|
|
|
ilona_21
Ervaren vlieger
coco had ik eerst aan beide kanten gewoon de eerste 8 of 10... niks vooraan laten zitten...
toen vloog hij nog zeker 8 meter... ook van laag na hoog... super vogel miss ?
nu istie nie op de mooiste manier geknipt.. aan 1 kant... tis nie anders  |
Vrijdag 16 Maart 2007 11:27 pm |
|
|
Marlies R
Vlieger
|
Onze geelkuif is ook zo'n stuntpiloot die met een halve veer de hele wereld rond vliegt. We moeten het dan ook heel goed bijhouden, maar aan één kant knippen lijkt me ook niet echt handig. Kun je het niet gewoon verder doorknippen? Zijn de veren misschien nog iets te lang afgeknipt? |
Zaterdag 17 Maart 2007 10:34 am |
|
|
Danny
Moderator

Ik heb de link van Mirkip weer terug geplaatst.  |
Zaterdag 17 Maart 2007 10:58 am |
|
|
|
|
ilona_21
Ervaren vlieger
marlies we hebben echt van alles al geprobeerd...
tis nie goed voor de evenwicht dat weet ik maar tis zielige als ze altijd in de kooi moet
ze gaat er gelukkig heel goed mee om  |
Zaterdag 17 Maart 2007 12:21 pm |
|
|
Manon79
Beginnende vlieger
|
|
|
quote:
Originally posted by Fluffy Sue
Over kortwieken zegt parrotbunch dit:
Eén ding is me erg opgevallen bij vogels die al jaren ongekortwiekt hebben geleefd en dan gekortwiekt worden. Dat is namelijk dat deze vogels vaak een hele slechte conditie hebben om het zo maar te noemen. Je zou verwachten dat zo'n vogel die lekker de hele dag in huis mag vliegen ook een geweldige conditie heeft, maar dat valt erg tegen. Ik denk dat dat door het volgende komt. Als u naar een ongekortwiekte kromsnavel kijkt die bv van de kast naar zijn kooi vliegt is dat hij een paar slagen maakt en in een soort van vlucht op de kooi daalt. Een gekortwiekte vogel daarin tegen, die moet snel en krachtig door blijven slaan met zijn vleugels om in de lucht te blijven. Het kost een gekortwiekte kromsnavel dus veel meer energie om een bepaalde afstand af te leggen. Dit is niet alleen goed voor zijn conditie en het trainen van zijn spieren, maar hij verliest op deze manier ook erg veel energie.
Sypie is 6... Dus hij is gewend om gewoon te kunnen vliegen... Denk zelf eerlijk gezegd dat het geen goed idee is om hem alsnog te wieken. Maar het zou wel heel fijn zijn... Dan kon hij ook wat vaker mee naar buiten enzo.... Wat denk jij? |
Woensdag 25 Juli 2007 1:53 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Wat wil je zelf? Ik denk dat dat het belangrijkste is. Sypie kan er best heel goed aan wennen hoor. Je moet dan wel proberen hem niet zielig te vinden en gewoon dingen met 'm gaan ondernemen zodat hij geen kans krijgt zichzelf zielig te vinden.
Probeer alle voor en tegens eens op een rijtje te zetten en dan te beslissen wat je wil.  |
Woensdag 25 Juli 2007 4:28 pm |
|
|
|
|
Manon79
Beginnende vlieger
Zou het echt super vinden als ik hem mee naar buiten kan nemen en meer dingen met hem kan doen!  |
Donderdag 26 Juli 2007 7:29 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Als je dat wat lijkt, dan zou ik daarvoor gaan..  |
Vrijdag 27 Juli 2007 9:41 pm |
|
|
WendyBroer
Fladderaar
|
Kan iemand mij vertellen wat de beste "hout" greep is om een vogel te wieken.
Zodat de vogel zich niet los kan wurmen |
Woensdag 26 December 2007 7:14 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Ik denk dat dat per vogel verschilt. Ik pak Iago altijd met m'n ene hand bij zijn hoofdje vast en rek met diezelfde hand zijn vleugel uit. (Dan gaat hij lekker wurmen)
Vervolgens knip ik met mijn andere hand zijn veertjes. |
Woensdag 26 December 2007 11:34 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Hoi iedereen, ik weet totaal niet of mijn vraag hier al aan bod is geweest maar ga ze toch even stellen. Joske hebben we gisteren laten kortwieken. Daarnet zet ik hem nog even op zijn kooi, kon hij nog even spelen en ondertussen ververste ik zijn kooi. Ineens viel er een bom langs mij. Het was Joske, dat knalde nogal. Ik dacht dat hij uiteen gespat was, zo nen klap. Nu laat ik hem kortwieken omdat hij niet meer zou tegen de muur vliegen en nu valt hij naar beneden.  |
Donderdag 3 Januari 2008 7:27 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Hoi Sarah.. Maak je maar niet te veel zorgen hoor. Hij moet even leren dat 'ie niet meer kan vliegen. Dat hebben ze snel genoeg door. Na een tijdje leert hij 'sierlijk neerstorten' (hoek van 45 graden) |
Donderdag 3 Januari 2008 10:30 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Dan is het toch te hopen dat hij die kans nog krijgt en dat hij nog niet helemaal tot moes gevallen is tegen die tijd.  |
Donderdag 3 Januari 2008 10:33 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vlieger
Ik zou hem als ik jou was even op een bed of matje of andere zachte isolering laten oefenen, want ze kunnen zich behoorlijk verwonden als ze zo op de borstbeen crashen. |
Donderdag 3 Januari 2008 10:58 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Niet te veel aandacht aan schenken. Hoeveel pennen zijn er geknipt?
Ik denk dat het misschien wel verstandig is om 'm even te laten oefenen.  |
Donderdag 3 Januari 2008 11:04 pm |
|
|

|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Donderdag 28 Augustus 2008 9:12 pm
|
|
|
|