Kortwieken..

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemene verzorging van papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Tommy07
hoeveelste deel moet je eigenlijk afknippen? Waar is de grens? Want Bij Aiko 3 cm afknippen is wel iets anders dan bij Tommy! Knip je 1/3 deel af of de helft?

Ik knip altijd een gedeelte onder de dekveren. Ik kijk niet echt naar '3 of 4 centimeter knippen' Ik houd de dekveren aan en knip daar ver of minder ver onder. (Bij Scuttle vrij ver, da's zo sterke kip)

quote:
Originally posted by Tommy07
Wanneer kun je zien dat je de nieuwe aangegroeide veren weer kunt afknippen? Aiko heeft namelijk 1 nieuwe veer maar weet niet of er nog bloed in zit (een bloedpen) of is een bloed pen echt alleen het donkere deel van een pen en als ie is gepelt zeg maar... dan zit er geen bloed meer in?

Als richtlijn kan je aanhouden dat hetgeen wat uit de schacht is, ontwikkeld is. Als je ook nog een marge aanhoudt van een cm zit je volgens mij altijd goed.
Bericht Zaterdag 10 Mei 2008 8:51 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tommy07
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Bedankt Sue!

Dat zijn duidelijke tips.
Inmiddels kan Tommy dus niet vliegen en
wordt het tijd om hem de buiten wereld te laten zien....
Binnenkort update in het dagboek.

Bedankt allemaal!
Bericht Zaterdag 10 Mei 2008 9:26 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Very Happy Ik ben benieuwd! (Heeft de filmster weer zin om op te treden?)
Test hem wel altijd even door hem zachtjes op bed te gooien. Kies wel een windstille dag uit, omdat kleine vogeltjes zó licht zijn dat een klein briesje al voldoende kan zijn. Wink
Bericht Zondag 18 Mei 2008 9:31 am
Tommy07
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Update in het dagboek is er inmiddels!
Tommy die buiten in het gras aan het genieten is.
Bericht Zondag 18 Mei 2008 10:48 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ik ga kijken!
Bericht Dinsdag 20 Mei 2008 9:48 am
ilse
Net uit het ei

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Tommy
Ja dat is waar, van die riempjes zijn toch een belemmering Sad

Hoe goed gaat het vliegen van krabi nu? Very Happy Jij knipt ook stukje bij beethje he? Kan ze al weer meer dan eert? Chicory( valkje) heb ik ook een stukje gewiekt, 2 keer akl. Hij kon zo goed vliegen! Echt schitterend om te zien hoe hij het onder de knie ..uhmmm vleugel Rolling Eyes ...kreeg. Ik vond t best een beetje sneu om te knippen, maar de angst hem kwijt te raken was groter Razz Nu vliegt hij best nog redelijk met gewiekte vleugel.

Valkparkietjes zijn ook zo slank enzo, die kunnen heel snel weer aardig vliegen.Zelfs na de 2e keer. Wink Ik weet ook niet of ik hem zo ga knippen dat hij mee naar buiten kan. Ik lees erg veel dat juist valkjes dan toch gewoon ineens weg vliegen Sad Dus misschien moest chico maar de binnenvliegvogel worden? Ik weet t nog niet Rolling Eyes

Iemand ervaring met valkjes en wieken? Razz

heeey

ik heb ervaring met valkjes en korwieken Smile
mijn valken waren ook allemaal gekortwiekt en nam ze gewoon mee naar buiten Smile die van mij zijn nooit weggevlogen Smile
en ze vonden het geweldig buiten !!
Bericht Vrijdag 27 Juni 2008 9:03 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... 12, 13, 14
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Vrijdag 29 Augustus 2008 11:34 pm
  Berichten van afgelopen: