn.. alleen lekker buiten in het zonnetje vind hij helemaal geweldig
ik heb een tuigje voor Vlinder Maar ik gebruik hem nog niet zo vaak Bij ons werkte t het beste om t tuigje om te prutsen, te kijken of hij ECHT goed zat en direct naar buiten te gaan...tadaa buiten is het leuk, dus afleiding genoeg om dat domme ding te vergeten
Dinsdag 28 Maart 2006 3:47 pm
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Vrijdag 21 November 2008 1:01 pm