hallo,
ik lees hier en op site wel eens dat papegaaie en valkparkieten en zo ..
dat ze om 9 uur savonds al in het donker worden gezet en sochtens dan al weer vroeg op is dit echt van belang??
want de vogels van mij gaan slapen wanneer ik ook naar bed ga of als het daar uit is maar dat is ie niet vaak,
en die worden wakker of als ik wakker ben in het weekend en door de weeks als me schoon ouders wakker zijn
soms wel eeder
kan dit problemen geven doe het bij 2 valkparkieten al 1 jaar
moet er wel by zeggen bij de valkparkieten zit een doek over de kooi omdat zij als ze licht zien meteen beginen met fluiten en alles
en weet niet hoe ik dit anders moet oplossen dat ze stil zijn tot ik of iemand wakker is
voor mij maakt het niet uit maar me schoonouders wel dat ze stil zyn tot ze wakker zijn
Woensdag 5 Maart 2008 9:21 pm
Fluffy Sue Site Admin
Re: over slapen
Hoi Mimi, merk je iets aan je valkjes? Zijn ze humeurig? Of zijn ze verder gewoon vrolijk?
Sommige vogels komen in de broedstemming door de dagen te verlengen. Sommige kwekers presteren het zelfs om hun vogels de hele dag in daglicht te zetten.
Mocht je problemen krijgen met het leggen van eitjes (excessief veel eitjes leggen bijvoorbeeld) dan zou ik er voor kiezen om een vast aantal uren te kiezen als 'slaaptijd'
neej ze ze gewoon heel vrolijk heb er geen problemen mee met humeurig zyn ofzo
ja soms maar ze zyn ook in de rui..
en met eitjes legge heb ik geen problemen heb er geen broedhok in ofzo en ze legge ze ook niet op de boden ze paren wel somige maar nog geen eitje gehad ..
dat was gewoon mijn vraag of het kwaad kon
omdat je dat wel eens leest
is er ook een manier om er voor tezorge dat je ze leer stil tezyn als het licht begint teworden zo dat ik er geen doek meer over heen hoe of niet?
Donderdag 6 Maart 2008 2:10 pm
geenflauwidee Fladderaar
voorheen met mijn valkparkieten die hielden zich ook niet aan 9 uur ...
savonds met of zonder doek ze kwetterde gezellig door ...en hadden er ook geen last van ...daarin tegen mijn agas worden echt knorrig met te weinig slaap en die gaan netjes om 9 uur slapen , gompy onze grijze roodstaart gaat om 20:30 in zijn kooi dan gaat zijn doek alvast over de kooi behalve bij de deur en om 9 uur slaapt hij ...als we iets later zijn met hem in zijn kooi zetten zit hij al op zijn stok of speeltouw te slapen...
als je valkjes er zelf geen last van ondervinden zou ik er niet zón probleem van maken , anders misschien in een apparte kamer zetten dat ze niemand kunnen horen...en volgens mij is het erg moeilijk om een vogel te leren stil te zijn als het licht word ...in de natuur beginnen de vogels ook te kwetteren met daglicht..
Donderdag 6 Maart 2008 3:24 pm
Fluffy Sue Site Admin
Ik ken geen manier die valkjes 's ochtends leert om stil te zijn. Ik denk dat dat het wezen van vogeltjes is: Dat ze 's ochtends beginnen met fluiten etc.
Zondag 9 Maart 2008 2:00 pm
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Vrijdag 21 November 2008 12:28 pm