|
|
|
stephen
Vlieger
| kortwieken |
|
|
wel ik heb eens zitten nadenken over dat ik jefke laat kortwieken.
hij is nu 9 maanden in hij heeft al zijn hele leven gevlogen dus ik dacht eraan hoe hij het zou vinden hoe het is als hij dit niet meer kan, ik bedoel zou hij daar niet kwaad voor kunnen worden en mij nooit meer aankijken ofzo? |
Zaterdag 23 Februari 2008 2:09 pm |
|
|
|
|
coco&joyce
Moderator

hij zal er in het begin wel even aan moeten wennen denk ik.
maar hij zal niet boos op je blijven hoor!
ik denk als ie door krijgt dat ie dan lekker naar mee naar buiten kan
dat ie je juist dankbaar is!  |
Zaterdag 23 Februari 2008 2:20 pm |
|
|
Remco
Vlieger
Leia heb ik ook pas vrij laat laten kortwieken, maar het is het zeker waard.
Ze vond het in het begin absoluut niet leuk, maar ze vind het nu geweldig om buiten te zijn (vooral met dat lekkere weer van laatst) |
Zaterdag 23 Februari 2008 3:58 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Re: kortwieken |
|
|
Ik denk dat hij vooral even moet wennen.
Hoe sta je er zelf tegenover? Denk je dat je 'm zielig zal vinden? Want dan is de kans heel groot dat hij het flink zal uitbuiten.  |
Zaterdag 23 Februari 2008 10:50 pm |
|
|
|
|
PeCe
Beginnende vlieger
|
|
|
Juist omdat sommige mensen bang zijn dat de gaai "kwaad" op ze word EN natuurlijk omdat het nieuw is laten ze de gaai vaak de eerste keer bij een ander kortwieken. Dan hebben ze minder gauw een gedachte dat jij het hebt aangedaan. Maar zoals anderen al aangeven, meestal blijven ze niet lang "probleemgedrag" vertonen, zeker als je daarna Jefke betreft in de nieuwe mogelijkheden, zoals mee nemen naar buiten.
Het zal voor jullie beiden wel een gewenning zijn. Voor Jefke het meeste, want die kan niet meer heen waar die anders wel heen kon vliegen. Maar daar went die best wel snel aan. Voor jou word het ook wennen. Want je zal meer met Jefke moeten gaan doen, want hij word minder zelfstandig. Kan minder makkelijk op speelplaatsen of andere plaatsen komen.
Het is en blijft altijd een lastige en vooral persoonlijke keuze. Die van mij is om mijn vogels te laten vliegen. Want ik vind het heerlijk om ze door huis te zien vliegen. Dat ze naar mij toe komen als ik in de keuken ben enz. Nadeel is natuurlijk dat die van mij niet naar buiten mogen, dat je met ramen en deuren moet opletten enz.
Maar belangrijkste is dat jullie beiden rustig wennen aan de nieuwe situatie en zoals Sue al schrijft, ga Jefke niet zielig vinden, dat gaat die anders zeker misbruiken. |
Zaterdag 23 Februari 2008 11:03 pm |
|
|
stephen
Vlieger
neenee mijn ma zei dat tegen tegen mij en ik vroeg mij af of dat zo is dat hij kwaad zou worden, ik wil het doen als hij uit de rui is want anders ist ook de moeite niet he. |
Zondag 24 Februari 2008 12:31 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Als het goed is kan je telkens de vleugels bijhouden hoor.
Ik heb hier eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt dat ze boos waren na het knippen. Meer tijdens het knippen.
Maar inderdaad, je hoort dat wel meer. |
Zondag 24 Februari 2008 11:10 pm |
|
|

|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Vrijdag 21 November 2008 1:42 pm
|
|
|
|
|