|
|
|
Linde
Vlieger
Jaja, geduld is een schone zaak hè
Ik heb even een ander vraagje, over Dino.. De mensen waar ik hem vandaan heb, zeiden dat hij vanzelf aan zou geven als hij minder pap zou willen en meer pellets gaat eten, en dat ik het zelf niet af moet bouwen. Maar nou zat ik es te rekenen, en Dino is al 11 weken nou! Dan zou ie toch echtwel van de pap moeten zijn, toch? Hoe moet ik de pap dan afbouwen? Hij krijgt nu nog 3 keer per dag.. Niet altijd evenveel, maar hij bedeld altijd wel ontzettend als we eten voor em maken, net of ie dan uitgehongerd is ofzo.. |
Zondag 16 December 2007 11:38 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Ik splits je vraagje eventjes af, goed?  |
Maandag 17 December 2007 10:03 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Dino is een aga'tje he? Weet je zeker dat hij 11 weken oud is? Want dan had hij allang op minder of geen voedingen moeten zitten.
Heeft hij eten in de kooi? |
Maandag 17 December 2007 10:09 am |
|
|
|
|
Remco
Vlieger
Bij Leia (grijze roodstaart) heb ik de middag maaltijd als eerste weg gelaten (wel zorgen dat er voer in het hok staat), dan ging de ochtend maaltijd weg (na 1½ week), en weer 1½ week later ging de avondmaaltijd eraf. Dat schema heb ik bij Leia gebruikt je kan het proberen, maar Leia ging ook niet uit zichzelf minder eten want ze vond de pap maar al te lekker. |
Maandag 17 December 2007 12:10 pm |
|
|
Linde
Vlieger
Ja, ik weet eigenlijk wel zeker dat ie 11 weken is! En hij heeft altijd voer tot z'n beschikking, en dat eet ie ook.. Maar ik denk dan misschien dat ie de pap ook gewoon te lekker vindt.. Ik geef em nu dan nog maar 2 voedingen per dag, 'sochtends en 's avonds.. Dan moet ik waarschijnlijk ook sterk zijn, en niet op z'n zielige 'ik-heb-honger' piepjes reageren.. |
Dinsdag 18 December 2007 11:26 am |
|
|
Linde
Vlieger
quote:
Originally posted by Fluffy Sue
Ik splits je vraagje eventjes af, goed?
Natuurlijk  |
Dinsdag 18 December 2007 11:28 am |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Hoi Linde.. Eet hij echt zelf?
Denk dat je hem best gewoon wat pret-pap kan geven hoor. Dus gewoon voor het lekkere! |
Woensdag 19 December 2007 9:49 am |
|
|
Linde
Vlieger
hij eet echt zelf, maar ik weet niet of ie genoeg zelf eet... hij woog vanochtend (leeg) 46 gram.. en hij beweegt en vliegt veel. Hij is nog kleiner dan Pukkie, maar de ouders van Dino waren wel echt groter dan Pukkie, maar dat komt nog denk ik? |
Woensdag 19 December 2007 10:59 am |
|
|
alexandraatje
Vliegende acrobaat
je zou eventueel het middagpapje wat kleiner kunnen maken. wat minder geven bedoel ik dan. verder gewoon in de ochtend en in de avond voeren. hang trosgierst in de kooi en gewoon voer. en na een week geef je geen middagpap meer. op die manier kun je heel langaam afbouwen. heb geduld, alles komt vanzelf. wij hebben op een gegeven moment de babyvoeding wat droger gemaakt en er balletjes van gerold die we gaven. op een gegeven moment wilde hij zelf niet meer en begon hij aan zijn eigen eten. dus geef hem de kans nog effe baby te mogen zijn. is zo lekker en dat zelf gaan eten komt ook vanzelf hoor. bouw het langzamer af, dan krijgt hij ook de tijd er aan te wennen. |
Woensdag 19 December 2007 11:12 am |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
quote:
Originally posted by Linde
hij eet echt zelf, maar ik weet niet of ie genoeg zelf eet... hij woog vanochtend (leeg) 46 gram.. en hij beweegt en vliegt veel. Hij is nog kleiner dan Pukkie, maar de ouders van Dino waren wel echt groter dan Pukkie, maar dat komt nog denk ik?
Hoi Linde.. Kan je z'n gewicht niet in de gaten houden als je de pap eraf zou halen? Dan kan je goed bijhouden of hij genoeg eet.  |
Vrijdag 21 December 2007 9:17 pm |
|
|
Linde
Vlieger
Ik weeg em niet meer iedere ochtend, maar zijn gewicht blijft toch rond de 46 gram, hij is net wat zwaarder dan pukkie. |
Zondag 30 December 2007 8:09 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Dan zit het denk ik wel snor hoor.
Fijne kerst gehad? |
Zondag 30 December 2007 8:15 am |
|
|
|
|
Linde
Vlieger
|
|
|
Heyhey
Ja zeker een leuke kerst gehad, was heel gezellig echt zoals 't hoort. Was bij mijn vader en zijn vriendin, haar 2 kinderen waren er ook, mijn opa en nog een tante van de vriendin van mijn vader (kan je 't nog volgen? ) en mijn vriend natuurlijk Mijn vader vindt Pukkie en Dino ook helemaal geweldig, maar die waren deze keer niet mee. Pukkie is altijd wel ontzettend geinteresseerd in zijn (jonge ontzettend speelse) border collie als ie in zijn bench zit..
Jij nog leuke kerst gehad? En leuke oud&nieuw? Gelukkig nieuwjaar nog trouwens!
Dino heeft vandaag voor het eerst geen pap gehad! Ben helemaal trots.. Hij zit hier nou bij me met zijn bakje met zaadjes en voor het eerst kaytee erbij. Ik moet em dan steeds wel even laten zien hoe mooi en interessant zijn eten is, en dan gaat ie wel weer eten
Ik probeerde ze steeds over te krijgen op nutribird, maar alleen Rocco wou dat, Pukkie moest er echt niks van hebben, Dino daardoor ook niet denk ik. Nou heb ik vandaag voor het eerst gekleurde kaytee gehaald, en Pukkie vindt het in ieder geval geweldig om mee te gooien is wel een beetje mijn schuld hoor, ik wou haar aandacht trekken door er wat mee te gooien enzo.. maar 't is wel gelukt! Ze heeft het al vastgehad met haar snaveltje, en ook wat op geknabbeld! Zo ver ben ik met nutribird nog niet gekomen.. in anderhalve maand.. Het ruikt ook lekkerder dan nutribird vinnik trouwens.. En Dino knabbelt er nou ook wat op
Het komt allemaal weer goed!
(wat een verhaal wordt mijn 'korte' reactie toch weer ) |
Woensdag 9 Januari 2008 10:28 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Ahhh dat klinkt als een gezellige kerst! Lekker gezellig! Wat leuk dat je vader zo weg is van Dino & Pukkie.
Hoe oud is z'n bordercollie? Leuke honden zijn dat!
Ik heb het tijdens de kerstdagen en jaarwisseling best druk gehad. Heb er ook niet zoveel aan gedaan. (Jij ook nog de beste wensen! )
Is Dino nu helemaal zelfstandig? Wat goed! Waarom heb je voor de kaytee gekozen als ik vragen mag? Welke variant heb je? |
Donderdag 10 Januari 2008 1:20 pm |
|
|
Linde
Vlieger
De border collie van m'n vader is nog maar een half jaar, echt nog een ontzettend speels hondje maar wel heel lief!
Dino hooft nou nog steeds geen pap gehad, en roept er ook niet meer om!
Ik heb eigenlijk Kaytee gekozen omdat die hier te koop is bij de dierenwinkel. Ik weet ook niet goed wat echt de beste pellet is, iedereen vindt er weer wat anders over. Heb je slechte ervaringen met Kaytee? Of zijn anderen toch beter? Het leek me ook wel interessanter voor ze, omdat ze gekleurd zijn. |
Vrijdag 11 Januari 2008 10:41 am |
|
|

|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Vrijdag 21 November 2008 10:25 am
|
|
|
|
|