op vakantie!!!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemene verzorging van papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
jose0069
Kuikentje

Reageer met quote  

Ik kon de papegaai meenemen voor € 5,50 per dag, nou daar moest ik wel even van slikken hoor!!
ik dacht echt van zijn die nou helemaal nu van de ...... gerukt!!!
Ik ga 2 weken, en dat telt dan lekker aan plus de gezondheidsverklaring erbij.....€20,95
ja, je moet er wat voor overhebben he, maar ik neem haar heel graag mee.
Ik zalook morgen vragen aan Hedwig of ze een chip nodig heeft, want Layla heeft ook geen ring aan haar poot en ik zal zeker heeeel veel foto's maken en online zetten.
maar als ze gechipt moet worden moet dat toch heeeel even wachten, hierop heb ik eigenlijk allemaal niet geteld, ik wist niet dat er zoveel bij kwam kijken om je papegaai mee te nemen. Shocked
Jullie horen van mij wel morgen, zeker een kladblok meenemen om alles te noteren en goed neer te zetten hier Very Happy
Bericht Dinsdag 19 Juli 2005 4:41 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
jose0069
Kuikentje

Reageer met quote  

Ik ben vandaag met Layla naar Hedwig van der Horst geweest en ze volledig goedgekeurt Cool
Ik heb het ook nagevraagd van het chippen en ringen als een papegaai niet geringd is en dit is wat ze me zij,

Chippen of ringen later is geen wettelijk bewijs dat de papegaai dan ook van jou is (je eigendom), ieder kan een vogel ergens weghalen, ringen en chippen en zeggen dat ie van jou is.
Je moet dit dan overleggen kunnen met degene waar dat je hem gekocht hebt, (verkoper, handelaar) met een aankoopbewijs en verklaring.
Aangezien ik Layla van mijn ome heb en hij heeft haar weer van iemand anders en die heeft haar ook van iemand anders, kan ik al niet overleggen met de verkoper, cq handelaar.
De wetten voor chippen en ringen voor deze soort vogels zijn niet duidelijk en tegenstrijdig.

Nou het klinkt bijna alsof ik ervoor geleerd heb Very Happy
Ik hoop dat jullie er een beetje uitkomen en dat ik genoeg info heb gegeven van wat ze mij verteld hebben.

Er zijn drie lagen in de wet, de nationale wetten (Nederland), Europese wetten, en wetten van de Cites of Cittes, ik weet niet of dit met een of twee t's wordt geschreven.
Bij de Cites zijn er zo'n 200 landen aangesloten die beslissen het hoe wat en waar.
In sommige gevallen stijgt de nationale wet boven de cites wet, m.a.w. het is een zooitje en de een ten opzichte van de andere weet niet het hoe en het wat, zelfs Hedwig wist niet precies hoe het in elkaar zat omdat de wet telkens verandert.
Wil je b.v. naar Tjechië, dan heb je een gezondheidsverklaring nodig van het R.V.V. Autoriteit/Rijksdienst voor de keuring van Vee en Vlees
Meestal wordt dit geweigert door hun omdat het heel tijdrovend is en het is vrij prijzig €150,-
Ook als je meer als 5 papegaaien mee wilt nemen naar het buitenland, heb je deze nodig.
Voor Layla is een gezondheidsverklaring meer als genoeg.

het klinkt bijna alsof ik ervoor geleerd heb, ik hoop dat jullie er een beetje uitkomen wat ze mij verteld hebben.

Groetjes Jose
Bericht Woensdag 20 Juli 2005 6:53 pm
jose0069
Kuikentje

Reageer met quote  

Ik ben vandaag met Layla naar Hedwig van der Horst geweest en ze volledig goedgekeurt Cool
Ik heb het ook nagevraagd van het chippen en ringen als een papegaai niet geringd is en dit is wat ze me zij,

Chippen of ringen later is geen wettelijk bewijs dat de papegaai dan ook van jou is (je eigendom), ieder kan een vogel ergens weghalen, ringen en chippen en zeggen dat ie van jou is.
Je moet dit dan overleggen kunnen met degene waar dat je hem gekocht hebt, (verkoper, handelaar) met een aankoopbewijs en verklaring.
Aangezien ik Layla van mijn ome heb en hij heeft haar weer van iemand anders en die heeft haar ook van iemand anders, kan ik al niet overleggen met de verkoper, cq handelaar.
De wetten voor chippen en ringen voor deze soort vogels zijn niet duidelijk en tegenstrijdig.

quote:
Originally posted by jose0069
Nou het klinkt bijna alsof ik ervoor geleerd heb Very Happy
Ik hoop dat jullie er een beetje uitkomen en dat ik genoeg info heb gegeven van wat ze mij verteld hebben.

Er zijn drie lagen in de wet, de nationale wetten (Nederland), Europese wetten, en wetten van de Cites of Cittes, ik weet niet of dit met een of twee t's wordt geschreven.
Bij de Cites zijn er zo'n 200 landen aangesloten die beslissen het hoe wat en waar.
In sommige gevallen stijgt de nationale wet boven de cites wet, m.a.w. het is een zooitje en de een ten opzichte van de andere weet niet het hoe en het wat, zelfs Hedwig wist niet precies hoe het in elkaar zat omdat de wet telkens verandert.
Wil je b.v. naar Tjechië, dan heb je een gezondheidsverklaring nodig van het R.V.V. Autoriteit/Rijksdienst voor de keuring van Vee en Vlees
Meestal wordt dit geweigert door hun omdat het heel tijdrovend is en het is vrij prijzig €150,-
Ook als je meer als 5 papegaaien mee wilt nemen naar het buitenland, heb je deze nodig.
Voor Layla is een gezondheidsverklaring meer als genoeg.

het klinkt bijna alsof ik ervoor geleerd heb, ik hoop dat jullie er een beetje uitkomen wat ze mij verteld hebben.

Groetjes Jose
Bericht Woensdag 20 Juli 2005 6:56 pm
jose0069
Kuikentje

Reageer met quote  

grrrrrr Evil or Very Mad het gaat helemaal fout hiero hoor, maar het stukje wat ik tussen haakjes heb moet eigenlijk onderin staan van het hele verhaal.
Bericht Woensdag 20 Juli 2005 6:58 pm
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Een helder verhaal hoor! Bedankt dat je het hebt gevraagd en met ons deelt Wink

Een chip is ook geen eigendomsbewijs nee...bij paarden ook niet. Hooguit zullen ze bij t vinden van de vogel je adres kunnen achterhalen. Heel fijn dat het dus niet verplicht is!

Ik ben ook wel benieuwd wat er bij zo'n keuring allemaal wordt gedaan...wil je daar iets over vertellen? Smile
Bericht Woensdag 20 Juli 2005 7:39 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
jose0069
Kuikentje

Reageer met quote  

tja die keuring, ...
Ze komen bij je thuis en keuren dan je vogel en overleggen met jou hoe dat je aan de vogel komt, eigenlijk ook wat de dierenarts ook doet, deze mensen zijn eigenlijk ook dierenartsen, alleen met een speciale naam.
Of ze nou meer zijn als een dierenarst weet ik niet maar het is blijkbaar wel nodig.
Je moet dan de voorrijkosten betalen en het keuren en de papieren die ze dan uitschrijven.
Dat maakt het zo duur.
Bericht Woensdag 20 Juli 2005 8:12 pm
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Uhm maar je was toch naar haar gegaan? Smile
Of bedoel jij een andere keuring dan ik? Ik bedoelde die gezondheids ,die jij met Layla bent gaan halen Wink
Bericht Woensdag 20 Juli 2005 8:51 pm
jose0069
Kuikentje

Reageer met quote  

hahahaha uhhhmmmm misverstand...... Very Happy Very Happy
Ja ik ben naar Hedwig gegaan en het stelde eigenlijk niks voor.
Ze heeft een uitstrijkje gedaan van haar poepje, gewicht gewogen, ze weegt 379 gram en gekeken of ze mankementen heeft, die ze niet heeft, en ze is goedgekeurt Razz
Het is nog net niet dat ze een stempel met "ok" op haar staartje kreeg geduwd Very Happy Wink
Je krijgt dan een blaadje mee waarop dit allemaal staat met een stempel van welke arts haar gekeurt heeft.

Het gesprek duurde langer als de keuring. Wink
Bericht Woensdag 20 Juli 2005 9:48 pm
Seertje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Mag ik je vragen hoe jij Hedwig vindt? Gewoon qua vaardigheden enzo?
Bericht Woensdag 20 Juli 2005 10:46 pm
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by jose0069
hahahaha uhhhmmmm misverstand...... Very Happy Very Happy
Ja ik ben naar Hedwig gegaan en het stelde eigenlijk niks voor.
Ze heeft een uitstrijkje gedaan van haar poepje, gewicht gewogen, ze weegt 379 gram en gekeken of ze mankementen heeft, die ze niet heeft, en ze is goedgekeurt Razz
Het is nog net niet dat ze een stempel met "ok" op haar staartje kreeg geduwd Very Happy Wink
Je krijgt dan een blaadje mee waarop dit allemaal staat met een stempel van welke arts haar gekeurt heeft.

Het gesprek duurde langer als de keuring. Wink

Oh dat valt heel erg mee zeg! Very Happy En fijn dat ze zo de tijd neemt! Wink
Bericht Donderdag 21 Juli 2005 9:09 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ik heb deze topic eventjes verplaatst naar een ander forum en 'm sticky gemaakt! Smile
Bericht Donderdag 21 Juli 2005 10:43 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
jose0069
Kuikentje

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Seertje
Mag ik je vragen hoe jij Hedwig vindt? Gewoon qua vaardigheden enzo?

Ik vindt haar heel goed, ze neemt de tijd voor je en legt je in duidelijke taal uit wat zij ervan vindt, ze praat alleen erg snel Very Happy .
Ik vindt haar ook heel kundig, dat kan ook niet anders want ze zit in dag en nacht tussen de papegaaien onderdehand.
Toen Layla niet bij mij wilde opstappen stelde ze me voor dat als Layla niet binnen twee weken opstapte dat Hedwig Layla mee naar huis zou nemen en dat zij ervoor zou zorgen dat Layla wel op zou stappen, dat vond ik echt cool van haar, welke dierenarts doet dat nou??
Ik weet niet of Hooimeyer dat zou doen maar ik ben op dit moment heel tevreden over Hedwig van der Horst. Wink
Bericht Donderdag 21 Juli 2005 1:38 pm
Seertje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ooo wat goed zeg!!
Ik had eigenlijk al een besluit genomen, maar dit is echt leuk om te horen!!
Bericht Donderdag 21 Juli 2005 1:52 pm
jose0069
Kuikentje

Reageer met quote  

Ik ben blij dat ik je een duidelijk antwoord heb kunnen geven Very Happy Very Happy
Bericht Donderdag 21 Juli 2005 3:03 pm
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Voor vakantie gangers die dit jaar hun gaai mee willen nemen kijk even hier
http://www.fluffies.org/nl/ver.....t7594.html

BELANGRIJK Exclamation
Bericht Donderdag 5 Juli 2007 4:34 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie