De advertentie van de Huisdiersuper

Vraagje over vleugels laten zien

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemene verzorging van papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Wil
Ervaren vlieger

Vraagje over vleugels laten zien  Reageer met quote  

Hoe oefenen jullie dat? Ik las al dat danny dit elke dag oefent als ik het goed heb? Ik vraag me af hoe jullie dit trainen?
Bericht Vrijdag 8 Juni 2007 2:50 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: Vraagje over vleugels laten zien  Reageer met quote  

Ehmmm ik heb het alleen met Zazu geoefend.
Ik heb telkens zijn vleugeltje met m'n hand (een beetje) omhoog geduwd terwijl ik zei: Vleugeltje omhoog. En dan telkens een stukje hoger. Vervolgens je had 'faden'.. (Ik legde op het laatst mijn hand vlak op de tafel en riep dan 'Vleugeltjes omhoog' waarna de vleugeltjes in de lucht gingen. Eerst één, daarna allebei. Ik ben even de foto kwijt. Embarassed
Bericht Vrijdag 8 Juni 2007 3:50 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Danny
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Tja,het begint natuurlijk met vertrouwen winnen.
je gaai over de vleugels aaien,ze dan eens voorzichtig gaan vastpakken,en zo eigenlijk stapje voor stapje verder.
en ze goed belonen natuurlijk elke keer,voor elke stap.

Hier lukt het heus echt niet bij elke gaai.
Bij Kluk en Pipo gaat het perfect. Coco pak ik zelfs onder zijn buik vast en dan kijk ik zo naar zijn vleugels. Senna ben ik nu mee bezig,maar het is echt een trutje Laughing Tja,en Jip en Sam moeten er echt niet veel van hebben. geregeld mag Lin wel bij Jip kijken,maar sam moet je echt niet aan de vleugels komen.
Bericht Vrijdag 8 Juni 2007 7:58 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Bert en Astrid
Vlieger

quote:
Originally posted by Fluffy Sue
Ehmmm ik heb het alleen met Zazu geoefend.
Ik heb telkens zijn vleugeltje met m'n hand (een beetje) omhoog geduwd terwijl ik zei: Vleugeltje omhoog. En dan telkens een stukje hoger. Vervolgens je had 'faden'.. (Ik legde op het laatst mijn hand vlak op de tafel en riep dan 'Vleugeltjes omhoog' waarna de vleugeltjes in de lucht gingen. Eerst één, daarna allebei. Ik ben even de foto kwijt. Embarassed

Wat schattig Hartje
Jelle begint al te piepen (lees 'schreeuwen') als je maar naar z'n vleugels wijst Confused Onze held Rolling Eyes Maar we laten ons niet kisten en blijven het proberen
Bericht Vrijdag 8 Juni 2007 8:06 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

quote:
Originally posted by Bert en Astrid
Wat schattig Hartje
Jelle begint al te piepen (lees 'schreeuwen') als je maar naar z'n vleugels wijst Confused Onze held Rolling Eyes Maar we laten ons niet kisten en blijven het proberen

Hahaha ja lief he. Als ik hem mee nam naar de mac stond hij nog net niet op één poot (dan zwaait hij) met zijn vleugels omhoog rondjes te draaien.. Rolling Eyes
Probeer het eens in wat kleinere stukjes te knippen: Probeer eerst bij de vleugel in de buurt te komen.. Daarna verder gaan. Wink
Bericht Vrijdag 8 Juni 2007 9:40 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Wil
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Oke thnx voor jullie antwoord dan ben ik toch al verder met Shandor als ik dacht Very Happy ik mag aan zijn vleugels zitten en ook omhoog tillen om eronder te kijken etc alleen het uittrekken van de vleugels vind ie nog minder. Ik mag het wel maar soms pakt hij heel voorzichtig mijn vinger en duwt die dan rustig weg Laughing
Maar ik zou het ook fijner voor hem vinden als hij ze zelf spreid. Oke dan weet ik nu dat ik het juiste oefen om hem dat zelf aan te leren op commando!
Bericht Vrijdag 8 Juni 2007 11:54 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
Python1
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Denk wel dat dit een heel goed kunstje is om te kijken of zijn vleugeltjes nog genoeg gewiekt zijn.
Elke keer al je dan naar buiten moet hoef je maar te zeggen vleugeltjes omhoog en kan je snel een kijkje nemen.
Bericht Zaterdag 9 Juni 2007 12:21 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ja dan ben je inderdaad al een eindje op weg. Very Happy Probeer het uittrekken heeeel langzaam op te bouwen. --> Denk dat het uittrekken vooral handig is bij knippen en het zelf vleugeltjes omhoog doen erg handig is om alles even te checken.

Succes hoor en we zien vanzelf wel kiekjes van Shandor met z'n vleugeltjes omhoog?
Bericht Zaterdag 9 Juni 2007 12:28 pm
Wil
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Natuurlijk krijgen jullie daar dan foto's van te zien, sterker nog, jullie zijn dat de eersten haha Razz
Bericht Zaterdag 9 Juni 2007 2:25 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Hulde! Hulde! Alvast bedankt! Ennuh, ook shakende foto's zijn welkom he! Nanaaa!
Bericht Zaterdag 9 Juni 2007 6:14 pm
Wil
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Laughing Haha ja ik weet het, komt helemaal goed ...ooit!! Wink Laughing
Bericht Zondag 10 Juni 2007 11:15 am

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Vrijdag 21 November 2008 11:40 am
  Berichten van afgelopen: