jonge lori's eten zelf, maar gaat het goed?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemene verzorging van papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
samantha86
Eitje

jonge lori's eten zelf, maar gaat het goed?  Reageer met quote  

hallo,

ik heb vorige week een topic aangemaakt over dat mijn lories zelf begonnen te eten.
en volgens mij gaat dit nog steeds goed, er gaat zeker 100-150ml per dag doorheen, en ze knabbelen ook al aan een stukje appel.

maar de weegschaal laat zien dat ze toch iets afvallen, hoort dit?

hier even een weeg schematje van de 3 vogels.
dit is om de 2 dagen gewogen, de laatste 4 wegingen elke dag.

lori 8 wk lori 7 wk lori 7 wk oud

133 114 116
134 119 120
138 124 124
136 126 127
144 133 132
143 146 136
141 145 143
143 141

gewicht in grammen.

bedankt.[/list]
Bericht Woensdag 17 November 2010 8:56 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

wanneer vliegen lori's van die soort zo'n beetje uit? Vaak als ze met vliegoefeningen starten dan loopt het gewicht iets terug, dat is normaal. Anders even contact opnemen met een vogelarts als je je zogen maakt.. Wink
Bericht Woensdag 17 November 2010 10:05 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
samantha86
Eitje

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Laura B
wanneer vliegen lori's van die soort zo'n beetje uit? Vaak als ze met vliegoefeningen starten dan loopt het gewicht iets terug, dat is normaal. Anders even contact opnemen met een vogelarts als je je zogen maakt.. Wink

hoi bedankt,

het klopt inderdaad dat ze veel wapperen met hun vleugels, en veel klimmen.
maar ik gaf ze met de hand natuurlijk 4x 15-20ml per dag, en dat zullen ze nu wel niet meer eten , nu eten ze wat ze zelf willen.
mischien dat dat ook iets mee te maken heeft.

gr.
Bericht Woensdag 17 November 2010 10:39 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Door hun actief zijn verliezen ze hoe dan ook wat gewicht hoor, dat is niet abnormaal maar het aantal grammen dat ze afvallen mag niet overdreven zijn. Als je ze ziet eten is het al niet slecht.
Bericht Vrijdag 19 November 2010 9:25 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
samantha86
Eitje

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sarah
Door hun actief zijn verliezen ze hoe dan ook wat gewicht hoor, dat is niet abnormaal maar het aantal grammen dat ze afvallen mag niet overdreven zijn. Als je ze ziet eten is het al niet slecht.

hoi,

ik zie ze idd allemaal eten, maar er zijn 2 vogels bij die echt veel eten, en de oudste eet wel zelf, maar volgens mij niet zoveel hij is van 140 naar 125gr gegaan binnen een 4/5 dagen, dus voed ik hem wat bij, deze vogel is wel de actiefste, hij hangt ook helemaal op de kop aan een touw boven het voer bakje, en likt dan het voer er uit.

kan het kwaad dat die andere 2 vogels echt schrokoppen zijn? ik zet 3 x daags 100ml neer voor 4 vogels, en dat gaat allemaal op.
Bericht Vrijdag 19 November 2010 3:31 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Woensdag 23 April 2014 9:09 pm
  Berichten van afgelopen: