De advertentie van de Huisdiersuper

Slakken, schadelijk?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemene verzorging van papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Slakken, schadelijk?  Reageer met quote  

Weet iemand of slakken, en dan vooral naaktslakken, kwaad kunnen voor gaaien? Ik zag gisteren nl een naaktslak het voerbakje ingaan. Shocked
Bericht Maandag 28 Mei 2007 10:43 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Danny
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dat weet ik echt niet.
Rolling Eyes Rolling Eyes Confused
Bericht Maandag 28 Mei 2007 10:44 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
esjo
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ik heb geen idee. Ik vind het wel vieze dingen.
Maar een naaktslak het voerbakje in. Bah. Buiten?
Bericht Maandag 28 Mei 2007 10:48 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
lindavg
Kuikentje

Reageer met quote  

Aantal weken geleden had caico er eentje te pakken.
Hij liep om me heen in de tuin en had een slakkehuis te pakken maar daar zat wel een slak in.
Heb hem gelijk afgepakt maar denk dat ie toch wel iets binnen heeft gehad ervan, want als ze iets willen zijn ze razendsnel.

Zover ik weet heeft ie er niks aan over gehouden.
Mijn ontdekkingsvogeltje haha.
Bericht Maandag 28 Mei 2007 12:35 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Python1
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Denk eerlijk gezegt dat het niet echt schadelijk is hoor.

Zijn toch genoeg vogels in het wilt die dat slakken en insekten enzo eten.
Zie hier regelmatig merels in de tuin mee slakkenhuisjes vechten hoor Laughing
Bericht Maandag 28 Mei 2007 12:47 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Ziya
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Daar heb je gelijk in, maar toch zijn vies! Shocked Confused
Bericht Maandag 28 Mei 2007 1:03 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
vlindertje
Vlieger

Reageer met quote  

Vanwege de kleur van de naaktslak denk ik dat'ie wat giftiger is als een gewone slak, want rood betekent meestal gevaar, maar een beetje slijm in het voerbakje lijkt me niet echt gevaarlijk hoor. Wel vies....maar smaken verschillen, en als ze eens een gewone slak meenemen lijkt me dat niet zo erg, ik ken eigelijk geen vogels die dat af en toe niet doen.
Bericht Maandag 28 Mei 2007 2:13 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

er zijn zat vogels die slakken eten...ik zou me eerder zorgen maken over eventueel slakken gif dat vogels via slakken binnen kunnen krijgen...ik vind het verder vooral een vies idee Laughing Laughing echt kwaad kan het vast niet??
Bericht Maandag 28 Mei 2007 6:30 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by esjo
Ik heb geen idee. Ik vind het wel vieze dingen.
Maar een naaktslak het voerbakje in. Bah. Buiten?

Tja ik vroeg het me af.. Er zat inderdaad buiten een naaktslak in het voerbakje. Ik had het voerbakje diezelfde dag buiten gehangen.. Rolling Eyes
Bericht Maandag 28 Mei 2007 8:35 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by lindavg
Aantal weken geleden had caico er eentje te pakken.
Hij liep om me heen in de tuin en had een slakkehuis te pakken maar daar zat wel een slak in.
Heb hem gelijk afgepakt maar denk dat ie toch wel iets binnen heeft gehad ervan, want als ze iets willen zijn ze razendsnel.

Zover ik weet heeft ie er niks aan over gehouden.
Mijn ontdekkingsvogeltje haha.

He gatver, had hij wat gegeten? Shocked Huuuuh! Iago had ook een keer zo'n slakkenhuisje gevonden op de boom. Hij pakte 'm vast, hield z'n koppie schuin en keek zó het huisje in, alsof hij wilde zeggen 'Iemand thuis?' Laughing
Bericht Maandag 28 Mei 2007 8:37 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Python1
Denk eerlijk gezegt dat het niet echt schadelijk is hoor.

Zijn toch genoeg vogels in het wilt die dat slakken en insekten enzo eten.
Zie hier regelmatig merels in de tuin mee slakkenhuisjes vechten hoor Laughing

Ja dat is waar.. Smile Maar ik meende me iets vaags te herinneren dat slakken het tussenstation waren van een bepaalde ziekte. Maar het kan misschien ook een ander dier zijn geweest..
Bericht Maandag 28 Mei 2007 8:38 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Laura B
er zijn zat vogels die slakken eten...ik zou me eerder zorgen maken over eventueel slakken gif dat vogels via slakken binnen kunnen krijgen...ik vind het verder vooral een vies idee Laughing Laughing echt kwaad kan het vast niet??

Nou gelukkig strooi ik zelf geen gif, dus ik hoop dat ze geen gif hebben gegeten. (Zal toch wel niet?Smile)
Bericht Maandag 28 Mei 2007 8:39 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by vlindertje
Vanwege de kleur van de naaktslak denk ik dat'ie wat giftiger is als een gewone slak, want rood betekent meestal gevaar, maar een beetje slijm in het voerbakje lijkt me niet echt gevaarlijk hoor. Wel vies....maar smaken verschillen, en als ze eens een gewone slak meenemen lijkt me dat niet zo erg, ik ken eigelijk geen vogels die dat af en toe niet doen.

Ohhh als het aan de kleur ligt dan zal het met deze wel meevallen. Hij was zowat zwart. Shocked
Bericht Maandag 28 Mei 2007 8:40 pm
esjo
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Fluffy Sue
Iago had ook een keer zo'n slakkenhuisje gevonden op de boom. Hij pakte 'm vast, hield z'n koppie schuin en keek zó het huisje in, alsof hij wilde zeggen 'Iemand thuis?' Laughing

Laughing Laughing Laughing
Bericht Maandag 28 Mei 2007 8:49 pm
lindavg
Kuikentje

Reageer met quote  

@ Fluffy Sue
Ja vermoed van wel dat ie er wat van had ,want dat tongetje ging nog eens extra over de snavel heen.
Vond het idd ook een erg vies gezicht en heb zijn bekkie gelijk afgedaan.
Bericht Maandag 28 Mei 2007 8:52 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Vrijdag 21 November 2008 11:28 am
  Berichten van afgelopen: