De advertentie van de Huisdiersuper

Roken

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemene verzorging van papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Roken  Reageer met quote  

Dit las ik elders:

Roken is zo slecht omdat vogels luchtzakken hebben door hun hele lichaam. in die zakken (zelfs in hun hoofd) blijft de lucht veel langer zitten als bij ons in de longen, zij hebben een zeer efficiënte zuurstofopname hierdoor. Dat houd natuurlijk ook in , dat wanneer er met rook vermengde lucht in z`n lijf komt dit ook veel meer wordt opgenomen door z`n lichaam, en dan niet alleen in de longen zoals bij ons maar door het hele lichaam, de longen de ronp de kop en zelfs de vleugels! Daarom is rook zo slecht

Weet iemand of dit waar is? Ik bedoel, dat de luchtzakken door hun hele lichaam zitten?
Bericht Vrijdag 17 Februari 2006 5:25 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Mees
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Hm, eerlijk gezegd klinkt het me als behoorlijke onzin in de oren.... broodje aap? klok/klepel?
(sorry, maar iemand die 'als' en 'dan' niet uit elkaar kan houden is in ieder geval niet belangrijk/wetenschappelijk zwaargewicht genoeg voor een secretaresse Wink )
Bericht Vrijdag 17 Februari 2006 5:53 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik weet wel dan roken voor vogels heel slecht is gaan ze eerder dood van is slecht voor hun lucht wegen maar ja dat is het voor ons ook natuurlijk maar die luchtzakjes nooit van gehoord maar roken is echt slecht voor een vogel( ieder dier zelfs)
Bericht Vrijdag 17 Februari 2006 6:10 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Volgens mij hebben vogels geen luchtzakken, maar luchtholtes... Mensen hebben dit ook in hun schedel, maar vogels hebben deze holtes ook in andere botten van het skelet. Die holtes hebben vooral het nut dat ze het skelet heel licht maken (logisch, voor vliegende dieren). Of deze holtes op de een of andere manier in verbinding staan met de longen??? Het lijkt mij onwaarschijnlijk, maar wie weet....Misschien een vraag voor een vogelarts
Bericht Vrijdag 17 Februari 2006 7:41 pm
Mees
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ik ga er maar gewoon van uit dat het kleine smurfies (btw: hoe is het trouwens met Smurfie en haar kleintje?) zijn met heel gevoelige luchtwegen en dus wordt er niet gerookt bij mijn vogies, PUNT. En waarom dan precies doet er niet zoveel toe.
Bericht Vrijdag 17 Februari 2006 11:06 pm
joke
Vlieger

Reageer met quote  

ik heb dat ook gelezen, en las van de week ook van een te koop staande gaai die een opgezete luchtzak zou hebben, dus wie weet is er wel iets van waar.

Nu misschoien iets stoms maar heb onlangs een docu gezien en dat ging over draken, en daar hadden ze een skelet of meer een gemummificeerde van gevonden, en ging daarover het eventuele vliegen van die beesten, en daar bij die mummie vonden ze met een sectie ook luchtzakken, die door warmte werden gevuld, en ze zo in de lucht konden blijven, dus wie weet hoe het met vogels zit!!! Wink
Bericht Vrijdag 17 Februari 2006 11:54 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
marleen
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ik weet wel dat roken slecht is voor de gaaitjes.
Bij mij mag er bij de gaaitjes ook niet gerookt worden.
Zelf rook ik ook, maar nooit bij hun.
Bericht Zaterdag 18 Februari 2006 1:49 am
 Gebruikers profiel bekijken  
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hahahaha...Joke, draken??? Very Happy Very Happy
Bericht Zaterdag 18 Februari 2006 4:06 pm
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

indd mij vader gaat maar mooi in de garage zitte Twisted Evil Laughing
Bericht Zaterdag 18 Februari 2006 5:24 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Laura B
Volgens mij hebben vogels geen luchtzakken, maar luchtholtes... Mensen hebben dit ook in hun schedel, maar vogels hebben deze holtes ook in andere botten van het skelet. Die holtes hebben vooral het nut dat ze het skelet heel licht maken (logisch, voor vliegende dieren). Of deze holtes op de een of andere manier in verbinding staan met de longen??? Het lijkt mij onwaarschijnlijk, maar wie weet....Misschien een vraag voor een vogelarts

Hmmm, ik ga eventjes kijken op het internet of er iets te vinden is wat één van de theoriën (gedeeltelijk) steunt. Smile
Bericht Zaterdag 18 Februari 2006 8:00 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Nou Sue, als je erachter komt, laat je het ons dan weten?? Ik ben ook wel nieuwsgierig naar het antwoord.... Very Happy Very Happy
Dat veel vogelsoorten holle botten heb ik ook geloof ooit in mn biologieboek gelezen, maar die kennis is net zoals mn kennis van het latijn en grieks nogal roestig Embarassed Embarassed
Bericht Zaterdag 18 Februari 2006 11:23 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Laura B
Nou Sue, als je erachter komt, laat je het ons dan weten?? Ik ben ook wel nieuwsgierig naar het antwoord.... Very Happy Very Happy
Dat veel vogelsoorten holle botten heb ik ook geloof ooit in mn biologieboek gelezen, maar die kennis is net zoals mn kennis van het latijn en grieks nogal roestig Embarassed Embarassed

Zal ik doen. Ik heb trouwens nog niets gevonden. Ik ben ook niet echt druk bezig geweest ofzo ha ha!
Bericht Maandag 20 Februari 2006 6:47 pm
Liz
Vlieger

Reageer met quote  

Hey, een beetje late reactie gezien dat dit topic al lang geleden is gemaakt, maar nu heeft mijn studie eindelijk eens nut =P Ik heb al een aantal vogels (helaas) open moeten snijden voor mijn studie...dat hoort er nu eenmaal bij, maar ik kan jullie dus wel vertellen hoe ze van binnen uit zien. Vogel hebben inderdaad luchtzakken als long, dit zijn allemaal kleine zakjes die sterk uit kunnen zetten, hierdoor kunnen ze beter vliegen en zweven. De longen zijn in verhouding groter dan bij de mens, maar ze zitten niet in hun hoofd of meer van die onzin. Ze zitten gewoon op de plaats waar ze bij mensen ook zitten.
Roken is inderdaad erg slecht voor vogels, dus gebeurt dat niet in de buurt van mijn agaatjes.
Hopelijk hebben jullie hier wat aan.
Bericht Zaterdag 25 Maart 2006 8:40 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Mees
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Juist!
En dat klinkt nu weer wel alleszins aannemelijk. Toch een kwestie van klok en klepel dus, bedankt Liz Very Happy
Bericht Zaterdag 25 Maart 2006 8:51 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Vrijdag 21 November 2008 10:30 am
  Berichten van afgelopen: