|
|
|
floranne
Eitje
| vakantie |
|
|
We gaan met Picou naar de Franse Alpen.We hadden wel de info gelezen dat we een gezondheidsverklaring moesten hebben , maar we dachten dat het enkel bij een vogeldierenarts moest gehaald worden.En dat is nu NIET meer zo in België!Vandaar dat ik even jullie wil laten weten dat enkel de dierenarts via het voedselagentschap (tel.03/2022711//011/263984) die bevoegdheid heeft en dat de douane de papegaai zonder het ECHTE attest blijkbaar het land niet binnen mogen laten...
We hebben nu een afspraak gekregen met hun dierenarts , die hier thuis moet komen(de dag dat we vertrekken) en we mogen géén minuut langer op weg zijn dan "voorzien"!!(En nu maar hopen dat we de weg vinden zonder 'files'! ) |
Vrijdag 18 Juli 2008 10:02 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Dat is ook niet min Ze worden ook strenger en strenger precies.  |
Vrijdag 18 Juli 2008 12:54 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Re: vakantie |
|
|
Jeetje wat raar zeg! Is dat alleen zo in België of ook in andere landen dat je weet? Het lijkt mij dat de reisduur ook van toepassing moet zijn als je vanuit andere landen reist??
Hopelijk hebben jullie ondanks dit gedoe een fijne vakantie.  |
Zaterdag 19 Juli 2008 9:48 am |
|
|
|
|
vlindertje
Vlieger
Tijdens de vogelgriep zijn de wetten enorm verscherpt en sindsdien is er niets teruggedraaid, zodat nou, in een tijd zonder problemen, alles veel te streng is op papier.
Het lijkt mij echter sterk dat ze bij de grens gaan controleren of je stipt op de juiste tijd in België terugbent. Tenzij er iets met vogels is staat de controle meestal aan de Franse kant voor inkomend verkeer, en zijn ze naar hele andere dingen op zoek.
Maak je er maar niet te druk om en geniet van je vakantie! |
Zaterdag 19 Juli 2008 1:37 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Jeetje zeg! Gewoon dus regelgeving die op dit moment z'n doel voorbij schiet. Is dit alleen voor Frankrijk en België het geval? |
Zondag 20 Juli 2008 10:08 am |
|
|
floranne
Eitje
| vakantie |
|
|
We zijn juist terug van onze vakantie met Picou!
De dag voor we vertrokken hebben we een veearts hier op bezoek gehad aangesteld door het voedselagentschap.
We kregen een attest van 'goede gezondheid'.
Nergens zijn we gecontroleerd geweest.
In het vakantiedorpje vielen we wel héél erg op met onze Picou!!!Kinderen kwamen van ver naar ons toe om met hem te spelen.En Picou genoot er met volle teugen van .
MAAR...het bleek wel dat we daar met bv. een hond in het parc national de la Vanoise niet mochten wandelen (zelfs niet aan de leiband) .Want het zou daar een natuurgebied zijn , waar fauna en flora heel erg diende gerespecteerd te worden ; geen honden ,lawaai, vervoer, geen bloemen afplukken...
Eén dame vond dat een papegaai dan ook niet kon, want hij zou ziektes kunnen overbrengen!We zouden wel eens een groot proces kunnen oplopen , beweergde ze .
Gelukkig is dat niet gebeurd, al hadden we sindsdien elke wandeling angst! |
Zondag 10 Augustus 2008 1:03 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Oei, dan ben je met alles in orde en jagen ze je nog angst aan. Maar gelukkig is de vakantie goed verlopen en hebben jullie toch kunnen genieten. Picou heeft het blijkbaar ook heel erg goed gehad.
Heb de foto's ook gezien, prachtige foto's, echt leuk.
Mag ik even vragen wie jullie hebben als veearts?
Vele groetjes
Sarah |
Zondag 10 Augustus 2008 1:19 pm |
|
|
floranne
Eitje
| vakantie en dierenarts |
|
|
Onze dierenarts zal ofwel Dr.L.Van den Wouwer zijn ( Heuvelstraat 18 Nijlen , Picou is daar onderzocht geweest via Kea.Hij zou zeer bekwaam zijn volgens verschillende bronnen.)
ofwel Drs. Hedwig van der Horst ( ook zij heeft een zeer goede reputatie en is vrij dicht bij ons nl. langs de NOP Wintelresedijk 51 in Oerle/Veldhoven),als lid van de NOP ken ik deze weg uit mijn hoofd, en is de kans groot dat ik daar naar toe zal gaan...
Maar de dierenarts Vermeulen, die hier geweest is via het voedselagentschap komt uit Ophoven en leek ook een vriendelijke en goede! (alleen denk ik dat papegaaien NOG niet zijn specialiteit is , al heeft hij er al verschillende onderzocht gehad, hij zorgt ook voor katten en honden).
Je hebt toch geen probleem met Joske hoop ik?Want Kea is de meest aangewezen persoon om raad te geven!Wij bellen hem altijd eerst... |
Zondag 10 Augustus 2008 1:53 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Neenee, wees gerust. Met Joske geen problemen hoor. Ook wij bellen Kea altijd eerst als we twijfelen over iets. Jos is vooral in zijn dans en shake-fase.
Maar ik had ook al eens over een vaste VA gedacht en inderdaad Ludwig maar als ik dan eens Hedwig erbij nam dan zat Hedwig volgens de TomTom eigenlijk sneller bij als Ludwig. Beide zijn hele goede opties natuurlijk. Al heb ik wel al eens voor enkele dingen ook naar Luc Wellens in Leopoldsburg gebeld. Ook zeer vriendelijke en behulpzaam en zeker niet te gek in zijn prijzen en volgens mij weet hij ook waarover hij het heeft. Kwestie van iemand heel dichtbij ook te hebben voor de echte, eventuele, spoedgevallen want als het echt heel erg dringend is wil ik er toch heel snel zijn. Daarom eigenlijk mijn vraag. Verder alles in orde met onze gekke grijze.  |
Zondag 10 Augustus 2008 2:30 pm |
|
|

|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Donderdag 21 Augustus 2008 9:51 pm
|
|
|
|
|
|