|
|
|
esjo
Fluffies bewoner
| Verzekering voor je papegaai |
|
|
Een vraagje. Weet iemand of er een dier verzekering is waar je je papegaai kan verzekeren.
Voor kat en hond is het heel normaal maar voor een papegaai ben ik het nog niet tegen gekomen en dat terwijl ook die kosten bij de da erg hoog zijn. |
Zaterdag 1 April 2006 10:39 am |
|
|
Bas Schurink
Vlieger
Volgens mij bestaat dat niet, waarschijnlijk omdat er meer honden en katten zijn in NL dan papegaaien. Dus is dat minder aantrekkelijk om te laten verzekeren voor een verzekeringsmaatschappij. |
Zaterdag 1 April 2006 10:42 am |
|
|
esjo
Fluffies bewoner
Hé jammer.
Zou het misschien een idee zijn om collectief (ook met andere vogelfora) een verzekering te benaderen?
 |
Zaterdag 1 April 2006 10:49 am |
|
|
|
|
Tommy
Moderator

Nou, volgens mij bestaat dat wel hoor. Ik heb t eens ergens gelezen, maar heb geen idee waar Bij diefstal enzo zitten ze bij de inboedel heb ik trouwens gehoord  |
Zaterdag 1 April 2006 2:16 pm |
|
|
Bimar
Beginnende vlieger
Ik zal je vertellen ik ben daar ook al een paar weken mee bezig, idd voor de operatie kosten etc etc.
Dus we gaan goed opzoek met zijn allen en dan zullen we hier de resultaten neerzetten?????? |
Zondag 2 April 2006 11:08 am |
|
|
esjo
Fluffies bewoner
IK ben al wel verzekering tegen gekomen voor konijnen en paarden.
En ik heb bij een aantal maatschappijen een vraag gemaild of je ook je papegaai kan verzekeren. Afwachten dus maar.
Maar ik zou het wel graag willen.
Alles wordt duurder en het zou wel heel erg zijn als je paegaai dood zou gaan omdat je geen geld hebt voor de da. En nu is dat voor mij nog niet aan de orde maar over tien jaar? Wie weet hoe het er financieel dan voor staat.  |
Zondag 2 April 2006 11:14 am |
|
|
|
|
esjo
Fluffies bewoner
Ik heb de vraag gesteld via de web-site van Hooimeijer. Als er zoiets bestaat zal hij het toch moeten weten.
Misschien is het een idee voor hem om zoiets te starten.  |
Zondag 2 April 2006 11:20 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Volgens mij zitten papegaaien niet bij je inboedel? Ik had eerst wel een nr van een vogelverzekering.
Die verzekering was voor ontploffing en meer van dit soort rare dingen..  |
Zondag 2 April 2006 11:35 am |
|
|
Antonia
Ervaren vlieger
Volgens mij kan je een vogel wel laten verzekeren als in boedel ofzo,maar niet tegen ziektekosten  |
Zondag 2 April 2006 8:19 pm |
|
|
|
|
esjo
Fluffies bewoner
|
|
|
Ik had dus via de web-site van Hooimeijer gevraagd of er ook een verzekering bestaat voor vogels.
Het antwoord bevestigd weer wat ik van hem vind, voordat ik al mijn gegevens ingevuld heb en die van de vogel krijg ik geen antwoord. Schiet mij maar lek. ..ik vraag alleen of er een verzekering bestaat voor vogels
Hieronder het antwoord wat ik terug kreeg:
Kliniek voor Vogels
Drs. Jan Hooimeijer, Vogeldierenarts, Papegaaiengedragstherapeut.
Galgenkampsweg 4 7942 HD Meppel
Tel; 0522-259455 Fax: 0522-263447 E-mail; info@kliniekvoorvogels.nl
Geachte Mevrouw/Heer
U zult begrijpen dat wij dagelijks talloze vragen krijgen op het terrein van de vogelgeneeskunde en dat is heel vanzelfsprekend omdat de Kliniek voor Vogels zich al vele jaren uitsluitend heeft toegelegd op het onderzoeken en behandelen van vogels en het geven van adviezen /voorlichting.
Als dierenartspraktijk wordt er zodanig gewerkt dat wij, voordat wij vragen beantwoorden of adviezen geven, altijd eerst de gegevens van de eigenaar/vragensteller incl. de gegevens van de vogel(s) vastleggen. Daarnaast is het van belang om relevante gegevens te vermelden waarbij behalve de klachten ook de naam van de (vogel)dierenarts die de vogel heeft onderzocht inclusief de bevindingen en de eventuele behandelingen/medicijnen die zijn/worden gebruikt.
De gegevens worden in een bestand opgeslagen zodat er bij eventuele vervolgvragen of kontakten door ondergetekende en door de medewerkers binnen de Kliniek voor Vogels kan worden gezien wat er heeft gespeeld om allerlei misverstanden te voorkomen.
Het verzoek is dan ook om uw persoonlijke gegevens aan ons te retourneren:
Naam
Adres
Postcode/plaats
Telefoonnummer
Vogel-soort
Vriendelijke groet
Jan Hooimeijer DVM, CPBC ,
Vogeldierenarts/Avian Veterinarian
Erkend Papegaaien Gedragstherapeut/Certified Parrot Behavioral Consultant
Medeoprichter, voorzitter Stichting Papegaaien en Parkieten Welzijn (SPPW) / Founder, Chairman Society for Parrot and Parakeet Welfare (SPPW)
Adviseur Stichting De Moderne Papegaai
Adviseur Poicephalus Stamboek Nederland (PSN)
Kliniek voor Vogels/Clinic for Birds
Galgenkampsweg 4 7942 HD Meppel
Tel: 0522-259455 Fax: 0522-263447
Member: Association of Avian Veterinarians
Member: International Association of Animal Behavioral Consultants ( IAAC) |
Dinsdag 4 April 2006 6:28 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Esjo, als je mij je mail stuurt, zal ik hem wel naar Hooi sturen, goed?
Hij stuurt dit soort mails altijd terug als je niet bekend bent bij de kliniek. |
Dinsdag 4 April 2006 10:03 pm |
|
|
esjo
Fluffies bewoner
Oh, super, wil je dat doen? Dank je wel!
Ik stuur hem zo naar je toe.  |
Woensdag 5 April 2006 9:52 am |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Ja hoor, wil dat best wel doen.. Heb 'm nog niet ontvangen? Stuur hem maar naar ownwebsite@fluffies.org |
Woensdag 5 April 2006 9:08 pm |
|
|
Bimar
Beginnende vlieger
Ik heb wel een verzekerings kantoor gevonden voor voiliere vogels alleen geloof ik.
Dit is de website: http://www.grootassurantien.nl
Mischien heb je hier iets aan. |
Woensdag 3 Mei 2006 7:44 am |
|
|
esjo
Fluffies bewoner
Dank je wel voor de link. Helaas is dit enkel een verzekering bij diefstal en brand e.d. Niet voor dierenarts kosten. Helaas, maar wel bedankt voor de moeite
Fluffie had jij al antwoord gehad van Hooimeijer?
En anders maak ik wel zelf een spaarpotje waar ik elke maand een bedrag in doe. Dan komt het ook wel goed.  |
Donderdag 4 Mei 2006 8:20 pm |
|
|

|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Vrijdag 21 November 2008 11:37 am
|
|
|
|
|