|
|
|
ilse
Net uit het ei
ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn valkparkiet
afknippen helpt niet want dan groeien ze nooit ... er komt namelijk toch wel weer 1 die langer word en dan moet je die ook weer afknippen ...
je moet elke dag 1 of 2 staartveren er uit trekken .
heel snel ... mijn vogels is 1 die waar je naar wijst al pijn heeft ( bij wijze van spreken dan ) dus ik dacht dit word feest .
ik pakte hem rustig beet pakte zijn pen beet en dan heel snel er uit trekken , hij gaf geen kick !
zoalg jij het niet te langzaam doet doet het volgens de vogelarts niet pijn
naar 3 weken was zijn staart weer mooi lang
owjaa nog een tip heeft je vogel gebroken pennen , wacht dan niet tot ze er af liggen of trek ze er niet af .
maar houd je vogel boven het stoom dat van gekookt water af komt ( alleen die veren dan he ) dan trekt die veer weer recht , en hoef je hem er niet af te knippen !
scheelt een hoop stress  |
Zaterdag 12 Juli 2008 8:44 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Ja, dat is de naam die ik wel eens voorbij heb horen schieten, Rocco. Ook het verhaal komt me bekend voor.
Ilse: Die laatste tip.. Wat bedoel je daar preies mee? Gebroken? In de zin dat ze nog niet echt door zijn? |
Maandag 14 Juli 2008 10:14 am |
|
|
ilse
Net uit het ei
quote:
Originally posted by Fluffy Sue
Ja, dat is de naam die ik wel eens voorbij heb horen schieten, Rocco. Ook het verhaal komt me bekend voor.
Ilse: Die laatste tip.. Wat bedoel je daar preies mee? Gebroken? In de zin dat ze nog niet echt door zijn?
ja idd , als ze nog niet echt door zijn moet je die veer boven gekookt water houden , dan trekt hij weer recht .
wij hebben dat op het vogelasiel ook wel eens , komen er roofvogels binenn met geknapte veren aan hun vleugels ( omdat ze bijvoorbeeld een ongeluk hebben gehad , of in het prikkeldraad hebben gehangen )
als je dat zo laat breken ze af , en dan is in pricippe de vogel gekorwiekt , en duurd het erg lang voordat hij weer de natuur in kan omdat hij niet kan vliegen terwijl de meesten dan nog wel gezond zijn .
als je die veren dan boven de stoom doet van gekookt water dan trekken ze weer recht , en kan zo zo dier weer binnen een half uurtje ( als hij gezond is verder ) de vrije natuur weer in  |
Maandag 14 Juli 2008 11:02 am |
|
|
|
|
sissy
Net uit het ei
Ik heb de staart, van mijn grijsje ook afgeknipt, niet helemaal hoor, bij haar was het door het fladderen in de kooi, een beetje kapot gegaan, en toen heb ik de puntjes er af geknip. het is bu weer helemaal mooi aan gegroeit. |
Dinsdag 12 Augustus 2008 12:42 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Sissy, hoe ver heb je het afgeknipt? En ook met hetzelfde in je achterhoofd?
Ilse: Ik heb het geprobeerd maar ik denk dat de veer te ver geknakt was..  |
Donderdag 14 Augustus 2008 10:43 am |
|
|
|
|
swanny
Beginnende vlieger
Sissy, je vogel speelt wild en daardoor was de staart (afgebroken, versleten?). Je hebt hem afgeknipt en nu is hij weer mooi. Het is mij niet helemaal duidelijk wat je bedoelt, zou je dat verder toe willen lichten.
ik bedoel, als hij wordt afgeknipt groeit hij niet aan, alleen als hij in de rui heeft gezeten. Als je veren trekt groeien ze ook aan.
als hij is aangegroeid hoe lang blijft hij dan weer mooi? heeft je vogel het drukke gedrag afgeleerd? of is het door tijdelijke omstandigheden destijds gebeurt? |
Vrijdag 15 Augustus 2008 7:30 am |
|
|

|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 6 Oktober 2008 2:08 pm
|
|
|
|
|