|
|
|
Laura B
Moderator

Een interessante discussie over pellets vind je hier: http://www.fluffies.org/nl/voe.....vt728.html
Ik zelf voer harrison's, maar ecobird heb ik ook gehad, die was ook goed te noemen en nog redelijk goedkoop. Ook scenic wordt door veel mensen als goed beoordeelt...  |
Vrijdag 11 Januari 2008 3:27 pm |
|
|
Linde
Vlieger
Pff moeilijk hoor om nou echt uit te maken wat de beste is.. ik heb ook wel het idee dat er erg weinig mensen negatief zijn over Harrison. In Scenic moeten ook haast wel kunstmatige kleurstoffen zitten, of niet? Tis wel zo'n beetje 2 keer zo goedkoop als Harrison.. |
Vrijdag 11 Januari 2008 8:09 pm |
|
|
Linde
Vlieger
Heb je misschien enig idee waar ik het vandaan kan halen?
Groetjes |
Vrijdag 11 Januari 2008 8:34 pm |
|
|
|
|
Shi-NaYne
Vlieger
Scenic ? Die kan je bvb. hier : http://www.birdfood.nl/assets/.....rdfood.nl/ bestellen. Harrison's kan je over het algemeen bij de dierenarts halen, en sommige webshops en dierenspeciaalzaken beginnen er ook mee. |
Zaterdag 12 Januari 2008 9:16 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Ohhhh schattig zeg. Wat voor kleur heeft dat bordertje? Hoe heet hij?
Fijn dat Dino ook niet meer om z'n pap roept. Hij had gewoon nog eventjes tijd nodig.
Zou je voor mij eens willen kijken op het etiket van de kaytee? Ik weet dat er in sommige varianten nog ethoxyquin in zit en dat is echt niet goed. Daar bestaat geen twijfel over! Voor mensen mag het namelijk niet meer. Het is kankerverwekkend meen ik. Ook BHA en BHT zijn niet zo goed. Of staat er alleen op: 'conserveringsmiddelen'? (Goedgekeurd?) Merk wel op dat goedgekeurd voor dierenconsumptie een andere standaard is dan goedgekeurd voor mensenconsumptie. ==> Dan mag ethoxyquin weer wel. Getuige veel soorten hondenvoer.  |
Zaterdag 12 Januari 2008 12:43 pm |
|
|
Linde
Vlieger
Mja.. aan wat er op staat qua ingredienten heb je eigenlijk 3xniks.. d'r staat:
granen, plantaardige bijproducten, plantaardige eiwitextracten, ei en eiproducten, olien en vetten, mineralen, suiker, gist. Toevoegingen: Vitamine A 10000 IE, Vitamine D3 1000 IE, vitamine E (aplhatocopherol acetate) 100 mg, koper 17 mg. Concerveringsmiddelen, kleurstoffen en antioxidant (EEG-toevoegingen).
Oftewel... ze willen niet zeggen wat er in zit..
Ik vertrouw t niet echt moet ik zeggen..
Ik denk dat ik toch maar voor Harrison, zal eens gaan vragen of ze dat hier bij de dierenarts kunnen bestellen, zou wel makkelijk zijn.
Bordercollie heet Tommy, en is zwart-wit. Ik zal wel es wat foto's van em erbij zetten in mijn dagboek  |
Zaterdag 12 Januari 2008 3:36 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Hmpf ik denk dat het de antioxidanten zijn.. Maar ik kan je niet met zekerheid zeggen of het die gevaarlijke stoffen zijn.
Het is NIET zo dat ik je persé naar de Harrisons wil hebben hoor. Ook de ecobird gebruikt deze dingen niet naar mijn weten!
Mocht je voor de Harrisons gaan (die trouwens ontzettend goed geaccepteerd wordt!) vraag dan eerst de prijs! Het wil nog wel eens HEEL erg verschillen van dierenarts tot dierenarts!
Leuk! Ik ben erg benieuwd naar Tommy!  |
Zondag 13 Januari 2008 4:03 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vlieger
Antioxidanten zijn niet schadelijk, zijn juist heel belangrijk; meestal zijn het vitaminen dus daar kan je zowiezo moeilijk omheen. Ik denk dat Ethoxyquin een conserveringsmiddel is, misschien ? Want die moet je zowiezo mijden. |
Zondag 13 Januari 2008 6:23 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Is een antioxidant (Om te rotten moet iets toch reageren met zuurstof?) geen conserveringsmiddel? Of heb ik het helemaal verkeerd? Antioxidanten hoeven niet altijd schadelijk te zijn, denk ik! Maar er zijn betere middelen dan deze troep.  |
Zondag 13 Januari 2008 7:22 pm |
|
|
|
|
Shi-NaYne
Vlieger
Ja, is waar ook eerst even denken voor ik iets zeg. |
Zondag 13 Januari 2008 7:25 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Eventjes een toevoeging.. Heb net even gekeken wat wat is.
Antioxidant: chemische toevoeging aan voedingsmiddelen om bederf te voorkomen
Conserveringsmiddel: middel om voedingsstoffen tegen bederf te bewaren
Conserveringsmiddelen zijn dus de 'natuurlijke' stoffen die toegevoegd zijn aan levensmiddelen?? Of de hele groep??
En antioxidant de chemische variant. |
Zondag 13 Januari 2008 7:25 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
quote:
Originally posted by Shi-NaYne
Ja, is waar ook eerst even denken voor ik iets zeg.
Kan gebeuren.. Ik heb het inmiddels even opgezocht want ik begon te twijfelen. Zie berichtje hierboven. Weten we meteen het verschil.  |
Zondag 13 Januari 2008 7:26 pm |
|
|
|
|
Linde
Vlieger
Ik zal eens vragen hoeveel het hier zou kosten om Harrison te bestellen, anders bestel ik zelf wel ecobird, dat lijkt me wel een goeie tweede optie. Als dat niet geaccepteerd wordt, kan ik altijd nog over op Harrison  |
Maandag 14 Januari 2008 9:49 am |
|
|
Linde
Vlieger
Dit vond ik trouwens op de site van ecobird:
Als Ethoxiquine, BHT of BHA aan de grondstoffen is toegevoegd dan hoeft de fabrikant dit niet op de verpakking te vermelden de biologiche bedrijven mogen deze grondstoffen niet gebruiken.....
Ik denk toch maar dat ik voor ecobird ga, ik kan nergens iets ontdekken wat daar mis aan is..? |
Maandag 14 Januari 2008 12:13 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vlieger
Eco is ok, behalve dat het op knaagdierkorrels lijkt en als sh*t smaakt
Zowel de Edel als de Grijze hier hadden altijd welke andere pellet dan ook, behalve Nutribird, boven de Eco verkozen. dat aten ze alleen als ze echt hongerig waren. De ontlasting van de Grijze stonk ook nogal.
+ Zo heel goedkoop komt het ook niet uit, want het verkruimelt heel makkelijk (tenminste de African versie die ik had) en dan gooi je een derde weg. |
Maandag 14 Januari 2008 1:49 pm |
|
|

|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Vrijdag 21 November 2008 10:35 am
|
|
|
|
|